Grønn "flekk" på bildet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grønn "flekk" på bildet.

Jeg har nettopp kjøpt meg en lite brukt Epson emp-tw10, jeg er veldig fornøyd med bildet så langt, men det er en liten ting som irriterer meg litt. Det er en slags grønn gjennomsiktig flekk med en diameter på ca. 8 cm. på bildet, denne ser jeg bare når det er mørke farger akkurat der flekken befinner seg. Jeg har pusset linsen uten hell, er det noen der ute som vet hva dette er, og hvordan jeg fjerner det?
    Takker

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støv - på panelene eller optikken.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som støv på ett av LCD panelene som nevnt over her ja .Støv problemer kan mange ganger sees lettere ved å defokusere på linsa så fokusen ikke fokuserer lcd panelet men støvet som ligger i et annet optisk plan. Er det ennå garanti på projektoren, ville jeg ikke åpnet den selv, men fått den renset/blåst rein av fagfolk så det ikke gikk ut over garantien.

Er garanti tiden ute, og du tror du er i stand til å åpne projektoren uten å skade den, (og er villig til å ta risikoen med at det kan gå galt) kan du bruke ren og tørr trykkluft boks (brukes ofte til reinblåsing av foto utstyr ol.), til å forsiktig blåse rein lcd panelene og andre flater som kan påvirke i lysbanen på andre måter. Bare husk at lcd panelene er meget tynne skjøre, så du ikke berører dem eller er for brutal under renblåsningen. At projektoren har kjølt seg helt ned og ikke er tilkobblet el.nettet er andre selfølgeligheter, men det trenger jeg vel ikke skrive noe om. Ser at enkelte nye LCD projektorer (sanyo Z3) har tatt høyde for at brukeren selv kan få blåse reint LCD panelene med en egen tilhørende luft pumpe, det er jo en riktig vei å gå spør du meg :wink:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare tilføye: bruker du trykkluft på boks, sett projektoren på høykant, og blås kun horisontalt. disse boksene kan nemlig dryppe, og fukt på panelene er ikke å foretrekke.

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Jeg var redd for at det kunne være noe galt med pæra. Hvor mye vil det koste å få fagfolk til å fikse dette problemet? Dette er den første projektoren min, så jeg er litt redd for å trå feil her.

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en sanyo Z1 og var i samme situasjon som deg. Hadde opp til 3 flekker i bildet. Noe som selvfølgelig var grenseløst irriterende. Vurderte å sende den inn på service, men tror de tok rimelig mye for å fikse det. Var veldig skeptisk til å gjøre det selv, men tok mot til meg til slutt og kjøpte meg en boks med trykkluft. Deretter fant jeg en fremgangsmåte med tegninger på nettet og gikk til arbeidet. Nå har jeg ingen flekker der og det er utrolig deilig. Dessuten så vet jeg hvordan jeg skal bli kvitt de neste gang også...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de største riskene er å overskru de skruene som går i plast, få løs sammenstillings-skruene, og låsene til flexene. de er av tynn plast, knekker en av dem er man litt ute å kjøre. men de behøver strengt tatt ikke å løsnes på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •