Projektor med kun tre meter avstand til lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor med kun tre meter avstand til lerret

Hei! Takk for et glimrende forum!
    Jeg er i oppstartsfasen med alt som har med hjemmekino å gjøre, men bitene begynner å komme på plass... Det jeg lurer på er om det finnes noen projektor som klarer seg med en avstand til lerretet som på ingen måte kan bli mer enn tre meter... Kommer til å bruke den til film og litt spilling (HTPC - foreløpig ikke mye å skryte av (ffdshow), men det kommer). Har sett på Panasonic PT-AE700 og Benq PE7800, men siden avstanden mellom pj og lerret er så liten tenkte jeg det var best å spørre før jeg blir for ivrig til å slutte... :roll: Skal skifte bosted om enten et halvt eller et og et halvt år (blir student), så jeg vil ikke ha en projektor som kun virker på tre meter liksom... Hvis dette ikke er mulig, eller ikke vil fungere før jeg flytter, venter jeg heller med å kjøpe til jeg får bedre plass... Prismessig kan jeg strekke meg til ca 20k, med lerret.[/b]

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Projektor med kun tre meter avstand til lerret

Sitat Opprinnelig postet av Krøvel Velle
    Det jeg lurer på er om det finnes noen projektor som klarer seg med en avstand til lerretet som på ingen måte kan bli mer enn tre meter...
    Det kommer jo helt an på størrelsen på lerretet ditt :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic PT-AE700 gir en 16:9 lerretsbredde på 108 til 214 cm ved 3 meters avstand fra linse til lerret. Denne projektoren har 2x zoom som gjør den svært fleksibel mht lerretstørrelse.

Benq PE7800 gir en 16:9 lerretsbredde på 150 til 183 cm ved 3 meters avstand fra linse til lerret. Ikke så fleksibelt, men området gir helt fine lerretstørrelser.

PS. Alle tall basert på http://www.projectorcentral.com/proj...calculator.cfm som har data for de fleste projektorer. Vær likevel klar over at det KAN forekomme feil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •