PT 700 med godtatt konvergensfeil - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 109 av 109
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjenner bare til at det gjelder for ASK, Proxima, Infocus, Geha, LG..
    Går du inn i servicemenyen på en av dem(kanskje ikke alle modeller?) får du en advarsel, som sier at du kan miste garantien dersom du går videre. Det jeg tenker på ang. reklamasjon, er at jeg ser for meg at produsenten kan bruke det mot kunden(selvsagt i forhold til type feil) hvis noen (skumle) innstillinger har blitt justert på, da fordi det kanskje kan anses som unormalt bruk. Jeg skal ikke påstå noe, men det er nok en grunn til at service-menyen ikke er direkte tilgjengelig.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår at "tomsinger" ikke skal rote i menyer som ikke lett kan fabrikkopprettes eller reset-es. Det gjør nok arbeidet til verksted og support en del lettere.
    Men at noen har advarsler på menyen og andre ikke kommer nok sikkert av juridiske årsaker ja ved eventuelle reklamasjoner og grov tukling.
    Samtidig er det kjekt for oss "som vet hva vi gjør" å få tilgang til flere innstillinger som gjør at vi kan nærme oss det "perfekte bildet".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Døde pixler mm

Hei! Jeg har akkurat kjøpt en AE700E, etter først å ha prøvd (og returneret) en BenQ PE5120. Jeg ser at dere diskuterer døde pixler og kalibreering av projektor.

Hva er det dere gjør for å sjekke dette? Jeg er litt grønn kan en si :P

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du er lur så ikke sjekk det!! ignorance is bliss!!
    angående kalibrering, anbefales DVDen digital video essentials.
    se også guiden som ligger prioritert under kalibrering/tweaking.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Verbaline, gratulere med ny projektor og med det første innlegget i avforumet.

Jeg er også enig med det Burre skrev, og vil også anbefale at du anskaffer DigitalVideoEssentials dvden. DVE har mye nyttig informasjon og brigtness, kontrast og farge kalibrerings muligheter. i tilegg har den forskjellige test bilder, med rutemønstere som du kan sjekke projektoren for konvergens problemer, som beskrevet over, uten å måtte gå inn i den litt "skumle" service menyen. Greit å få konstatert at alt er i orden med projektoren på tross av at "det man ikke vet har man ikke vondt av" tanke gangen
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "ignorance is bliss"
    Sikkert sant av og til men i dette tilfellet er jeg uenig. Mye enklere å ta et valg om bytte med en gang dersom slike feil finnes. For ikke å snakke om hvor enkelt det er å svitsje mellom de tre forskjellige fargebrikkene vha fjernkontrollen for å finne eventuelle feil. Antar dette ikke er like enkelt med DVE eller AVIA ?

I mitt tilfelle ville selger ta imot prosjektoren med en gang dersom jeg fant noen feil eller var misfornøyd, noe som ville blitt vanskelig dersom jeg fant samme feilene etter f.eks. 2 måneder. :evil:

Jeg vil overlate til Verbaline å finne ut av trikset selv (f.eks. søke på andre utenlandske forum ?) eller sende meg en PM. Kanskje ikke like populært å legge ut slik informasjon til alle "tomsingene".... :?

Husk bare å bruk litt fornuft i testingen, for en ting er å se feil på en og en piksel, noe helt annet er hvordan prosjektoren faktisk fungerer ved filmfremvisning. Og produsentene har egne regler for hvor det må være feil og hvor mange osv. for at det skal kunne kalles "feil" ved produktet.

Har selv konkludert med at en liten forkyvning av den blå brikken ikke har noe å si i praksis. Kanskje bare i positiv retning, da screendoor muligens blir mindre ?! - for jeg kan faktisk ikke se screendoor på min 700 annet enn på mindre enn 50cm avstand (med 170cm bredt bilde)! Bildet ser allikevel sylskarpt ut.

Var det forresten noen som visste hvor mange piksler strekene på rutemønsteret i servicemenyen var på ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min projektor i to uker nå (kjøpt hos Nettdata), har ikke hatt pj før så jeg er litt usikker.
    Legger opp et bilde som viser konvergens på min ae700.
    Hva mener dere, er dette "godtatt" konvergens eller er det grunn til å klage?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er grunn til å klage eller ikke, må du jo avgjøre selv. Hvis du har så lite konvergens at du er i tvil om du har det, er det mest sannsynlig ingenting du vil få refundert(og heller ingenting å tenke på). men for å teste: sett deg der du normalt sitter, ta opp et sort bilde med hvitt rutemønster over hele skjermen. om du kan kalle det du ser "sort og hvitt" er det ingenting å bry seg om. Er det hva man kan kalle en konvergensfeil, er det typisk mer tvil om man i det hele tatt ser hvitfargen, da de tre fargene som utgør hvitt er adskilt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener dere, er dette "godtatt" konvergens eller er det grunn til å klage?
    Hvor mange pixler er den hvite streken? For meg ser det ut til at både det grønne og blå panelet er forskjøvet littegranne. Men om det "bare" er 1 pixel forskyvning kan man vanligvis ikke klage.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •