Problemer med flimmer på HT-1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med flimmer på HT-1000

Hei jeg vurderer å gå til innkjøp av en HT-1000, ettersom jeg jobber på Akers Mic HiFi har jeg hatt gode muligheter til utprøvning av projectoren, jeg synes den er bra, men har ett problem.

I filmen Star Trek Nemesis er det en innsoming på et stort bygg helt på starten (The Romulan Senate). Her får jeg utolig mye flimmer i bildet, spesiellt på trappene, problemet er så stort at det er vanskelig å se at det skal forestille trapper i det hele tatt!! Jeg har sett på denne filmen flere ganger på min Seleco SVP 310 og der er ikke problemet fremtredenede.

Som kilde har jeg prøvd Pioneer 747, 656 og Yamaha 830 med både SVHS og 480P (Component).

Kan noen hjelpe meg? :?
    Kommer heller ikke inn på menyen for deinterlacing og sweet vision!

På forhånd takk!

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du snakker om vertikalt linjeflimmer, en artifakt som har med deinterlacing å gjøre, kan det like godt være feilkoding i filmen som gjør det. Prøv andre filmer, og se etter persienner og vertikal paning. Har du Star wars episode 1, og den går uten problem, er i hvertfall utstyret ok.

Har du mulighet til å koble til en PC, så kan du låse deinterlacingen i enten BOB eller weave, det som måtte passe.

Jeg har Nemesis under bestilling, og kan skjekke selv når jeg får den.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at DVD-spillerene du har prøvd den på ikke har vært satt opp for 16:9 og derfor ikke mater projektoren med et anamorfisk bilde. Det vil gi redusert oppløsning og for eksempel trapper vil se ut som de flimrer eller beveger seg.

Er du sikker på at "flimmer" er en bra beskrivelse av det du ser?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD spillerene sto innstilt på 16:9, men jeg fikk en liten følelse av at det var problemer med oppløsningen, eller rettere sagt mangel på oppløsning. Men når jeg mater projectoren med et 16:9 signal skal jeg da velge cinema på aspect ratio? Hvorfor kommer jeg ikke inn på menyen for deinterlacing of Sweet vision da?

Nei, jeg tror ikke flimring egenltig er noen god beskrivelse, men grafikken blir hakkete i tilleg til at det oppstår nesten vertikale linjer som forstyrrer de horisontale (trappene)! Er det noen som har noe bedere term på den slags uting??

Takk for svarene deres!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum, prøvde Nemesis på en Toshiba TV med progressive scan, filmen spillte feilfritt uten tegn til 'flimmer', så der er ingenting i veien med selve DVD'en tror jeg.

Utstyret bestod av:

- Toshiba 36ZD26P 36"
    - Pioneer DV 757
    -Moster Cable component kabler

Er det noen som veit hvorfor jeg ikke kommer inn på de forskjellige undermenyene da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •