VB på AE200 i "ceiling" mode

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på "VB" ved desk og tak?

heisann!
    er en sålangt lykkelig eier av en panasonic ae 200, har hatt den 1år nå og vært meget fornøyd med bildet. Har hatt den på en hylle og latt den stå i desk modus, med ca 15 i keystone, syntes ikke keystone har forringet bildet noe særlig, men ble lei av lyskjeglen utafor bildet(lerretet).
    Prøvde heromdagen å bare legge den oppned på hyllen, og traff senter 100% perfekt! (0 keystone), lyskjeglen forsvannt jo, og bildet er kanskje en tanke skarpere, men fikk en god del "VB". prøver å la projectoren så på hodet mens jeg kjører bildet i "Desk", alstå bilde oppned. Da forsvinner "VB" Noen som har noe peil på dette??
    Her skjer det tydelig vis en forandring i det bildet blir forandret fra "Desk" til ""Ceiling"..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Redrum, og velkommen til AVforum.

Prøvde heromdagen å bare legge den oppned på hyllen, og traff senter 100% perfekt! (0 keystone), lyskjeglen forsvannt jo, og bildet er kanskje en tanke skarpere, men fikk en god del "VB". prøver å la projectoren så på hodet mens jeg kjører bildet i "Desk", alstå bilde oppned. Da forsvinner "VB" Noen som har noe peil på dette??
    Har du mulighet til å ta bilde? Er du sikker på at det er VB du ser? Det du beskriver høres ganske merkelig ut, og er noe jeg aldri har hørt om før. Det må i tilfelle være en bug i softwaren i projektoren, og da finnes det kanskje en oppdatering.

(Btw. Jeg skilte ut inlegget ditt fra AE700 tråden og lagte heller en ny tråd)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo ikke jeg den med mest peiling på "VB" , men ut fra mine erfaringer herinne ser dette ut som "VB".Utarter seg som lysere vertikale striper,særlig på lyse bilder som feks.tåke og skyer.
    Ble litt skuffet da jeg så disse stripene når jeg snudde projektoren, fikk jo vekk "lyskjeglen" og null i keystone.. Hvis jeg må snu projektoren rundt igjenn, skal jeg prøve å sette den lavere for å få mindre kjegle og keystone, men da spørs det vel om vi skaller borti den da :x
    Sebder med et par bilder sim forhåpentligvis kan illustrere disse stripene.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er noe VB ja, på begge de nederste bildene. Det er kanskje ikke så mye å gjøre med det heller, så om en plassering uten tilt og keystone er mulig, er det nok det beste.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ikke så VB før, kanskje det har en sammenheng med at du har slått av keystone? jeg tenker på at hvis strukturen er helt vinkelrett, at stripene komme rmer til syne...

(Btw. Jeg skilte ut inlegget ditt fra AE700 tråden og lagte heller en ny tråd)
    Merkelig, jeg kom til denne tråden ved å trykke link i varselmail om Offisiell tråd PT AE700... :roll:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Forskjell på "VB" ved desk og tak?

[quote="Redrum"]heisann! [quote]
    .................sett Shining med "All work and no play make's Jack a dull boy" :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok ikke noe med at jeg ikke bruker keystone, for stripene blir jo mer eller mindre helt borte hvis jeg bare snur bildet opp ned..
    Noen her som vet om disse projektorene kan gi mer "VB" når de står i ceiling mode?
    Har ikke prøvd å snu projektoren enda, men skal prøve meg litt frem i kveld, kommer med kommentarer senere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •