Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7 og DLA-NX9) - Side 2
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 305
    Jeg kan godt oppgradere hos meg om jeg kan få et mer eller mindre knivskarpt ekte 4k bilde med god kontrast. RS400 som står i kinoen min nå er en meget god projector, men det kan bli vanskelig å si nei til ekte 4k om prisen er riktig.

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		JVC NEW 4K PROJECTORS 2-X2.jpg
Visninger:	46
Størrelse:	117.6 KB
ID:		127449
    Nytt bedre bilde av front på de nye projectorene.

Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post

Navn:		JVC NEW 4K PROJECTORS 2-X2.jpg
Visninger:	46
Størrelse:	117.6 KB
ID:		127449
    Nytt bedre bilde av front på de nye projectorene.
    ...makan til tease a!! Ser nesten ut som de har endret designet på X/RS-serien dette, mens den andre Didrik la ut ser ut som en Z1-variant?

Ja nå vet vi ihvertfall hvordan designe ser ut fra front. Lurer på hva de mener med "Go Further, Be the first" . 8k ?

Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Ja nå vet vi ihvertfall hvordan designe ser ut fra front. Lurer på hva de mener med "Go Further, Be the first" . 8k ?
    Ja, er nok 8K e-shift de da viser til ja... Så, da antar vi 4K e-shift på innsteg (50k antatt veil), 4K native på mellommodellen (70k antatt veil) og 8k e-shift på størstemann med antatt veil 100k i "lampeklassen"? Etterfølgeren til Z1, som de da ser ut til å slippe til CEDIA, mens lampemodellene slippes på IFA, blir vel da også 8k e-shift, så er spørsmålet om de kommer med noe mer spennende der som f.eks. flere lasere (kanskje egen rødlaser til og med??) for ytterligere lysutbytte, da spesielt i DCI P3-modus?

Hvem veit, vel, om en ukes tid VEIT vi hvertfall det som måtte komme av lampebaserte X/RS-serier!

Håper at folket som er først ute med å finne årets nyheter fra JVC poster umiddelbart
    Kommer nok snart
    Projektor JVC X7900
    Kalibratør på projektorer
    Software: Calman Pro
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer
    Bildegenerator DVDO 4K

"Go further be the first"....håper virkelig det er dynamisk HDR JVC sikter til her, fy f... å kult det hadde vært om Dolby og JVC hadde svingt litt med tryllestaven i år å kommet ut med Dolby Vision og HDR10+(Jada selv om det aaaaldri blir som på tv`n)
    8K e-shift(gud forby) ser jeg kun på som et markedstriks og en albue i sia til Sony.

Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    "Go further be the first"....håper virkelig det er dynamisk HDR JVC sikter til her, fy f... å kult det hadde vært om Dolby og JVC hadde svingt litt med tryllestaven i år å kommet ut med Dolby Vision og HDR10+(Jada selv om det aaaaldri blir som på tv`n)
    8K e-shift(gud forby) ser jeg kun på som et markedstriks og en albue i sia til Sony.
    HDR10+ er det nok som eventuelt er aktuelt på projektorer, DV kommer neppe før det er vesentlig høyere lysutbytte og mer kontroll på lyset (mao langt høyere on/off kontrast).

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    HDR10+ er det nok som eventuelt er aktuelt på projektorer, DV kommer neppe før det er vesentlig høyere lysutbytte og mer kontroll på lyset (mao langt høyere on/off kontrast).
    Enig, HDR10+ tror jeg kommer forholdsvis raskt på plass i projektor leieren(Sony/JVC) det ligger liksom i korta, hele meningen med HDR10+ var vel også tilgjengelighet, altså mindre styr med lisenser/krav osv, rett å slett enklere å innføre.

Når det gjelder DV, er min personlige mening at jeg tror dette ligger nærmere en realitet enn det folk flest tror. Høyst sannsynlig er DV et produkt og en logo JVC/Sony sterkt ønsker å inkludere på sine projektorer. Av tekniske årsaker gir det kanskje ikke 100% mening å implementere DV, men her tror jeg markedskreftene trekker det lengste strået til slutt. Hele DV-konseptet treffer jo kundegruppen vi prater om her mitt i solar plexus. Bare tanken på at det faktisk finnes UHD plater med 12bit info som IKKE kan benyttes av de som faktisk bryr seg aller mest, blir jo helt absurd. Jeg holder ikke pusten, men jeg hadde heller ikke fått sjokk om JVC har trikset til seg DV logoen på ihvertfall et av sine produkter. Men da naturlig nok i en eller annen "tunet" utgave for hjemmekino-projektorer.
    For alt vi vet kan det jo faktisk tenkes at "dual laser" konseptet som har lekket fra Sony ikke bare har med DCI P3/REC2020 å gjøre, men kanskje også er en utvikling i forhold til HDR. Who knows, blir litt synsing dette her, men magefølelsen sier at dette kan bli en spennende høst

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    DV var en viktig "standard" før TV produsentene fikk orden på tone mapping av HDR-materialet. Hvis vi imidlertid kikker på årets modeller, f.eks toppmodellene til Samsung og LG, der kun den siste har støtte for DV, så er forskjellene overraskende små ved avspilling av HDR10 vs DV. For bare et år siden var disse forskjellene enorme. Med bedre tone mapping, og i tillegg HDR10+, så er jeg sikker på at DV-logoen etter hvert blir mindre viktig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Jeg hører deg Gorm, men sammenligner du da generelt mellom ulike produksjoner/filmer eller sammenligner du samme UHD-plate med både HDR10 og DV ? For det er sannsynligvis også en "flippside" til dette, som går på at det vil være forholdsvis enkelt for HDR10 å skinne fra sin beste side med DV i ryggen. Det at filmen/UHD-platen i utgangspunktet er DV-produsert, legger jo også til rette for en superb HDR10-versjon på samme plate. Konvertet, altså fra en høyere standard 12bit ned til 10bit. Eller sagt på annen måte, så tipper jeg at DV-produksjoner generelt ser bedre ut på HDR10 enn "vanlige" produksjoner. DV filmer vil stort sett ha et strøk med kvalitet over seg som er gjennkjennbart uansett om det er avspilt på HDR10 eller DV ? Hvertfall så lenge vi snakker om sammenligniger fra samme film/samme UHD-plate.

Det sagt, så kan vi helt sikkert forvente storslåtte HDR10+ produksjoner etterhvert som også dette får mer fotfeste. Jeg hadde heller ikke blitt forundret om HDR12(bit) hadde blitt introdusert etthvert med HDMI 2.1, og da vil kanskje ulikhetene mellom HDR og Dolby i praksis bli minimale etthvert. Men jeg tenker jo da som sagt at kanskje Dolby har gode grunner til å legge seg i sælen og mer "imøtekomme" fler plattformer for å bedre fotfeste.
    Sist endret av J.P; 08-17-2018 kl 22:50

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Sammenlikningen er gjort med TV-apparat som spiller av samme film, synkront. Denne testen er enkel å utføre via f.eks Netflix. Forskjellen var i fjor ekstrem, faktisk så stor at jeg aldri ville vurdert å kjøpe en TV som ikke støttet DV. I år føler jeg det spiller mindre rolle, i hvert fall når jeg ser materialet side om side på LG, Sony, Samsung eller Panasonic "high end modeller"
    Sist endret av Gorm; 08-18-2018 kl 09:02
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

men hvorfor den skepsisen mot 8K upscale egentlig? må da være happy days det å få enda skarpere bilde eller noe jeg ikke har fått med meg?

Sitat Opprinnelig postet av sldron Vis post
    men hvorfor den skepsisen mot 8K upscale egentlig? må da være happy days det å få enda skarpere bilde eller noe jeg ikke har fått med meg?
    Når det gjelder JVC er det ikke snakk om native 8K, men E-shift, en mekanisk prosess plassert i den optiske banen. Historisk har det vært vanskelig å utføre dette uten å også tilføre negative påvirkninger på bildet. Det hadde vel egentlig vært mer ønskelig om JVC heller hadde fokusert på 4K/HDR biten i den fasen vi er i nå. Forøvrig er de aller fleste UHD plater i dag mastret fra 2K og ikke fra 4K, som i seg selv understreker hvor lite interessant kvasi 8K er for øyeblikket.

e-shift fra 2k > "4K" øker vel egentlig ikke opplevd skarphet, men kan gi litt jevnere buer og finere overganger enn det 2K klarer alene, samt visker ut piksel strukturen. hvordan 4K > "8K" blir, blir spennende å se. regner ikke med at piksel strukturen er særlig plagsom på disse 4K chipene fra JVC heller.... Setter vel et superskarpt 4K bilde ganske høyt på ønskelisten for neste projektor, og regner vel med "8K" vil kunne bli en positiv opplevelse det også, hvis det ikke blir noen bivirkninger av et e-shift element i lys-banen..
    Sist endret av ask4me2; 08-18-2018 kl 15:02
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

...bare det å kunne si (selv om en egentlig da drar en spansk en) at en har ‘8K’ i hjemmekinoen er jo verdt litt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er litt kult å si det da 8K ja, liker det jeg hehe.
    Men om man får så mye ut av det får vi jo se.
    E-skift er som Ask4Me skriver en form for smooting av pixler.
    MTF synker også vanligvis. Pixler i 4K på et 110 tommer lerret vil ikke synes, så har litt vanskelig med å skjønne brukerverdien for meg i alle fall..
    Hva skal man med 8K på en tv under 65 tommer? Vil si salgstriks.
    Projektor JVC X7900
    Kalibratør på projektorer
    Software: Calman Pro
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer
    Bildegenerator DVDO 4K

Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Det er litt kult å si det da 8K ja, liker det jeg hehe.
    Men om man får så mye ut av det får vi jo se.
    E-skift er som Ask4Me skriver en form for smooting av pixler.
    MTF synker også vanligvis. Pixler i 4K på et 110 tommer lerret vil ikke synes, så har litt vanskelig med å skjønne brukerverdien for meg i alle fall..
    Native 8K kan jeg se verdien i, men å skifte opp et 4K signal til 8K ser jeg ikke verdien i enda. Hvis man ser på 4K e-shift i dag fungerer det meget dårlig med et 1080p signal inn og gjør bildet dårligere i mine øyne og jeg foretrekker 1080p, med native 4K eller et godt oppskalert 1080p til 4K signal så fungerer det veldig godt og jeg foretrekker det fremfor 1080p. Hvis 8K e-shift fungerer på samme måten vil det ta lang tid før man kan få noen nytte av det da jeg ikke ser noen form for god 8K oppskalering på markedet med det første, må eventuelt bli skjermkort om en generasjon eller to.

Uansett er det spennende å se hva JVC kommer med, men jeg er redd det blir en stor reduksjon i native kontrast på 4K modellene da JVC ikke har fått til wire grid polarizer på samme måte som på 1080p. Kan hende jeg tar feil, men jeg går ikke tilbake til 10-20000:1 i kontrast igjen. Når jeg ser på Sony sine 4K modeller med omtrent den kontrasten får jeg helt fnatt når det kommer til skikkelig mørke scener som det jo er mange i hver eneste film. Og fnatt er ikke bra å få...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    På en 65 tommer må man sitte på 1,8m avstand for å få utnyttelse av 1080p(2k) ved normalt syn. Når man kommer til 4k så må man sitte så nære som 1,2m, sitter man lenger enn 1,8m unna så har man null nytte av 4k (ifølge vitenskapen).

http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html

Navn:		resolution_chart.png
Visninger:	38
Størrelse:	65.5 KB
ID:		127458
    Sist endret av Per Johnny; 08-19-2018 kl 11:32

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post

Uansett er det spennende å se hva JVC kommer med, men jeg er redd det blir en stor reduksjon i native kontrast på 4K modellene da JVC ikke har fått til wire grid polarizer på samme måte som på 1080p. Kan hende jeg tar feil, men jeg går ikke tilbake til 10-20000:1 i kontrast igjen. Når jeg ser på Sony sine 4K modeller med omtrent den kontrasten får jeg helt fnatt når det kommer til skikkelig mørke scener som det jo er mange i hver eneste film. Og fnatt er ikke bra å få...
    Får en fnatt er det stor sjanse for å ende opp som en hattifnatt

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Who's left in 2018 with CRT
    By didrik nilsen in forum CRT projektorer
    Svar: 396
    Siste melding: 07-10-2018, 11:53
  2. HoJ sitt anlegg- 2018 - Masse nytt!!
    By HoJ in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 1315
    Siste melding: 02-16-2018, 00:46
  3. OLED 2018
    By classic46 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 12-09-2017, 21:16
  4. 2018 - laser eller pære til under 100K
    By HAL9000 in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-18-2017, 08:16
  5. Fans opfordrer LG til at genoplive 3D på 2018 OLED
    By nordic45 in forum TV-apparater