Sony VPL-HS50 - mine initielle inntrykk! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 122
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet om den kan plasseres inntil bakvegg (5-10 cm klaring) ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det kan den.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vær vennlig å forholde denne tråden teknisk... Eventuelle forhandlere/demo osv. tas i egen tråd under "pris -og produktjakt"!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei sjef.

Nå er del2 oppe hos Cine4home. http://www.cine4home.de/tests/projek...50Test.htm#Bed

Typisk nok evaluerer de helle ikke her bildet, det må vi vente til del3 med :|

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HS 50 Firmware

Er det noen om vet hvordan man får oppdatert Firmwaren i HS50
    I HS51 er det jo nettverk tilkoblig men ikke HS50.

Tomeh

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demorom?

EDIT: vennligst ta pris -og forhandler under "pris -og produktjakt"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette er det vel ikke skrevet noe om som jeg har sett. I utganspunktet er vel ikke dette nødvendig, men Imagedirector softwaren kunne vært morsom å bruke, men det er vel heller ikke mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner det seg kanskje å vente til Sony leverer HS50 med ny firmware fra fabrikk? Eller er det mulig å oppdatere den i ettertid.. Jeg har planer om å bruke DVI, så det er litt viktig å ha klart før jeg eventuelt kjøper... Det er jo rimelig mye penger å bruke. Iallfall for en stakkars student

Jeg lurer også på om lysstyrken er god nok. Ser flere på diverse utenlandske forum som klager på dårlig lysstyrke. Er den dårligere enn AE700? Og er rutenetteffekt plagsomt fra ca. 3 meters hold? HS50 har vel ikke noe som tilsvarer AE700 sin smoothscreenteknologi?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke ha gått ut ifra at det vil bli levert noen ny firmware, Sony har ikke for vane å fikse slike ting. Blir nok heller en ny modell. Uansett må du regne med at hvis det blir en FW upgrade, så må det ordnes vha. service e.l.. Kan ikke tenke meg noe annet.

Så du bør enten ta en nøye titt på problemene og se om det er noe du kan leve med, eller om du bør vurdere en annen prosjektør.

Når det gjelder lysstyrke så er jeg enig med deg, den virker litt svak. Kan virke som om den er ca. halvparten så lyssterk som min HS-20 i det beste kontrast moduset, men dersom du ønsker det så kan du slå av irisen og da er lysstyrken fult ut på høyde med andre LCD prosjektører.

Har du et lyskontrolert rom og ikke altfor stor duk så vil ikke lysstyrken være noe problem. Øyene bruker bare litt lenger tid til å venne seg til lysstyrken. Vil tippe opp til 120" med hvit duk bør gå greit, med litt gain bør du kunne gå høyere også.

Mvh.
    Tore K.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flere steder at mange mener den er litt lyssvak. Jeg har vurdert å kjøpe grått lerret, men tror jeg beholder mitt hvite hvis jeg går for HS-50.

Å slå av den dynamiske irisen gjør vel at man mister den største fordelen kontra andre projektorer. Kontrastnivået er vel oppgitt til 1300:1 med denne avslått.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ser flere steder at mange mener den er litt lyssvak...Jeg har vurdert å kjøpe grått lerret, men tror jeg beholder mitt hvite hvis jeg går for HS-50.
    Er dette generelt eller kun hvis man bruker den i et litt opplyst rom? (dvs. ikke har 100% lyskontroll)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette generelt eller kun hvis man bruker den i et litt opplyst rom? (dvs. ikke har 100% lyskontroll)
    Etter det jeg har hørt er det ikke problem med et mørklagt rom og grå duk på 100". Har man ikke lyskontroll kan det kanskje lønne seg å gå for en hvit duk, evt. en grå duk med høy gain. (Firehawk mfl.)
    En annen ting å tenke på er at det har vært endel snakk om at Sony har hatt problemer med at mange av pærene i HS50 leverer "under pari" slik at noen av de blir litt vel lyssvake. Dette problemet er vel forbedret nå får vi håpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Etter det jeg har hørt er det ikke problem med et mørklagt rom og grå duk på 100". Har man ikke lyskontroll kan det kanskje lønne seg å gå for en hvit duk, evt. en grå duk med høy gain. (Firehawk mfl.)
    En annen ting å tenke på er at det har vært endel snakk om at Sony har hatt problemer med at mange av pærene i HS50 leverer "under pari" slik at noen av de blir litt vel lyssvake. Dette problemet er vel forbedret nå får vi håpe.
    Er det noen som har sammenlignet lysstyrken på HS50 med AE700? Jeg er iallfall rimelig sikker på at jeg kjøper en av dem, men kommer til å bruke projektoren litt til å se fotballkamper på storskjerm i tillegg til film, så da er det greit å ikke måtte ha blendet av vinduene som om det var krig :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sammenlignet lysstyrken på HS50 med AE700?
    Jeg har ikke selv sammenlignet, men de felste rapportene og reviewene sier at AE700 er mere lyssterk enn HS50, spesielt om HS50 står i Dynamic mode. (Autoiris)

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke selv sammenlignet, men de felste rapportene og reviewene sier at AE700 er mere lyssterk enn HS50, spesielt om HS50 står i Dynamic mode. (Autoiris)
    Hvis det er eneste positive med AE700, så bør du kjøpe HS50, hvis pengene strekker til. Sikler også på Sony HS50 i disse dager...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er eneste positive med AE700, så bør du kjøpe HS50, hvis pengene strekker til. Sikler også på Sony HS50 i disse dager...[/quote]

Jeg har jo pengene, men det er uaktuelt å kjøpe noe dyrere enn AE700 med mindre det er en god del bedre. Og som sagt har jeg lyst på en projektor med god nok lysstyrke til fotballkamper

Jeg har også troen på smoothscreenteknologien til Panasonic'en, siden jeg er svært følsom for pixelarisering/lav fillgrade eller hva det nå kalles. 17" LCD-skjerm med 1280*1024 pixler ser jo ut som reine rutenettet... Kanskje å overdrive litt, men det er faktisk plagsomt store pixler på en 17"..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    HS50'en har fordelen av å kunne levere både et dynamisk, lyssvakt kinobilde (med godt sortnivå), eller et lyssterkt bilde til fotballkampen, takke være den dynamiske irisen. Benytter en "cinema" modus, dempes lysutbyttet betraktelig, og motsvarende økes lysutbyttet vesentlig når en velger f.eks. "standard".

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke Sony VPL HS 50 dårlig kritikk her(<-link)?

1.
    but with an important qualifier: it must be used with the DVDO iScan HD+ front end video processor for optimum performance results.
    Hva mener dere om dette?Nødvendig?

2.
    Brightness. Upon release there was some confusion on the ANSI lumen spec on the HS51--initial indications were 800 ANSU lumens, but Sony now informs us that the official spec is 1200 ANSU lumens. The official specification does not change the measurements we have in the lab. When operated in Cinema mode for best contrast performance, the actual light output of the HS51 is about 240 ANSI lumens
    Hva menes med det?Er det bra?

3. Sony VPL VS 51 vs Benq 8700
    When viewed side-by-side with the DLP-based BenQ PE8700, with a contrast rating of 2500:1, the HS51 does appear to to deliver a visibly higher contrast image. The BenQ is certainly brighter, roughly by a factor of two, but the HS51 delivers a very satisfying high contrast picture that is simply remarkable for LCD technology.
    :shock: :roll:

4. Støy konkuranse
    24 dB rating would lead one to believe. It is not distracting, but the other new LCD 1280x720 high contrast projectors, the Panasonic AE700 and Sanyo PLV-Z3, are quieter in their cinema modes.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Her får jo Sony'en strålende tilbakemelding, selv om denne, som det meste annet, har sine svakheter. Et viktig poeng er at den har et bedre sortnivå enn de aller fleste DLP projektorer, samt at de mener bildet fremstår mer dynamisk selv om f.eks. BenQ 8700 leverer høyere lysutbytte. Dette er helt i samsvar med mitt inntrykk.

Når det gjelder støy, er dette ikke et tema uansett....

Screendoor mener de videre ikke er noe problem på normal sitteavstand, og der er jeg også helt enig. Her er uansett DLP bedre, selv om som nevnt det ikke er noe stort problem om en sitter 1,5-2x (eller mer) lerretets bredde unna.

Jeg kjører DVDO HD+, men synes projektoren behandler signalene svært bra på egen hånd... Jeg mener iallfall at en ikke MÅ ha DVDO som Projectioncentral hevder!

240 AL kan nok stemme i cinema modus. Det er selvsagt lite, og dermed vil denne projektoren ikke passe alle... Imidlertid er det som nevnt mulig å velge "standard" modus og øke lysutbyttet dramatisk, da på bekostning av sortnivå.

Ønsker en høyt sortnivå OG høyt lysutbytte er fremdeles DLP best. Jeg er imidlertid mest opptatt av OPPLEVET dynamikk, og der mener jeg at denne Sony'en presterer enestående.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildebehandligen i HS50 er aldeles utmerket, så det er bare sprøyt at en trenger DVDO. Jeg har både en DVDO iScanHD+ og Sony HS50 stående her, og det er ingen ting som tilsier at DVDO'en er et "must".

Når det gjelder brightness på 240 ANSI lumens, så hadde de fått tak i en defekt projektor. Noe som er bekreftet i ettertid. HS50 leverer mer enn nok lys, til hjemmekinoprojektor å være.

Når det gjelder støy, så er HS50 blandt de desidert mest stillegående projektorene på markedet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •