problemer med fotball titting :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med fotball titting :(

når jeg ser fotball på proj "lagger" bildet når det går fort, har analogt kabel tv, å benq 5120 proj. kjører compositt fra kabel til yamaha 740 reciver å s-video fra reciver opp til proj. blir bildet bedre med digital parabol?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg ser fotball på proj "lagger" bildet når det går fort, har analogt kabel tv, å benq 5120 proj. kjører compositt fra kabel til yamaha 740 reciver å s-video fra reciver opp til proj. blir bildet bedre med digital parabol?
    Utgangspunktet er svært dårlig iom. at du bruker kompositt, men samtidig har fotballsendinger en tendens til å være av heller dårlig kvalitet, med mye artifakter. Dersom du skifter til digital parabol vil nok bildet forbedres litt, men ikke veldig mye. Jeg har digital tv, samt en Scart RGB -> Component transcoder, og bildet er dårlig på fotball hos meg også.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slutte å se på fotball løser alle problemer!

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    Og du var hvor når Liverpool mot alle odds scora de 3 nødvendige måla i kveld!!? :lol:
    Ekte mannfolk digger fotball og fet lyd/bilde! 8)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst hold dere til tema gutter !

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    Og du var hvor når Liverpool mot alle odds scora de 3 nødvendige måla i kveld!!? :lol:
    Ekte mannfolk digger fotball og fet lyd/bilde! 8)
    Beklager, men må kommentere dette; FORAN TVEN OG SATT NESTEN KLISTRET I TAKET PÅ SLUTTEN.....

Så litt mere saklig; fotballkamper generelt er dårlig materiale for både PJ og mange 100hz tver å vise. Men vil tro det vil hjelpe endel å bytte til bedre bildekilde, ja...

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja fotball skal vist være et vanskelig "materiale" på bildesiden.
    Jeg tror at man stort sett trenger utstyr av temmelig høy kvalitet hele veien for at man skal få et bra bilde hjemme hos seg selv.
    Kameraen flytter fokusen fra sted til sted hele tiden og det er et stort område som dekkes av kameraet hele tiden.
    Jeg mistenker at dette krever gode kameraer naturligvis, men tror ikke det er her problemet ligger særlig ofte. Kameaer som brukes i store turneringer og ligaer er nok veldig bra. Men i tillegg må man jo ha høy båndbredde og skikkelig god teknologi hele veien der signalet sender før det havner hos deg. Ikke minst må din egen tuner være bra og naturligvis også TVen.

Jeg får heller (etter min mening) ikke bra nok bilder når jeg ser fotballkamper hjemme hos meg. Jeg har digital-TV over kabel fra Canal Digital og ser masse fotball på Canal+ i tillegg til litt på TV3, TV2, NRK osv. TVen min er en Panasonic 32" widescreen som er kjøpt for et år siden og det er nok den som har det meste av feilen hos meg. Det er ikke noen toppmodell... :cry:
    Skulle gjerne hatt projektor eller en skikkelig god plasma og en linjedobler/scaler type DVDo iScan Ultra. Da tenker jeg det hadde blitt andre boller. Men signalet burde jo naturligvis være bra hele veien til meg også da. Akk skulle håpe vi kunne få på plass bakkenettet med 720p snart. (kommer nok til å ta 10år det sikkert :evil: )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •