PT 700 med godtatt konvergensfeil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 109
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PT 700 med godtatt konvergensfeil

For litt over en mnd siden kjøpte jeg min prosjektor nr.2. Dette var en Panasonic PT 700.
    Det første jeg gjorde når jeg fikk den var selvfølgeli og sjekke om den hadde noen feil(døde pixler osv.) Etter bare noen få minutter oppdaget jeg en alvorlig konvergensfeil, der man så at det grønne lcd panelet var offsett ca.3 pixler til venstre og det røde ca.3 pixler over(ser de tydelig ved bilder med stor kontrast, svart mot hvit) Derfor sendte jeg den inn allerede dagen etter jeg hadde motatt den, i stor tro om at jeg ville få tilsendt en ny.
    Forhandleren kunne jo selvfølgeli ikke ta denne avgjørelsen, så den ble sendt til et service verksted i Bergen, slik at de kunne se på den.
    Uansett så fikk jeg en telfon fra dem i dag, der de fortalte at dette måtte jeg bare godta for de hadde sjekket dette opp mot noen andre prosjektorer av samme type, og han påstod at det var like ille på de. :evil: Derfor var dette en godtatt feil???
    Jeg nektet selvfølgeli, og prøvde og fortelle dem at jeg hadde fått en ny hitachi prosjektor pga av en mye mindre konvergensfeil. Dette brydde dem seg ikke mye om ,og sa at hvist jeg ville gå vidre med dette ,måtte jeg gjøre det via forhandleren......
    Hva mener forumets medlemer om dette?? Er dette en feil som bare må godtas??? :?:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke godtatt så alvorlig konvergensfeil. Det er helt klart feil på projektoren. Leste en sted at man ikke hadde verktøy til å justere slik i Norge, det kan vel forklare hvorfor du ble avvist.

Brannslange/Scirrocco (?) fikk igjen pengene sine fordi det var konvergensfeil på hans AE500

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke regnet med et de ville klare og fikse det, men trodde jo de ville sende meg en ny! Slik hitachis verksted gjorde med den første prosjektoren min. Folka fra Panasonics verksted sier jeg må ta det opp med forhandler igjen, så får heller de ta kontakt med panasonic Norge....???Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig? :x

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cato Andresen
    Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig? :x
    Har du kjøpt PJ-en på nettet eller i en fysisk butikk? Det er ofte enklere å forholde seg til en person av kjøtt og blod som står bak disken i en butikk. Jo nærmere du kommer personen, jo mindre "arrogant" blir han. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den i butikk. Men de er ikke arrogant , vil heller si at de spiller dum! Men føler at det bare blir ord mot ord nå. Jeg mener det er en alvorlig feil og at den må byttes og de mener det motsatte. Hvilke argument kan jeg bruke mot dem?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er litt vanskelig pga at hvis det er slik at det er konvergensfeil på stort sett alle PTA-E700 (som den kan virke som) så er det ikke noe de kan gjøre bortsett fra at du eventuellt kan heve kjøpet.

Nytter ikke å be verkstedet fikse noe som Pansonic ikke får til selv på fabrikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Soundfre@k sier så fikk jeg igjen pengene etter at jeg fikk levert en Panasonic AE500 projektorer med konvergensfeil. Den ble først forsøkt rettet og kom så tilbake med samme feil. Etter at andre gangs reparasjon drøyde ut i lang tid fikk jeg pengene tilbake.

For øvrig trodde jeg Panasonic kun hadde ett autorisert serviceverksted på projektorer i Norge, plassert i Oslo. Mulig jeg tar feil her men..

For å reparere konvergensfeil må hele prismeblokken i projektoren erstattes og slik jeg har forstått det så er ikke dette så veldig billig. Dessuten må reservedeler bestilles fra et loft i Japan virker det som, for ventetiden på nye deler tar utrolig lang tid..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Problemet er litt vanskelig pga at hvis det er slik at det er konvergensfeil på stort sett alle PTA-E700 (som den kan virke som) så er det ikke noe de kan gjøre bortsett fra at du eventuellt kan heve kjøpet.

Nytter ikke å be verkstedet fikse noe som Pansonic ikke får til selv på fabrikken.
    Både AE300 og AE500 (som jeg har sett) slet med varierende grad av konvergens. Om det er kunden, forhandler eller fabrikant som skal sitte igjen med skjegget i postkassa etter at fabrikken har sendt et for dårlig produkt på markedet er jo en diskusjonssak (pæretråden på forumet her er jo et godt eksempel på det)..

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cato Andresen
    Kjøpte den i butikk. Men de er ikke arrogant , vil heller si at de spiller dum! Men føler at det bare blir ord mot ord nå. Jeg mener det er en alvorlig feil og at den må byttes og de mener det motsatte. Hvilke argument kan jeg bruke mot dem?
    Jeg vet ikke om det finnes noen etablert praksis på området, altså hvor mye konvergeringsfeil må til for at det er en feil. Men siden PJ-en er helt ny, noen dager, og motparten mener den er 100% i orden så kan han vel la deg få bytte den mot en annen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er absolutt ikke konvergensfeil på alle prosjektorene!!
    Jeg har sett 5 andres pt 700, og de hadde ikke slike feil!De var så si feilfri, bortsett fra noen døde pixler. (men dødepixler er en feil som det er laget rettningslinjer til hvor mange man kan ha før du får en ny på garantien, men det er ikke laget slike rettningslinjer for konvergensfeil, og derfor har jeg et problem)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, en sånn feil skal, og må man ikke godta.

Konvergens problemer, det at lcd panelene ikke ligger riktig over hverandre for å lage bildet vil forsåvidt resultere i fargestriper i bildets ytterkant også , hvis panelene benyttes helt ut til kanten vel og merke. Høres for meg mer ut til at det er noe galt med signalet inn til projektoren , eller prossiseringen og hvordan bildet legges ut på lcd panelene.

Sikkert noen andre som vet mer om det en meg.

Hva slags signalkilde og kabling brukte du når du oppdaget forskyvningen?

Men at en ny Panasonic PT 700 skal ha så stor og alvorlig konvergensfeil som tre pixceler forskyving i høyde og bredde på rødt og grønnt , høres meget rart ut, (det er jo nettop det at man trenger så nøyaktig kalibrering og justering av LCD panelene, som gjør at man ikke uten videre kan skifte ut eller reparere den optiskeprosessoren).
    At flere PT 700 projektorer har samme konvergens forskyving høres enda mer rart ut det også, og at man bare skal godta dette.... :shock: Den Forhandleren høres meget useriøs ut og det virker som at han ikke tar kundene sine, på alvor.

Skulle nesten tro at Ace Ventura Pet detective hadde stått for leveringen av projektorene til din forhandler.....

Det rareste med hele denne historien, er at du ikke bare fikk tilbud om ny projektor eller pengene igjen med en gang, det burde det ikke være noen diskusjon om i det hele tatt når du sender inn med projektoren dagen etter du har motatt den.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ace ventura har gjort en meget bra jobb :lol: Men nå er et slik at det er panasonics verksted som sier jeg må godta dette og ikke forhandler. Forhandler sier at det ikke er hans avgjørelse om dette er en garanti sak eller ikke, men at de er opp til panasonic selv og avgjøre.
    Og det er da panasonics verksted sier at jeg må godta feilen og det er også de som påstår at de har sett samme feil på andre prosjektorer og at slikt er godtatt og kan ikke gjøres noe med.

Ps. Om jeg kjører vi dvd-spiller eller HTPC og uansett om det er via DVI, RGB eller S-video kabel så er konvergensfeilen der.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 hjelper deg får nok Panasonic til å tenke i andre baner

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket nettopp med Service Eksperten i Oslo. Og de kunne fortelle meg at dette ville noks være ansett som en feil og garantisak i deres øyne!
    Og det er jo bra ! Nå har jeg noe mere og refere til når jeg skal kontakte forhandleren igjen.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du vil ha mer å referere til, Infocus gir reklamasjon på alt fra én hel piksels forskyvning og over. 3 piksler er i mine øyne en soleklar feil, og det samme sier både Epson og sony, som leverer panelene! dette er en soleklar forhandlersak der forhandler prøver å lure kunden! :evil:
    Jeg ville prøvd å kontakte Panasonics hovedkontorer, og samtidig opplyst om at flere venter på svar på om dette er faktisk spesifikasjon, da de må velge mellom P700 og Sanyo Z3.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener du bør få hevet hele kjøpet hvis du ønsker.
    At flere har slike avik er jo en elendig påstand for å tvinge gjennom at dette blir standarden på PT 700.
    Blir jo som hvis Toyota Yaris ble levert med feil hjulstilling og det viste seg at mange av modellene hadde denne feilen, så må kunden godta det.
    Bullshit!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cato Andresen skrev:
    Ja ace ventura har gjort en meget bra jobb Men nå er et slik at det er panasonics verksted som sier jeg må godta dette og ikke forhandler. Forhandler sier at det ikke er hans avgjørelse om dette er en garanti sak eller ikke, men at de er opp til panasonic selv og avgjøre.
    Og det er da panasonics verksted sier at jeg må godta feilen og det er også de som påstår at de har sett samme feil på andre prosjektorer og at slikt er godtatt og kan ikke gjøres noe med.

Ps. Om jeg kjører vi dvd-spiller eller HTPC og uansett om det er via DVI, RGB eller S-video kabel så er konvergensfeilen der.
    Ok, samme konvergens forskyving uavhengig av kilde type altså, og ikke forhandler, men panasonics verksted som sitter og sager av den greinen de selv sitter på. Ingen god Panasonic reklame akkurat.

Eneste grunn til å godta et avik på 3 pixceler i høyde og bredde, Måtte være hvis panelene har noen pixseler å gå på, sånn at man alikevel får antall pixseler oppløsningen 1280x720 , og at de pixselene som lager bildet er riktig overfor hverandre, og man ikke får lys forstyrrelser i yterkant av bildet.

Å måtte godta synlige 3 pixcel bredder i forskjellige farger rundt konturene i bildet på grunn av dårlig konvergens nei det går bare ikke :!:

Er spent på å høre utfallet av denne saken.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste grunn til å godta et avik på 3 pixceler i høyde og bredde, Måtte være hvis panelene har noen pixseler å gå på, sånn at man alikevel får antall pixseler oppløsningen 1280x720 , og at de pixselene som lager bildet er riktig overfor hverandre, og man ikke får lys forstyrrelser i yterkant av bildet.
    Fargene er jo forskjøvet i selve bildet også, ikke bare i ytterkantene..

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo lite vits å investere i en dyr kabel når bildet ser ut som en 25m lang dårlig kabel.
    Kan vel nesten minne om ghosting dette her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største problemet er at hele bildet blir uskarpt og en får en "ring-effekt" ved skarpe kontraster (omtrent som halo-effekten). Og som påpekt her så får en morsomme striper på sidekantene av bildet.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •