PT-AE700 noen som har klart å kjøre 1280*720 fra PC i spill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PT-AE700 noen som har klart å kjøre 1280*720 fra PC i spill?

Har kjørt PT-AE700 i noen uker og støynivået er utrolig lavt i low modus. Bildet veldig bra selv om jeg kjører nødløsning på ikea lerret. Har nå brukt noen dager på å få 1280*720 fra min pc med et Sapphire X800XT vivo skjermkort via "DVI" kabelen. I windows 2000 får jeg opp alle programmer i denne oppløsningen untatt spill. Der havner jeg bestandig i 640 * 480. Er det noe spesielt som må gjøres får å få dette til. Kjører de nyeste drivere fra ati 4.12. Har testet de nyeste driverene fra omegadrive også. Har testen en rekke spill som farcry, halflife2 og need for speed underground 2,colin mcrae rally 2005. Noen av spille tryner før de starter andre gir meg elendig oppløsning uten å kunne velge noe annet en den oppløsningen. Det eneste spillet som jeg klarer å ta opp i HD er Call of duty demo versjon.
    Har brukt lang tid på å lese titalls poster om PT-AE700 men er det noen som får dette til og hva slags operativsystem, skjermkort og drivere er det dere bruker? Hva med PowerStrip er det løsningen og hva må settes her?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig at det er spillene som ikke liker 16:9 oppløsning. De aller fleste pc-skjermer er jo fremdeles 4:3. Enkelte spill kan støtte uvanlige oppløsninger. Serious Sam utnytter f.eks to skjermer hvis man har det. Har også kjørt Motorcross Madness 2 i 2:1 (bilde fordelt over to skjermer med 2048x768 oppløsning)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Half-Life 2 kan man velge mellom 4:3, 16:10 og 16:9. Jeg har ihvertfall ikke noe problem med å få kjørt både 1280x800 og 1680x1050 på min bærbare med ATI-kort. (Selv om det hakker litt mye i 1680x1050.)

Oppgrader til Winblows XP og legg inn SP2 (ATI-driverne er optimalisert for SP2), så tenker jeg det fungerer. Du kan jo evt. prøve å legge inn siste SP for Winblows 2000 og se om det hjelper.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Half life 2 går glatt i 1280x720 her. (BenQ 8700+)

kanskje du må bruke powerstrip?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører dere alle windows xp? Kanskje det har noe med saken å gjøre at jeg kjører windows 2000 med alle oppdateringene.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert. XP har ganske mye bedre spillstøtte enn 2000, og alt av nye grafikkort/drivere og spill er nok optimalisert for XP.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neotetra:

Har du funnet ut av det? Prøvd XP?

Sikler på den prosjektoren sjøl, men blir litt usikker når jeg hører at folk heller kjører vga enn dvi pga bugs.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ati driverene fungerer dårlig med AE700, du må tvinge den i HD mode (720p).. Nvidia går som smurt hvis du bruker 67.xx drivere eller nyere..
    Spiller HL2 i 1280x720 som bare det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •