Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7 og DLA-NX9)
Side 1 av 16 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 305

Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7 og DLA-NX9)

Sist endret av lygren; 08-30-2018 kl 17:16
    Projektor JVC X7900
    Kalibratør på projektorer
    Software: Calman Pro
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer
    Bildegenerator DVDO 4K

Spennende tider ja, får se hva JVC drar opp av hatten i år! Sony er jo på ballen med ny laser, men da i øvre øvre sjiktet, mellom VW760 og VW5000... Vi får håpe det blir noe litt mer lommebokvennlig fra JVC, men ryktene tilsier jo at det blir 4K på X/RS-serien i år, det som kanskje er litt ekstra spennende nå er om dette vil gjelde hele serien eller kun toppmodellene.

Helt klart spennende. Jeg gleder meg i alle fall.

Bildet ser jo litt likt ut Z1
    Sist endret av didrik nilsen; 08-13-2018 kl 20:05
    Projektor JVC X7900
    Bildegenerator DVDO 4K

Jeg tipper dette gjelder toppmodellene i x/rs serien, så jeg blir forbauset om de prismessig begynner på under 80K og blir det såpass kostbart så ser jeg ingen grunn til å oppgradere enda for min del.
    Spennende blir det uansett om de klarer å holde det høye kontrastnivået til dagens serie.

Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Helt klart spennende. Jeg gleder meg i alle fall.

Bildet ser jo litt likt ut Z1
    De kommer med en oppgradering av Z1 så det er nok den vi ser på bildet, den skal lanseres senere og ikke på IFA. Ellers så sier ryktene 4K UHP med den som tar over for X9900/RS640 skal ha 8K e-shift som i mine øyne er helt meningsløst. Det sies også at den rimeligste fortsetter med 1080p/4K e-shift, men dette er kun ubekreftede rykter. Disse modellene skal vistnok lanseres på IFA.

Jeg er jo bannet av JVC Norge så jeg får dessverre ikke lov til å kjøpe noen av disse...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg er jo bannet av JVC Norge så jeg får dessverre ikke lov til å kjøpe noen av disse...
    Trykker du på 'KJØP' knappen på AvShop når de kommer, så går nok det 100% i orden.

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Trykker du på 'KJØP' knappen på AvShop når de kommer, så går nok det 100% i orden.
    Det er vel jeg også ganske sikker på

At det blir noe 4K er vel helt sikkert på noen av disse modellene, kanskje også alle. Det som er spennende er om kontrast er som tidligere modeller eller droppet.
    Projektor JVC X7900
    Bildegenerator DVDO 4K

Veldig spennende, og ekte 4K på "lavere" modeller er ikke å forakte. Det er nok imidlertid slik, som andre også tror, at vi sannsynligvis kun får ekte 4K-paneler på toppmodellen. Med litt flaks så kanskje vi ser dette på modellen i midten, også?

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Du vet like godt som jeg at det aldri kommer til å skje...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

...du har for for øvrig rett i at det ser mistenkelig ut som Z1-chassiet på det teaserbildet Didrik... Hmmm... Hva tror vi kan skje da da? Kanskje egen rødlaser (i tillegg til blå for blått + phosphordrevet blått for grønt som før) slik at DCI P3 kan treffes uten 40% tap av lys som på Z1 kanskje? Er vel ikke nødvendigvis så mye mer lys (med unntak da av i DCI P3 modus) den vil levere av den grunn, er vel først når den separate grønnlaseren kommer en kan forvente en skikkelig boost?

Jeg skal selv på CEDIA i år, så får vel prøve å få tatt en kikk mellom slagene (står selv i messesalen med Alcons Audio / DreamScreen).

Er det en dato for når man eventuelt kan finne ut av hva JVC har gjort rundt det vi diskuterer her... (nei tenker ikke på kjøpe knappen til Andreas som kan minne litt om en "when hell freezes over" tidsramme.... )
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Litt før IFA slippes nok infoen om X/RS-serien, så om rundt 14 dager, mens info om Z-serien gjerne slippes en ukes tid senere i anledning CEDIA?

HER er snadder å lese på,native 4k med 8k upscale https://eu.jvc.com/pro/projectors/si...rs/DLA-VS4700/
    Sist endret av sldron; 08-15-2018 kl 12:14

Sitat Opprinnelig postet av sldron Vis post
    HER er snadder å lese på,native 4k med 8k upscale https://eu.jvc.com/pro/projectors/si...rs/DLA-VS4700/
    ...den har vært tilgjengelig en stund allerede den der, i utgangspunktet en Z1 / RS4500 med 8K e-shift. Vi får håpe nyheten JVC kommer med er noe annet enn en tilsvarende modell som Z1 med 8k e-shift som i utgangspunktet vel i seg selv ikke er allverdens interessant...

Ser jo ikke feil ut den, men liker ikke
    Contrast Typical 12000 to 1 Contrast Minimum 10000 to 1

Da detter jeg bare helt helt av hehe
    Projektor JVC X7900
    Bildegenerator DVDO 4K

oouch, det lover ikke bra.

btw, min x5000 måler ikke mer en native 14k:1 irl, men ser faktisk svært bra ut likevel, takket kanon-kalibrering fra Didrik.

men 8K upscale må jo uansett være bra(bedre enn et 4K bilde) er den testa hos avshop? dårlig kontrast eller ikke...

Er jo samme som Z1 det, måler fra ca 8500:1 - 25.000:1 avhengig av hvor mye en lukker irisen (dvs lav kontrast ved max lys og høy kontrast ved min.)...

Sent from my iPhone using Tapatalk

men 8K upscale må jo uansett være bra(bedre enn et 4K bilde) er den testa hos avshop? dårlig kontrast eller ikke...
    Ja, skal absolutt ikke mene at en 8k upscale ikke kan ha en effekt, og har jo sett 8k TVer på messer de siste par årene med helt drøy detaljeringsgrad men disse er jo da foret med native 8k skutt materiale... Oppskalert 4k materiale er jeg litt mer skeptisk til om har noe særlig for seg, men vi får se, vi får se! Håpet er jo kanskje at en slik oppskalering kan gi et enda mer filmlike bilde uavhengig av om det nødvendigvis gir noe høyere reell detaljering. Det sies jo at 70mm film kan tilsvare opp til 16k digital......

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blir spennende å se hva de lanserer. For min del må jeg klare meg med min X7500 et par år til. Er uansett superfornøyd med den (rundt 400 timer nå).

Edit: Mulig jeg må redusere det fra 2 til 1 år, men det vil august 2019 vise :-) :-)

Side 1 av 16 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Who's left in 2018 with CRT
    By didrik nilsen in forum CRT projektorer
    Svar: 396
    Siste melding: 07-10-2018, 11:53
  2. HoJ sitt anlegg- 2018 - Masse nytt!!
    By HoJ in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 1315
    Siste melding: 02-16-2018, 00:46
  3. OLED 2018
    By classic46 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 12-09-2017, 21:16
  4. 2018 - laser eller pære til under 100K
    By HAL9000 in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-18-2017, 08:16
  5. Fans opfordrer LG til at genoplive 3D på 2018 OLED
    By nordic45 in forum TV-apparater