Benq pb6100 VS Benq pe5120 (vs emp tw-200)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq pb6100 VS Benq pe5120 (vs emp tw-200)

Hey
    Jeg har no planer om å kjøpe en prosjektor. Jeg vil helst holde meg rundt 10 000 ,og har no snevret valget ned til disse 2 prsojektorene. De virker som de har det meste jeg trenger( høye kontraster,høy ansi lumen , mange tilkoblingsmuligheter,dlp osv..)
    Men jeg lurer på hvilken av disse som er mest egnet for å se på dvd filmer og slikt.Jeg VIL ha et klart og tydelig bilde uten problemer,selv om jeg er i den laveste prisklassen...
    En annen ting jeg vurderer er å kjøpe dyrere prosjektorer på bruktmarkeder....så en jeg vurderer er epson emp tw-200 ,er det noen som vet hvordan kvaliteten på bildet på denne er i FORHOLD til de to andre ?
    Det må da være mulig å få noe anstendig for under 10 000 .......... :?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du ha høy AL ?. Til filmbruk er 500-800AL mere enn nok i et lyskontrollert rom, for å ikke ødelegge sortnivået.

Holder en knapp på PE5120 (16:9, DVI/komponent og rett lystyrke) hvis du (eller dine) da ikke er råka av rengbue-syken.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder BenQ sine modeller er Bidda vår guru, og smart å høre på..... :wink:

Høy ansilumen er bortkastet dersom du ikke trenger PJen til datafremvisninger o.l. 800 er eksempelvis mer enn nok. Neste på lista er at begge BenQ-modellene er DLP-prosjektorer. Dersom du ikke er plaget at regnbuer vil jeg tro du får mye for pengene med en 5120.

Epson 200 er en LCD-prosjektor, det jeg har sett av den imponerte meg ikke. VB og "mye" screendoor. Finnes flere "dyrere" LCD-prosjektorer jeg ville anbefalt å kjøpe brukt før den, eksempelvis Panasonic PT-AE500 (eller en Sanyo Z2???)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

regnbue?

Så denne regnbue-effekten alle snakker om høres ikke ut som noe jeg har lyst på...
    Hvordan kan man unngå denne...er dette noe som liksom kommer med benq 5120 ,og er helt uungåelig uansett hvilken koblinger og slikt man har ?
    Jeg håper denne også funker med spill og slikt...men det var jo greit at dere avklarte at lumen ikke er så viktig for meg. :?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta å les egen tråd om fenomenet her:http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=375 det er ikke sikkert at du er råka av dette men 5120 og gamle X1 er noen av DLP pj'ene som genererer problemet. derfor er det viktig at du får "testet deg".

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste måte å unngå regnbuene på er å ikke være følsom for de... Eller å kjøpe en projektor en et raskt fargehjul, 5-6x f.eks. Da hjelper det en del. Jo flere segmenter og høyere hastighet fargehjulet har, jo mindre er sjansen for at man ser regnbuene om man er følsom for det.

Jeg ser det uansett, selv på benq 7800 som har 6 segmenter og 5x fargehjul. Men det er nok ikke verre enn at jeg kan leve med det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •