AE700 forskjellig kvalitet på enheter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AE700 forskjellig kvalitet på enheter

Jeg har nå motatt min tredje AE700.

For å summere opp enkelt:

AE700 nr 1:
    - Blinkende pære

AE700 nr 2:
    - Merkelig viftestøy som var konstant uansett om du endra hastighet på vifta.
    - Ujevn focus over bildet. Hvis du focuserer i midten ble det uklart øverst og nederst. Og visa versa.

AE700 nr3:
    - Blinkende pære igjen.
    - Usedvanlig mye vb!! Hjelper ikke med flicker tweak

Vræææææl.

Now what?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp 7800?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Du har vert meget uheldig. Min 700 er heilt topp den.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 stk med feil!? Da må løsningen bli Benq PE7800... :lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok du har vært meget uheldig her. Regner med det er samme leverandør du har brukt ? Det kan være at det er et parti som har hatt dårligere kvalitetskontroll, og det er derfor det er problemer med de du har hatt. Ellers hadde jeg tatt meg en prat medselger og kommet til en ordning med han. Jeg har kun sett en AE700, og den hadde ikke disse problemene.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min AE700 fungerer helt greit, men det virker som om at Panasonic har slurvet litt med kvaliteten på endel enheter. Jeg tror min har litt konvergensfeil, men er ikke helt sikker. Det er uansett ikke mye og en merker ikke noe til det ved bruk. Tenker ikke noe mer på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg tror nok du har vært meget uheldig her. Regner med det er samme leverandør du har brukt ? Det kan være at det er et parti som har hatt dårligere kvalitetskontroll, og det er derfor det er problemer med de du har hatt. Ellers hadde jeg tatt meg en prat medselger og kommet til en ordning med han. Jeg har kun sett en AE700, og den hadde ikke disse problemene.
    Ja samme leverandør. Jeg orker ikke bytte flere, så jeg bestemte meg for å beholde den første jeg kjøpte. Den som bare hadde lampe flimmer i ecolamp mode. Jeg kan alltids kjøre den i high mode og da forsvinner lampemflimmeret. Når jeg tenker meg om så flimrer lampa på min AE100 også.

Men jeg vil si med dette at det er kvalitetsforskjell, når både viftestøy og VB er hel forskjellig på 3 stk AE700.

Og alle tre hadde konvergens feil, men det brydde jeg meg ingenting om.

Og en kommentar til han lenger opp. Selgeren foreslo en benq7800 faktisk

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exsodius
    Ja samme leverandør. Jeg orker ikke bytte flere, så jeg bestemte meg for å beholde den første jeg kjøpte. Den som bare hadde lampe flimmer i ecolamp mode. Jeg kan alltids kjøre den i high mode og da forsvinner lampemflimmeret.
    Hvis jeg hadde vært i denne situasjonen hadde jeg enten krevd et prisavslag eller hevet kjøpet og handlet projektor et annet sted som kanskje var heldigere med partiet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Ja samme leverandør. Jeg orker ikke bytte flere, så jeg bestemte meg for å beholde den første jeg kjøpte. Den som bare hadde lampe flimmer i ecolamp mode. Jeg kan alltids kjøre den i high mode og da forsvinner lampemflimmeret.
    Hvis jeg hadde vært i denne situasjonen hadde jeg enten krevd et prisavslag eller hevet kjøpet og handlet projektor et annet sted som kanskje var heldigere med partiet
    Enten har alle lampeflimmer i eco mode, ellers kan det være noe med strømmen/jordingen hjemme hos meg.

Noen som vet om det er skadelig og prøve den uten jording. Har hørt om et fenomen som heter "jordingsloop". Kansje problemet ligger her?

Det må jo være noen som ikke bruker AE700 i jordingskontakt? I og med at gamle hus ikke har jording annet enn i kjøkken og bad.

Dessuten så har jeg hatt både fra november og desember partiet, så det er ikke noe der.

Når det gjelder prisavslag, så har jeg betalt bare latterlige kr 13495,- for den. Og det er ingen andre som kan tilby den prisen alikevel.

Newcomer ChrisLia sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant...
    Det taler ikke godt for AE700 for min del. Jeg har en tråd gående på
    hvilken projektor jeg skal kjøpe:
    http://www.avforum.no/forum/viewtopi...amp;highlight=

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEV KJØPET hvis du har hatt problemer med 3 stk.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjelper ikke å heve kjøpet når det ikke er samme feil tre ganger. det blir i tilfellet bare noe som gjøres av ren billighet fra forhandlerens side.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men så må jo vi være villige til å vurdere feil i "brukers miljø".
    Nå vet jeg ikke om returene er blitt bekreftet defekt eller med feil fra Panasonic, men han er jo inne på noe med det kan være jordingsfeil.

Neste projektor som kommer i hus bør bli tatt med til en venn som har projektor som fungerer grei i stikkontakt. I beste tilfelle en venn som hadde hatt pana 700.
    Så merker man raskt om det er en lokal feil i brukermiljø eller om det er modell etter modell som er "råtten".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Men så må jo vi være villige til å vurdere feil i "brukers miljø".
    Nå vet jeg ikke om returene er blitt bekreftet defekt eller med feil fra Panasonic, men han er jo inne på noe med det kan være jordingsfeil.

Neste projektor som kommer i hus bør bli tatt med til en venn som har projektor som fungerer grei i stikkontakt. I beste tilfelle en venn som hadde hatt pana 700.
    Så merker man raskt om det er en lokal feil i brukermiljø eller om det er modell etter modell som er "råtten".
    Ja jeg har tenkt å prøve den i et annet hus. Noen som vet om det er farlig og prøve den i en ujordet kontakt?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er farlig og prøve den i en ujordet kontakt?
    Min er ujordet, og merker ikke noe tull pga av det...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Noen som vet om det er farlig og prøve den i en ujordet kontakt?
    Min er ujordet, og merker ikke noe tull pga av det...
    Har du AE700? Har du den på en stue med gammeldagse ujordede kontakter? Kansje dette er løsningen på problemet mitt, når ikke du har lampe flimring. Kjører du den i low lamp mode? Men jeg lurer på om det er noe med at su ikke skal ta på den når den ikke er jordet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huset jeg bor i ble bygget for ca 20 år siden, uten jord i stua. Pj-en har jeg tatt på flere ganger mens den har vært påslått uten at jeg merket noe. Jeg har AE700 ja, i Low Lamp Mode, uten lampeflimmer. Og jeg regner sterkt med at ikke øynene min ikke flimrer så mye selv, at jeg ikke merker det... :wink: Men hvis du mistenker at det er feil på jordingen i huset ditt, så ville jeg ha sjekket det opp før pj-en ble koblet til. Just in case...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Huset jeg bor i ble bygget for ca 20 år siden, uten jord i stua. Pj-en har jeg tatt på flere ganger mens den har vært påslått uten at jeg merket noe. Jeg har AE700 ja, i Low Lamp Mode, uten lampeflimmer. Og jeg regner sterkt med at ikke øynene min ikke flimrer så mye selv, at jeg ikke merker det... :wink: Men hvis du mistenker at det er feil på jordingen i huset ditt, så ville jeg ha sjekket det opp før pj-en ble koblet til. Just in case...
    Jeg må vel ha en elektriker til å sjekke jordingen, eller er det noe en kan måle selv med volmeter? Det går også høyspent ledninger over her, ca 50m bortenfor. Kan det ha noe med det også tru?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke så mye peiling på elektrisitet (bortsett fra at man ikke skal skru i stikkontakter med Leatherman da...) , men forhåpentligvis kan sikkert noen andre gi deg mer tips om jording

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har pj på en ujordet kurs, er det ingen fare så lenge det ikke er jordfeil på selve prosjektøren. Og det er jo ganske usannsynlig.
    Ellers skal det være ca 130volt mellom fase og jord i et feilfritt anlegg :wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •