tobakkrøyk skadelig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer oddadvd sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tobakkrøyk skadelig?

Kan noen her gi meg et endelig svar på om dette er skadelig for en lcd-projektor eller ikke? (Har Hitachi Pj-TX10)

Har tatt prosjektoren med hjem for julen(gamlingen er gira som få!) Røyker ikke hjemme ellers men gamlingen røyker. Bør eg gi han et røykeforbud dersom familien skal sette seg forann lerretet og se ringenes herre i jula..?

noen som kan vise til noen konkrete info-sider om dette? thanks!

(Ja, har sett tråden som omfatter dette temaet her tidligere, men lite konkret å få ut av den diskusjonen ja..)

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tobakksrøyk legger seg som ett belegg på all overflate, så over tid vil det nok gi utslag, men med mindre dere røyker 300 sigaretter daglig i stua, så tviler jeg sterkt på at prosjektoren tar skade av det, den korte tida du er hjemme...

edit; godt å se at det ikke er bare meg som er natterangler her inne.. :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tobakk inneholder en rekke giftstoffer som er farlige for oss. Det er store mengder tjære i tobakkrøyk. Vifta i pj'en flytter enorme mengder luft i timen, og det er ikke til å unngå at du vil få tjære inni pj'en din. Men det er alikevel snakk om så lite tjære at du trygt kan la din røyksugne far dampe i vei som han lyster, for innen den pj'en er ødelagt av tobakkrøyk, så har du sannsynligvis brent av 20 pærer, og enda mer sannsynlig byttet pj en rekke ganger. Jeg vil påstå (uten å ha noen vitenskaplig test å støtte meg til) at dette ikke skader verken elektronikk eller pærer / fargehjul (DLP) eller speil. De som mener noe annet er antirøykere og kverrulanter. Og NEI, jeg røyker ikke :wink:

Men; hvis du ikke vil høre min mening om røyking, kan du slutte å lese nå :P .

Hvorfor la han røyke inne hos dere hvis dere ikke røyker selv. Det er nok ikke en billig pj som er viktigst her, hvis jeg kan si hva jeg mener. Helsa deres er gull verdt, en pj er ikke verdt en dritt i den sammenhengen.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok en projektor overlever ringenes herre trilogoen, men han burde nektes røyk i for din egen del :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også enig i at man ødelegger en projektor om man røyker litt. Men over lang tid er jeg overbevist om at det kan være skadelig for projektoren. Lufta som går igjennom viftene på projektoren kjøler det meste inni projektoren, inkludert LCD panelene som helt sikkert ikke har godt av det.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger folkens. Skal nok få han til å gå ut på kjøkkenet når han skal røyke(så det blir vel en 7-8 ganger frem og tilbake hver film). Må nok gå glatt med på mine premisser ettersom det er eg som står for morroa denne jula. hehe.

takker folkens!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send han ut av huset. Røyk lukter DRITT! og det vil du vel ikke ha i huset?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo knyte en gjennomsiktig plastpose rundt huet hans, så kan han røye inni den mens hans er på film!!! :shock: *saklig...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    kan jo knyte en gjennomsiktig plastpose rundt huet hans, så kan han røye inni den mens hans er på film!!! :shock: *saklig...
    trur ikke det er så trygt nei...dessuten trur eg han blir skuffet over bildekvaliteten da hehe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •