JVC DLA-x500r og 3D problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2017
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JVC DLA-x500r og 3D problemer

Jeg sliter med å få "god 3D" på min JVC DLA-x500r. Er det noen som har løst tilsvarende problem eller som vet hvordan det kan bli bra???

Problemet er at det er for mye skygger og det hjelper ikke å stille crosstalk og parallax. Jeg har også forsøkt med lamp power på high and low.

Dette er gjort: Den er kjøpt ny for 1,5 år siden. kjøpte noen 3D filmer, men var ikke særlig imponert. Jeg trodde spilleren var for dårlig. (Siden jeg har Denon BD 3800 kjøpte jeg bare en billig Sony 3D spiller, til det kom 4K spiller med 3D). Så kastet jeg Sony spilleren da jeg fikk 4K i hus (sammen med HDFURY). Dette løste ikke 3D problemene. Jeg sitter fremdeles i skyggenes dal og ingen 3D filmer er særlig artig og se. Så testet jeg hos min bror ( Han har Sony TV med passive briller. Han har selvfølgelig små skygger når man vil se etter, MEN her er dedikerte 3D filmer virkelig gøy og se i forhold). Han har selvfølgelig en helt annen spiller. (Det er ikke 4K, men en dyrere 3D spiller) Vi forsøkte begge spillere med kort kabel, lang kabel, med og uten HDFURY, men fikk likt resultat. AVShop mener at min JVC emitter er av de beste og det samme gjelder mine Expand 3D briller. Han anbefalte meg derfor å skrive min fortvilelse her. Jeg håper noen har gode råd......

MVH
    Steinar

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser alltid slike skygger i større eller mindre grad. Uansett TV, projector eller kino.
    Hos meg skyldes det øynene og vanskelig å gjøre noe med. Har du sett " perfekt " 3D noen gang?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2017
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for at du tok deg tid til å svare!

Jeg tror ikke budskapet mitt har kommet helt ut. Jeg skriver at jeg sliter med å få "god 3D". Jeg har aldri sett perfekt 3D, men jeg har sett en del dedikerte 3D filmer som man kan kose seg med (men det er er selvfølgelig hos andre). Min bror har vært med å teste, og jeg kan sitere han "dette er plagsomt å se på". Det er vel en god beskrivelse av hvor ille det er. Jeg synes det er trist at jeg må til andre for å kose meg med en 3D film slik som det er nå.

MVH Steinar

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo " bare " å kjøpe ny projektor.😀 Men, nå sliter jo dere 3D entusiaster litt i motbakke for tiden. 3D TV er på vei ut og det finnes ikke 3D UHD .

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,193
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å justere "3d Parallax"? Hvis 3D offset (avstanden mellom bildet for henholdsvis venstre og høyre øye) blir for bredt, vil du ikke klare å skjele nok til å få høyre og venstre bilde til å sammenfalle. Ser samme issue for de som sitter på de første radene på 3D kino. Prøv å redusere 3D Parallax i projekoren, og se om det hjelper

EDIT: alternativet er at lukkerbrillene ikke gir god nok "nedblending" når glassene skal være "off", i så tilfelle må du prøve andre briller.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2017
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd!

Ja jeg har forsøkt å stille både Parallax og Crosstalk til krampa tar meg (beklager, dette burde jeg ha skrevet i mitt innlegg). Det ser bare ut til å forskyve og øke problemet framfor å minske. (1 stolpe blir fort 4). Magefølelsen min sier at det kan være noe med kommunikasjonen mellom Emitteren og brillene, eller bare brillene, som du nevner. Jeg har 7 par Expand briller. AV-shop mente disse var bedre enn de originale, og at Emitteren var veldig bra, men jeg tror får prøve et par JVC briller (som du foreslår) etter ferien og teste. Jeg tar veldig gjerne imot tips hvis det er andre brille fabrikanter som skal være bra:-)

MVH Steinar

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    878
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt X500 og var heller aldri fonøyd med 3D. Det kunne være bra på noen filmer, men klart merkbart crosstalk på andre. Og ingen innstilliger hjalp. Prøvde 4 forskjellige briller, JVC, Expand, Samsung og Mitsubishi. Og to forskjellige emittere, ingenting hjalp.

JVC RS 600 jeg har nå derimot er prikkfri, fabelaktig 3D på.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,416
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Jeg har også hatt X500 og var heller aldri fonøyd med 3D. Det kunne være bra på noen filmer, men klart merkbart crosstalk på andre. Og ingen innstilliger hjalp. Prøvde 4 forskjellige briller, JVC, Expand, Samsung og Mitsubishi. Og to forskjellige emittere, ingenting hjalp.

JVC RS 600 jeg har nå derimot er prikkfri, fabelaktig 3D på.
    jeg har x500 med jvc briller og er kjempefornøyd.

Sleit litt i begynnelsen og holdt på mye frem og tilbake med parallax etc, skal sjekke innstillingene mine når jeg ser lego batman 3d senere.

Største feilen jeg gjorde var å sette spilleren opp med 'korrekt' skjermstørrelse på 106" DET ble helt rævva, la den stå på default eller ikke satt opp.

Ellers så brukte jeg i begynnelsen å bytte melllom oppo og ps4, dvs hvis 3d ikke var bra på oppo så bytta jeg til ps4 også ble den bra der. Men fant ut at jvc'en ikke alltid sync'er riktig så når jeg setter på en 3d film så må jeg avogtil bytte inngang på yamaha også tilbake så sitter den. (det var alts[ ikke oppo det var noe tull med kun 3d sync.)

Kjører dynamisk -11 iris til vanlig og full åpen på 3d (low lamp på begge), men har sat color til +4 eller no på 3d for å kompensere for brillene.
    Edit:

Parallax 0
    Crosstalk -5
    Sist endret av Shallow_; 06-18-2017 kl 22:23
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2017
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk!!!
    Jeg laget nye innstillinger på "bruker 3", og forsøkte raskt noe av det du skriver. Det hadde absolutt noe for seg:-)
    Jeg hadde kun 30 minutter til å teste, men det er merkbar forskjell på disse 2 "brukerne". Nå gikk Jurassic World fra å være fæl til OK. Når jeg har tid til å sitte en god stund å teste mer rundt dine tips blir det kanskje ennå litt bedre.

Tusen hjertelig takk igjen!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal Vis post
    Jeg ser alltid slike skygger i større eller mindre grad. Uansett TV, projector eller kino.
    Hos meg skyldes det øynene og vanskelig å gjøre noe med. Har du sett " perfekt " 3D noen gang?

Ja på Oled tvr er 3D perfekt.... null cross talk

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,416
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinar H Vis post
    Tusen takk!!!
    Jeg laget nye innstillinger på "bruker 3", og forsøkte raskt noe av det du skriver. Det hadde absolutt noe for seg:-)
    Jeg hadde kun 30 minutter til å teste, men det er merkbar forskjell på disse 2 "brukerne". Nå gikk Jurassic World fra å være fæl til OK. Når jeg har tid til å sitte en god stund å teste mer rundt dine tips blir det kanskje ennå litt bedre.

Tusen hjertelig takk igjen!!!!
    Så kjekt da, en glede å kunne hhelpe, kos deg med hjemme 3d
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Lignende tråder

1. Er det vits å kjøpe UHD BD spiller til JVC DLA-X500R ??
    By normale74 in forum Digitale projektorer
    Svar: 36
    Siste melding: 06-03-2017, 13:09
  2. Hva er forskjellen på JVC DLA-X5000 og X500R?
    By tor rasmussen in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 10-02-2016, 08:43
  3. Problemer på problemer med Samsung c750...
    By Isvarmt in forum TV-apparater
    Svar: 22
    Siste melding: 08-21-2011, 14:00
  4. BenQ PE7700 problemer problemer problemer
    By DRD in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 11-08-2008, 08:48
  5. Problemer og problemer og atter problemer *SUKK*..
    By looser in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 10-09-2003, 14:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •