AE700 eller TX100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AE700 eller TX100

Har trålet forumet her, og komt fram til at AE700 er bedre en Hitachi PJ-TX 100. Gikk innom sjappa i dag, og der får jeg beskjed om at Hitachien visstnok skal gruse Panasonic'en. Ble noe forvirret. får TX100 for noenlunde samme pris som AE700.

Er det noen som har ne positivt å si om TX100? ser ikke lovende ut etter det jeg har lest om den her på forumet, men karen som selger de har jo peiling da. (samme mannen som prakket på meg Loewe'n)
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Hitachi TX10. TX100 er en god del bedre enn TX10. Jeg har ikke sett PTAE700, men alle som har testet disse 2 sier at PTAE700 er hakket vassere enn TX100 (DVD&HJemmkino, Lyd&Bilde, etc).

At han som selger TX100 mener denne er best, er vel ikke annet enn å forvente (Hi FI Centeret ?). En som selger Ford, skryter ikke akkurat over Toyota og motsatt :wink:

Ellers så tror jeg lens shift er bedre på TX100. Har hørt at PTAE700 er litt treg å få til pga joystikken. Det er heller ikke forverringer i bildet ved bruk av max lens shift på TX100 (iallefall ikke på TX10, regner med at løsningen er den samme).

Viftestøy: Vanskelig å si. Jeg syntest at TX100 var stille.

Sortnivå: Hi Fil skryter over sortnivå til TX100 pga IRIS kontroll, men tror faktisk han skryter mer av PTAE700.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.projectorcentral har en liten sammenligning:
    http://www.projectorcentral.com/high...projectors.htm

Hadde jeg skulle kjøpt lcd så hadde ikke jeg hørt på hificenter sin salgsperson ...

Jeg var innom for et år tid siden og da påstod selgeren hardnakket at tx10 var bedre enn pt-ae500 ...

Mvh
    Oddbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskeligere å sammenlikne TX10 og AE500 og TX100 vs AE700. Dette skyldes blant annet at TX10 er mer plasseringsvennlig enn AE500 pga lens shift. Jeg tror også TX10 er stillere enn AE500, men er litt usikker her.

Ellers er jeg enig i at du ikke må stole på selgeren. Stol på tester og dine egne øyne.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har trålet forumet her, og komt fram til at AE700 er bedre en Hitachi PJ-TX 100. Gikk innom sjappa i dag, og der får jeg beskjed om at Hitachien visstnok skal gruse Panasonic'en.
    Det er tydelig at du har truffet på en selger som vil selge sitt produkt AE700 er i mine øyne et hakk bedre enn TX100.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har testet begge, og AE700 er ikke bare et hakk hvassere. Den er bedre når det gjelder screendoor og i en annen liga når det gjelder VB (der er TX100 grusom)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er bedre når det gjelder screendoor og i en annen liga når det gjelder VB (der er TX100 grusom)
    Enig i at AE700 er bedre på screendoor, men VB var det ikke mye forskjell på. Den TX100'n jeg har sett hadde ikke plagsom VB.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror VB kan sammenliknes med regnbuer. Noen er allergiske mot dette, andre ikke. Jeg ser at det finnes på min TX10, men klarer ikke å irritere meg over dette uansett hvor mye jeg prøver. :wink: Mulig jeg ikke sitter nærme nok lerretet (minst 2x lerretbredde).

Jeg mener også at sortnivå og støy er MYE viktigere enn VB, men det er vel også en smakssak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Bærum
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stol aldri på selgere.
    De selger det butikken eller de selv tjener mest på.
    Husker for en del år siden da jeg jobbet for en av de store elektronikk kjedene, da solgte vi kun et merke printere fordi vi fikk bonus per solgte produkt. Dvs. vi hypa det merke og dissa alle andre. Dette går igjen i alle bransjer hele tiden.
    Sorry, sånn er det!

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, nå får han tak i begge, der jeg Får Hitachien til en hyggelig pris, dvs. at han vil da ha mindre avanse på Hitachien enn Panasonic'en.
    Men i følge svarene jeg har fåt her er det vel liten tvil om at Panasonic'en er bedre
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Tja, nå får han tak i begge, der jeg Får Hitachien til en hyggelig pris, dvs. at han vil da ha mindre avanse på Hitachien enn Panasonic'en.
    Men i følge svarene jeg har fåt her er det vel liten tvil om at Panasonic'en er bedre
    Tjaaaaa :?

Hitachis modeller er kunstig høyt priset, og jeg hadde ikke noe som helst problem med å få pruttet TX100 ned med 3k i en tilfeldig valgt butikk. Det klarer du ikke med AE-700. Ergo er marginene større på TX-100 og de vil selvfølgelig selge det de tjener mest på......

Men mer teknisk; Har sett begge PJ og mener også at det er stor forskjell i bildekvaliteten på disse, i 700 sin favør. Mulig at soom og lignende er bedre på TX-100, men min stemme går helt klart til PT-AE700 :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •