Benq PB6100 - hvordan få tilgang til service menyen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq PB6100 - hvordan få tilgang til service menyen

Har ikke sett at service menye til PB6100/6200 har vært omtalt her inne, ønsker derfor å gi et tips om hvordan en kommer inn i denne.

NB: VIL TRO AT DETTE KAN MEDFØRE AT EN MISTER GARANTI - SKRIV DERFOR NED VERDIER EN EVENTUELT FORANDRER PÅ SLIK AT DE KAN TILBAKESTILLES FØR SERVICE.

Hold inne EXIT på selve prosjektoren til Lamp Hour fremkommer
    Trykk inn BLANK og POWER samtidig på selve prosjektoren

En kan nå gjøre forandringer som ikke vanligvis er tilgjengelige.

Av en eller annen grunn holder PB6100 ikke på forandringer en gjør i Gamma Index og White Balance - er derfor ikke særlig poeng i å justere disse.

Spesielt interessante er PW Gamma (sett til 0.7 eller 0.8 for å få frem flere detaljer i de mørke delene av bildet) og DLP Brightness og Contrast for å få vekk smellen i de hvite delene av bildet.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann

Har sett en del skriverier om dette på AVSforum, men foreløpig er det ingen her på forumet som har hatt "nerver" til å tukle innefor det "ulovlige rom" :roll: Test gjerne ut og kom med erfaringer etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jo svært interressant hvis det er mulig å gjøre endringer som påvirker detaljene i bildet. kan du justere fargene, f.eks?

bidda, du har jo en skog av benq projektorer i taket etter det jeg skjønner, så du har vel råd til å "reparere istykker" et par av dem med eksperimenter? 8)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    ......bidda, du har jo en skog av benq projektorer i taket .....8)
    Beklager, skogen er hoggd og det er igjen bare ett stort tre (les: 7800) :shock:

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært inne og stilt litt i min PB6200.

Jeg har kun endret White Peak fra 5 til 0. Dette for å redusere "smellet" i hvitfargene, det ble meget bedre med white peak på 0.... synes jeg iallfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jonia: Fikk du din PB6200 til å holde på White Peak verdien du justerte? Pga hva jeg leste tok jeg meg ikke bryet med å prøve å justere White Peak fordi det ble skrevet at denne måtte justeres hver gang en skrudd av/på prosjektoren.

...nå er det nå engang slik at en ikke skal høre på alt en blir fortalt - skal gjøre et forsøk selv senere i kveld.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer.

Du må stille ned white peak hver j.... gang, iallfall hvis du bruker Eco-modus.. men det tar 10 sekunder å gjøre det i forkant av hver oppstart av prosjektoren, og en må jo legge DVD'n i DVD skuffen også, ikke sant... ser på det som en kjapp og grei sak å gjøre før jeg skal se film. Du får jo en mye riktigere gjengivelse av hvite farger da! De blir jo helt utbrent hvis du kjører med white peak på 5 i eco-modus. I video-modus vet jeg ikke hvordan det er, men jeg synes generelt det er for mye lys i video-modusen, så jeg kjører kun ECO.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •