Projektor slår seg ikke av (Infocus 4805)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Bøgge Bakken sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor slår seg ikke av (Infocus 4805)

Har nå hatt min Infocus 4805 i noen dager, men har problemer med at den ikke vil slå seg av. Når jeg slår på hovedbryter så starter den med en gang og det skal vel den ikke gjøre. Når jeg slår den av så forsvinner lyset og pæra slåker, men vifta forsetter å gå. Vifta går forsatt etter 2 timer så er er det noe galt. Kan ikke se noe i menyene som skulle si at vifta skulle gå hele tiden. Noen som har vært borti dette før?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må slå den av med bryteren på høyre side. Dvs først la den kjøle seg ned (bruke fjernkontrollen) deretter bruke den fysiske bryteren på 4805.

Mvh

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Projektor slår seg ikke av (Infocus 4805)

Sitat Opprinnelig postet av Bøgge Bakken
    Når jeg slår på hovedbryter så starter den med en gang og det skal vel den ikke gjøre. Når jeg slår den av så forsvinner lyset og pæra slåker, men vifta forsetter å gå
    Det er slik det skal være... hvis du vil stoppe viften bruker du bryteren på projektoren. Jeg ble også svært overrasket når jeg fikk meg min X1 og oppdaget at projen slo seg på med en gang jeg brukte hovedbryteren. Ikke som på andre projektorer jeg har vært borti, det må jo være en voldsom belastning?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du må slå den av med bryteren på høyre side. Dvs først la den kjøle seg ned (bruke fjernkontrollen) deretter bruke den fysiske bryteren på 4805.

Mvh
    Den skal vel slå seg av selv når den er kjølt ned. Kan vel ikke være normalt at man må gjøre dette manuelt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Projektor slår seg ikke av (Infocus 4805)

Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Sitat Opprinnelig postet av Bøgge Bakken
    Når jeg slår på hovedbryter så starter den med en gang og det skal vel den ikke gjøre. Når jeg slår den av så forsvinner lyset og pæra slåker, men vifta forsetter å gå
    Det er slik det skal være... hvis du vil stoppe viften bruker du bryteren på projektoren. Jeg ble også svært overrasket når jeg fikk meg min X1 og oppdaget at projen slo seg på med en gang jeg brukte hovedbryteren. Ikke som på andre projektorer jeg har vært borti, det må jo være en voldsom belastning?
    Forferdelig kjedelig å måtte slå av hovedbrytern da. Har den på soverommet og kan jo ikke høre på den hele natta.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik den er designet til å være. Det er vel ikke noe problem å reise seg opp for å slå av bryteren? Eller er det veldig høyt under taket?

Alternativt (litt tynn is, da jeg ikke vet om pj'en tar skade av det(sikkert noen her som vet???)) men det går sikkert å sette på en bryter på skjøteledningen også.

Mvh

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren er enda ikke hengt opp, men hadde tenkt å bruke en liten hylle å feste den i og da kommer brytern litt kroglete til. Men har en større hyller og da blir det ikke noe problem. Uansett så syns jeg det er litt rart at de ikke har lagt til dette på projektorerne sine, vi er tross alt i 2005. Har mange ask projektorer på jobben og disse slår seg selv av, men skal vel klare å leve med det. Ellers er jeg veldig fornøyd med projektoren.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med deg at dette burde de ha gjort noe med. Det burde ikke være for stort problem.

Mvh

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min står på standby 24/7 (så lenge den ikke brukes da selvfølgelig )

Tar vel ikke skade av det, så lenge støy ikke er et problem?

Messel

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Den suger vel mer støv enn om den var avslått.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, vifta går ikke så veldig fort på standby, men nok til å irritere meg når jeg skal sove.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Og man sliter viftelagrene, slik at de ryker mye tidligere.
    Kan jo tenke seg selv da, min projektor (X1) står på når den er i aktiv bruk.
    Så slår jeg den av med fjernkontroll og lar den kjøle seg ned til dioden slutter å blinke, så skrur jeg av hovedbryteren.
    Dermed har viftene mine gått omtrent like mye som timetelleren for pæren viser.
    Har nok av pc-vifter fra maskiner som har støtt på dag ut og dag inn hvor vifter begynner å få resonans og ulyder i lagrene etter hvert som årene går.

Løsningen for de som har vanskelig for å komme til må jo bli som skissert over her. En skjøteledning eller forgreiner med av og på-bryter, så bruker man den som hovedbryter. Det blir helt det samme som om man bruker av og på-bryteren på selve projektoren.
    Bare husk å først skru av projektor med fk og la den kjøle seg ned. Så skru av hovedstrøm etter nedkjølingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren virker som den skal. Fredrik (Infocus representant EMEA) har på Prisjakt forumet bekreftet denne oppførselen. Knappen på fjernkontrollen setter projektoren i standby. Knappen på projektoren slår av projektoren direkte. Maskinen trenger ikke kjøles ned, men som det står i brukerveiledningen må man vente til den er nedkjølt får man slår den på om man bruker bryteren på projektoren. Ved bruk av standby kan man slå den på med en gang igjen.

Timene går ikke om den står i standby. Vet ikke om det er kulelager eller slidelager på viftene. Antar kanskje at det er slide som slites mindre og lager mindre støy. Uansett foregår det en slitasje av viftene i standby, men tror den er minimal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •