Har en Epson EMP-S1L PROJEKTOR, hvordan regulere vifta?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har en Epson EMP-S1L PROJEKTOR, hvordan regulere vifta?

For meg kan det virke som vifta går fortere enkelte ganger enn den gjør andre ganger, er dette automatisk i forhold til varme og slik eller er det noen justeringer på vifta på denne?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg kan det virke som vifta går fortere enkelte ganger enn den gjør andre ganger, er dette automatisk i forhold til varme og slik eller er det noen justeringer på vifta på denne?
    De fleste projektorer har automatisk regulering av vifthastighet, selv om du har sett den til "low mode". Blir det veldig varmt reguleres viftehastigheten uansett. Dette gjelder sikkert for din EMP-S1L også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe som heter "low mode" på den, heller ikke på noen som helst måte mulig å regulere vifta, er omtrent samme temperatur i rommet nå som det har vært tidligere.

Men det som er rart, er at det virker som vifta går fortere og fortere for hver dag som går. Idag bråker den plutselig helt ekstremt igjen da jeg skrur den på.

Lampa har lyst i 93H nå, siden 22.desember, bruker den en del. Kan det være at jeg bør rense filteret?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som vifte støy problemet det kan være et støv problem ja.

Sjekk eventuellt i instruksjons manualen om hvordan jobben skal gjøres og hvor ofte de anbefaler at luftfilteret blir renset. Tror det ofte er anbefalt for hver 100 time.

Rens luftfilteret som du selv nevner, og støvsug luftinntakene, så kjøleluften ikke blir hindret der også . Kan være lurt å støvsuge luft utblåsnings hullene før du tar ut filteret og støvsuger luftintakene, så reduseres faren for at man suger inn støv i feil vei inn i projektoren i stedet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •