Sony VPL-HS50 - mine initielle inntrykk! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 122
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for noen oppklaringer Hi-Fil & lygren

Fikk sett en "liten" demostrasjon mellom BenQ 7800 og Sony HS 50, der jeg synes bilde var "litt mer naturlig" på BenQ`en enn Sony sin(ikke dermed sakt at Sony sitt bilde var "dårlig"), men med Sony sin der var bilde mye skarpere. Lys forholdene var vel ca 70% i rommet.
    Test film var Ringenes Herre(den første).
    Ved nærbilde av Gadalf(nokså i begynnelsen av filmen der han får sol/lys mot seg og han bruker blå/grå hatten for å skygge for seg), så fikk en se et "bedre" bilde med BenQ`en(fikk se håret/skjegget/rynkene bedre) enn med Sony sin(det ble mer sort/skygget og ikke så det like klart). MEN med flere andre anledninger så var Sonyen mye klarere/skarpere i bilde.

Med mitt bruk, som vil si
    -ikke 100% lysforhold(maks 80-90% på dagtid med blending av sol/ute lys)
    -en del spilling på Xbox ca 35%
    -en del film på DVD ca 45%
    -tv titting(film fra parabol) ca 20%

Hva hadde dere valg/lagt vekt på med mitt bruk av prosjektoren?
    Det jeg er ute etter er +/- på disse prosjektorene(det er vel vi alle som ønsker best mulig bilde).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være litt motvekt til all skryten av HS50, får jeg si at jeg ble mindre imponert. Jeg så den i en butikk med dim belysning, så bildet var langttfra optimalt, ikke var projektoren kalibret heller. Men det som gjorde at jeg fikk bakoversveis var at den var FULL av VB. I hver eneste lyse (spesielt blå) scene var det skikklig tydelig VB, noe som irriterte meg enormt. Jeg kunne aldri hatt den projektoren. Jeg har også da en i bestilling, så jeg håper for høyere makters skyld at den ikke er infisert på samme måten.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    ... skikklig tydelig VB, noe som irriterte meg enormt. Jeg kunne aldri hatt den projektoren. Jeg har også da en i bestilling, så jeg håper for høyere makters skyld at den ikke er infisert på samme måten.
    Håper du, eller tror du, at en annen HS50 ikke har VB? :?:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ALLERGISK mot VB, og min har nada, så her er det garantert enten noe feil på enheten eller mest sannsynlig problemer med synk mot kilden. Hvis det hadde vært antydninger til VB hadde det vært en "nogo" for min del...

Stikk nedom og be de bytte kilde (med komponent) og trykke "APA" på remoten... 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, lygren. HS50 er da tilbake på "bidder's list" som en potensiell erstatter for min nåværende projektor.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke jeg gidder å stikke nedom igjen da omgivelsene ellers ikke var bra heller. Jeg tror nok et eller annet ikke var som det skulle, og setter meg til rette med det. Jeg regner vel med å få projektoren i slutten av neste uke, eller uken etter, så da får vi se.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    For å være litt motvekt til all skryten av HS50, får jeg si at jeg ble mindre imponert. Jeg så den i en butikk med dim belysning, så bildet var langttfra optimalt, ikke var projektoren kalibret heller. Men det som gjorde at jeg fikk bakoversveis var at den var FULL av VB. I hver eneste lyse (spesielt blå) scene var det skikklig tydelig VB, noe som irriterte meg enormt. Jeg kunne aldri hatt den projektoren. Jeg har også da en i bestilling, så jeg håper for høyere makters skyld at den ikke er infisert på samme måten.
    Var du nede på on/off butikken og så på Sony HS50?Dem kjører på en DVD spiller til 2000kr(husker ikke merke). Kanskje det har noe å si?
    Hva er VB(skal søke på det) ops: :?:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var du nede på on/off butikken og så på Sony HS50?Dem kjører på en DVD spiller til 2000kr(husker ikke merke). Kanskje det har noe å si?
    Hva er VB(skal søke på det)
    Det var der jeg var ja, og de kjører projektoren mot en dvd spiller til 1400,-. (En Sony sak) VB = Vertical Banding. Dette er vertikale streker i bildet som man oftest ser i lyse partier, gjerne himmel.
    Tipper det var noe galt med setupen deres.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være noe som er feil på den projektoren, for jeg ser ikke VB på den jeg har til demo. I følge Lygren er det ikke antydning på hans heller, og strengt tatt er det konklusjonen i alle testene jeg har lest om HS50.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være noe som er feil på den projektoren, for jeg ser ikke VB på den jeg har til demo. I følge Lygren er det ikke antydning på hans heller, og strengt tatt er det konklusjonen i alle testene jeg har lest om HS50.
    Ja det var det jeg trodde jeg ogsp, men jeg ble bare så paff når jeg så såpass mye VB. Men jeg er enig i at noe nok ikke var iorden, enten projektoren, kilden eller kablene.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier seg vel egentlig selv dersom projektoren er koblet til en dvd-spiller til under 2000 kroner. Skjønner ikke hvorfor forhandlere gjør slikt. På en slik billig spiller vil jo alle dens feil (som spillere in denne prisklassen har) bli forstørret til de grader.

Man bør jo i allefall ha koblet til spillere som Denon DVD-3910 eller Pioneer DVD-868. Men dersom det er Sony leverandør burde de vel ha noen HiEnd dvd-spillere fra Sony sine siste modeller...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke VB har noe med dvd-spilleren å gjøre

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva nøyaktig er VB? Hvordan oppstår det, og hvorfor? Er det da samme hvilken dvd-spiller man vil bruke på LCD? om man bruker Rema 1000-spiller til 700 kroner eller Denon 3910?

Jeg bare spør fordi jeg ikke vet...

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hva nøyaktig er VB? Hvordan oppstår det, og hvorfor? Er det da samme hvilken dvd-spiller man vil bruke på LCD? om man bruker Rema 1000-spiller til 700 kroner eller Denon 3910?

Jeg bare spør fordi jeg ikke vet...
    Det står utrolig mye her inne om VB hvis du søker etter det. En god start: http://www.avforum.no/forum/viewtopi...p;highlight=vb

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt ingen som vet hvor man kan få en demo på projektoren i Oslo-området???

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    SVS, dette tar du under "pris -og produktjakt", ligger endog en tråd omhandende HS-50 der allerede.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaahhhhhh! Endelig en prosjektor jeg kan leve med! Nydelige bilde og et enda nydeligere sortnivå Thank you Sony!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut Yngve S. Kan du gi oss noen flere detaljer om hva du synes?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg vil på ingen måte kalle meg en ekspert.. men har hatt 6 prosjektorer,så jeg har jo sett litt. Har alltid likt bildet på lcd prosjektorer men har slitt veldig med VB. Men dette er lik null å niks på sonyen. Hadde Benq 6200 å 5120 før jeg fikk sonyen,å kunne rett å slett ikke leve med dithering (maurtue) problemet på desse. Å 5120'en slet veldig med bevegelser i bildet... den lagget skikkelig. Så å nå få en hs-50 var en virkelig åpenbarelse for meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres meget bra ut :lol: Hvor stort lerret har du og på hvilken avstand sitter du. Er det noe screendoor. Noen mener at det er screendoor på Sony andre mener at det ikke er tegn en gang. Og til slutt, er det et lerret du anbefaler. Hvilket lerret bruker du?

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •