AE700 hvor bilde blinker, for lang kabel kanskje?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AE700 hvor bilde blinker, for lang kabel kanskje?

Har en Panasonic AE700 i stua og en Pc i stående i et annet rom. Bruker en 15meter lang Supra HDMI kabel med DVI over gang til PC. Er dette rett og slett for lang kabel. Jeg har bilde, men med en gang jeg starter program så forsvinner bilde for å så komme tilbake! Men starter jeg derimot en film på Pc'en med full-screen så forsvinner bilde ikke!

Noe gode tips!

Skjermkortet er Geforce 4 Ti4200.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ustabile skjermdrivere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, ikke umulig det. Bruker nå Nvidia's siste Beta driver. Skal prøve med den siste ikke beta. Mange takk for tipset!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beta=bugs :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tror ikke det er lurt med siste BETA, slet selv med litt problemer med oppløsning over DVI på denne og gikk tilbake til siste offisielle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem etter driver bytte. Men har nå funnet ut at problemet har med oppløsningen å gjøre. Har jo da tidliger prøvdt å kjøre Mode 750 /720)/60p, 1280 x 720 da dette etter manualen skulle gi best bilde. Men det er altså med denne oppløsningen jeg får blinke problemet. Satt ned til XGA, 1024 x 768 å blinkingen forsvant. Noe kloke hoder der ut så kan si meg hvorfor jeg ikke klarer å kjøre 1280 x 720?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Dette kan også ha med kabelproblemer å gjøre, spesielt hvis du får synk på XGA, men ikke på WXGA (eller ca. tilsv.). 15 meters HDMI krever høy kabelkvalitet...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemet med mitt Radeon 9000, og jeg fant meg bare en annen oppløsning å kjøre på når jeg ikke ser film. Litt tungvindt, men :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Har vel egentilgt tenkt meg nytt skjermkort om ikke så lenge da Geforce 4'en begynner å bli litt treg. Er det noe å tjene på det ang. blinke problemet mitt. Er det noen forskjell på hvor sterkt signal de forskjellige skjermkort sender ut, ATI eller Nvidia? Bør jeg satse på et med Dual-DVI?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg hadde god erfaring med ATI tidligere over lange DVI-strekk... De nye GeForce kortene (6600/6800) tror jeg imidlertid gjør en like god jobb som Ati, men her differerer der også fra produsent til produsent!

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem med min 700, fikk Hdmi kabel fra Realcabel i dag. 15 meter, bildet bare blunker. Prøvd det meste av innstillinger, har Denon 2910. Noen som vet hva det kan være?
    For lang kabel?
    Noen som har innstillinger som funker på sin som jeg kan prøve...?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hvorvidt lange strekk over HDMI / DVI fungerer avhenger stort sett av sendestyrke på utstyret. Det er en misforståelse at HDMI generelt har kraftigere sendestyrke enn DVI, så hvis du får blinking over HDMI, kan det svare seg å benytte en adapter fra DVI->HDMI om kilden har mulighet/utgang for dette (eksempelvis Denon 2910).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvorvidt lange strekk over HDMI / DVI fungerer avhenger stort sett av sendestyrke på utstyret. Det er en misforståelse at HDMI generelt har kraftigere sendestyrke enn DVI, så hvis du får blinking over HDMI, kan det svare seg å benytte en adapter fra DVI->HDMI om kilden har mulighet/utgang for dette (eksempelvis Denon 2910).
    Så da kunne jeg egentlig ha kjøpt en dvi kabel istedet da?
    Tenkte å oppgradere sw som det sto om i en annen tråd, du hadde gjort det hadde du ikke?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, men det kan du jo si... HDMI er imidlertid en fin standard, som har mulighet til å sende signalet både i RGB og YCbCr modus, og som oftest fungerer det fint med både 10 og 15 meter... Det kan jo hende at du senere får deg HDMI utstyr med kraftig nok sendestyrke, så jeg benytter iallfall overganger enn så lenge!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Virker som et ganske vanlig problem at bildet kommer og går på grunn av for lang kabel og for svake signaler, synes forøvrig det høres litt rart, men ser at mange sliter med HDMI kabler fra 5 meter og opp til 15meter (ser ut til at HDMI teknologien har litt ”barnesykdommer” fra starten av). Jeg vil også tro at det er et signal/støyforhold problem, og det er vel her kabelkvalitet og andre støyfaktorer spiller inn.

Fra data verdenen er det vanlig å terminere endepunktene av data kjeder (typisk for scsi) med ohmske motstander, så signalet ”absorberes” og ikke ”reflekteres” og blander seg med hovedsignalet. Kanskje den lange HDMI kabelen har litt forskjellige egenskaper og kan være bedre den ene retningen og kan kanskje ha godt av etter montering av ferritt ringer i nærheten av hdmi kontaktene, noe lignende plassering som VGA kabler ofte har for å dempe støy.

Ved å unngå at kabelen ligger i kveil eller ligger i nærheten av eller enda verre parallelt med strømforsynings kabler eller andre ting som kan ha et elektromagnetisk støy felt rundt seg kan man også redusere noe av støy problematikken. Man må vel over på optiske løsninger for helt å unngå denne problematikken, men optisk overføring har jo andre svakheter .

Tror det i alle tilfeller kan være lurt å foreta en test oppkobling mellom projektor og dvd spiller der HDMI kabelen er rettet mest mulig ut og langt unna andre støykilder, eventuelt prøve å bytte signalretning i kabelen, og ser om komponentene og kabelen jobber greit sammen før man legger ned et stort arbeid og strekker kabler, legger kabelen i kabelskinner ol.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde blinking av bildet på min PE7800 med VGA, men løste det ved å endre oppfriskningshastighet (refresh rate).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Kjøpte overgang istad og starta opp uten blinking.
    Virker nok bedre det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •