Mystisk problem på 4805, trenger hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mystisk problem på 4805, trenger hjelp!!

Jeg har en infocus 4805 koblet til forsterker med 10 m Proson komponentkabel. Koblet til en Yamaha RXV750. I tillegg er den gule pluggen fra Proson kabelen (komponent) koblet til forsterkeren via prosjektor for å kunne vise OSD (On Screen Display) fra forsterker. Alt har fungert glimrende i noen måneder, men her om dagen begynte mystiske ting å skje. Når jeg bruker source fra kompositt faller av og til bildet ut, prosjektoren justerer seg inn igjen etter noen sekunder. Enda merkeligere er at når jeg trykker på Display knappen på forsterker fjernkontrollen får vise On Screen Display forsvinner bildet og kommer tilbake som et todelt bilde på lerretet!!!. Trykker jeg en gang til kommer bildet tilbake som normalt. Skjønner ikke hvordan det å vise On Screen Display kan påvirke bildet, og det er irriterende!

Når jeg kjører source fra komponent inngang oppstår ingen av disse problemene!! Det rare er at dette problemet først har oppstått etter mange månederes problemfritt bruk. Noen som har noen ideer til hvor feilen ligger. Er det kabelen, prosjektoren, forsterkeren eller en kombinasjon? Setter pris på all mulig hjelp!!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slå av autovalg av source. Man kan ikke vise kompositt bilde (osd) og komponent samtidig. Alternativet er å kjøpe en (kort) komponentkabel og koble denne igjennom receiveren. Ett annet alternativ er å lære seg setupen uten bruk av osd. (Det gjør jeg)

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •