PT 700 med godtatt konvergensfeil - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 109
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For det første; hva får noen av dere til å vente på både den tredje og den fjerde siden dere er så misfornøyd?

Siden jeg også vurderer 700en er det jo skremmende å høre disse historiene. Men er det virkelig så ille med Panasonic i forhold til andre LCD-prosjektører og leverandører?

Eller er det noen her som hiver seg på tråden for å få øst ut endel dritt om Panasonic?

Siden Panasonic AE700 får så gode kritikker og skussmål, var det jo bare et tidsspørsmål før de negative bemerkningene og kritikken skulle komme. Slik er det jo alltid. Begynner å komme noen sure oppgulp om bl.a. Denon sine spillere også (ikke i samme størrelsesorden, men...)

Mao: Jeg håper det meste at dette går på saklighet, og at den nøytrale og fremdeles søkende kan bruke dette forumet på en ryddig måte i jakten på nye komponenter........

(Innlegget ment spørrende og positivt, og ikke surt oppgulp.....)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Ikke sikkert de blir solgt som B-vare engang.
    Nei de ventrer vel til en urefaren projektor bruker som tror det skal være sånn kjøper den, eller et firma som ikke "gidder" sende den inn igjen og bare kjøper en annen.

Tror nok følsomheten for feil i bildet øker litt med erfaring.
    Etter jeg begynnte å bruke CRT projekor , med dertil konvergens justering ol. synes jeg at det er konvergensproblemer på nesten alt av crt tver og dataskjermer jeg ser på. Kansje det er noe i "det man ikke vet, har man ikke vondt av"
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    For det første; hva får noen av dere til å vente på både den tredje og den fjerde siden dere er så misfornøyd?

Siden jeg også vurderer 700en er det jo skremmende å høre disse historiene. Men er det virkelig så ille med Panasonic i forhold til andre LCD-prosjektører og leverandører?

Eller er det noen her som hiver seg på tråden for å få øst ut endel dritt om Panasonic?

Siden Panasonic AE700 får så gode kritikker og skussmål, var det jo bare et tidsspørsmål før de negative bemerkningene og kritikken skulle komme. Slik er det jo alltid. Begynner å komme noen sure oppgulp om bl.a. Denon sine spillere også (ikke i samme størrelsesorden, men...)

Mao: Jeg håper det meste at dette går på saklighet, og at den nøytrale og fremdeles søkende kan bruke dette forumet på en ryddig måte i jakten på nye komponenter........

Jo det skal jeg fortelle deg. Jeg fikk min første panasonic AE100 for 2.5 år siden. Den har nå gått 1700 timer uten ett eneste problem. Jeg er kjempefornøyd. Derfor gir jeg ikke så lett opp med å finne en AE700 som virker på alle måter. Men jeg må si at jeg føler det har gått litt fort i svingene med de første AE700. De 2 jeg har hatt er produsert i november 2004 (står skrevet på undersiden av proj.), så det jeg nå håper på er at den 3 jeg får vil være produsert i desember 2004. Butikken snakket med panasonic norge i dag og de lovte meg en ny 20 desember.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

Tror nok følsomheten for feil i bildet øker litt med erfaring.
    Etter jeg begynnte å bruke CRT projekor , med dertil konvergens justering ol. synes jeg at det er konvergensproblemer på nesten alt av crt tver og dataskjermer jeg ser på. Kansje det er noe i "det man ikke vet, har man ikke vondt av"
    Håper det ligger noe i dette, og at en nybegynner som meg kanskje ikke vil legge merke til noen av de tingene som blir diskutert av "proffene" på forumet. (Ikke til forsvar for et "dårlig" produkt selvfølgelig...)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tema som "PT 700 med godtatt konvergensfeil" vil nok tiltrekke seg skuffede PT-AE 700 kjøpere som dermed skriver om sine negative erfaringer, og derfor blir nok vektingen i innleggene litt skevfordelt og neggativ.

Har i løpet av kvelden prøvd å finne i andre forum, tilsvarende erfaringer med konvergens problemer på PTAE700.

Jeg fant ikke så mye om det, så jeg konkluderer litt med at enten er det noen projektorer med konvergens feil, som går som "kasteballer" i leverandørens system, noe jeg egentlig ikke tror kan være tilfelle, (det ville vært for talentløst) eller at Panasonic har vært uheldig med produksjonen og kvalitetskontrollen av en serie AE700 er som er sendt til og solgt Norge.

Har ønsket meg en AE700 projektor siden de kom, synes det er greit med en Bacup/avlastnings Projetor hvis/når Barcoen trenger en overhaling, og AE700 koster jo omtrent det samme som ett av de tre rørene i barcoen, og det er ae700en vel verd, hvis LCD panelene sitter der de skal... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exsodius
    Jo det skal jeg fortelle deg. Jeg fikk min første panasonic AE100 for 2.5 år siden. Den har nå gått 1700 timer uten ett eneste problem. Jeg er kjempefornøyd. Derfor gir jeg ikke så lett opp med å finne en AE700 som virker på alle måter. Men jeg må si at jeg føler det har gått litt fort i svingene med de første AE700. De 2 jeg har hatt er produsert i november 2004 (står skrevet på undersiden av proj.), så det jeg nå håper på er at den 3 jeg får vil være produsert i desember 2004. Butikken snakket med panasonic norge i dag og de lovte meg en ny 20 desember.
    Så du er behandlet bra av importøren/har ordnet opp? Kanskje dette problemet/problemene som har vært beskrevet vil forsvinne etterhvert når jeg kommer igang med kjøp av min (ca mars 05) da...??

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ........når jeg kommer igang med kjøp av min (ca mars 05) da...??
    Hmm.... mars 05....for da er jo AE900 sikkert rett rundt hjørne :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    ........når jeg kommer igang med kjøp av min (ca mars 05) da...??
    Hmm.... mars 05....for da er jo AE900 sikkert rett rundt hjørne :lol:
    Til samme pris så er jo den aktuell, da Bidda.... :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi oi...

Nå har jeg vært og sett på 2 andre pt700 og også de har en konvergensfeil, men de er bare på 1 pixelrad. (Vi er faktisk 7 stk som har kjøpt denne via pc pakken på jobben) Så jeg skal gå og titte på de andre også.
    Kanskje jeg skulle hørt på min gammle læremester og kjøpt DLP.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper at 9 av 10 ikke legger merke til dette problemet, og at de fleste projektorene har dette. Det er vel ikke rare forskyvningen av panelet som skal til. 0.001 millimeter kanskej.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cato Andresen
    Oi oi oi...

Nå har jeg vært og sett på 2 andre pt700 og også de har en konvergensfeil, men de er bare på 1 pixelrad. (Vi er faktisk 7 stk som har kjøpt denne via pc pakken på jobben) Så jeg skal gå og titte på de andre også.
    Kanskje jeg skulle hørt på min gammle læremester og kjøpt DLP.
    Begynner å lure på om du har veldig kritiske øyne her nå..... :? Har du gått like kritisk inn på andre LCDer også. Er dette et generelt LCD-problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel noen vil kanskje si at 1pixelrad med konvergensfeil er lite, men min som hadde 3 er ikke lite! De som eier de andre prosjektorene jeg har sett på godtar konvergensfeilen på 1pixelrad og gidder ikke gjøre noe med dette(men de var enige at min på 3.rader var for ille) Men uansett så fikk jeg en ny prosjektor fra hitachi da jeg hadde samme feilen på den, men da var det kun 1 pixelrad.
    Så hva er det som er retningslinjene for panasonic?? Hvor mye feil godtar de?
    Jeg er uansett missfornøyd med den jeg fikk, kritisk eller ikke det får være opp til den enkelte. Jeg vet at de kan bli bedre.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3pixler er definitivt mye, og ikke akseptablet. 1 pixelrad forskyvning er nok desverre ganske normalt, og kan være et resultat av stadig økt konkuranse og pressing av priser på produktene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For min del så er ihvertfall saken at jeg ikke er misfornøyd med projektoren i sin helhet (tvert om), men den har en feil som ikke skal være der. Omtrent som om du kjøper en ny Audi A6 og oppdager at den har utslitte støtdempere.

Konvergensfeil på en pixel er noe de fleste kan legge merke til, men de fleste har ikke nok kunnskap til å skjønne at dette er en feil, eller sjekke hva som forårsaker det. Eller de bryr seg rett og slett ikke om det.

AE700 er jo en populær projektor, og det er jo stort sett de som har problemer som klager. De som har kjøpt AE700 tror jeg ikke er de som først går ut og slenger dritt om noe de har betalt ~15kkr for.

Jeg tror at konvergensfeilen kommer av for dårlige toleransekrav i produksjonen hos Panasonic, kanskje som ett resultat av å kutte kostnader.

Hvis du mente den posten positivt, så synes jeg du kan kutte ut en del av de ubegrunnete utsagnene dine som 'å slenge dritt', og 'sure oppgulp', dette er faktisk rapporter fra folk som mener at noe de har betalt (relativt) mye penger for, kommer med feil fra fabrikk.

Alle produsenter prøver jo å kutte kostnader, og innimellom går de for langt, og det er bare forbrukerne som kan gi tilbakemelding på dette.

For de som lurer på om de har konvergensproblemer på AE700, så kan de gå inn og sjekke på rutemønstert i servicemenyen som i bildet jeg har lagt ved.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det samme farge på begge sidene av den hvite stripen. Jeg ville jo tro at konvergensvfeil skulle utartet seg litt annerledes.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så helt sprøtt ut dette! Rødt og blått på begge sider.... den gønne ser ut slik jeg ville forventet at en konvergensfeil ser ut. Nei, disse lcd-panelene altså... *rister oppgitt på hodet*

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fordeler konvergensfeilen seg over bildet, Turfsurf?
    Er det værre i hjørnene enn i sentrum?

Kan det være mikrolinsene i smoothscreen filteret som "smører" blåfargen utover?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir68
    Hvordan fordeler konvergensfeilen seg over bildet, Turfsurf?
    Er det værre i hjørnene enn i sentrum?

Kan det være mikrolinsene i smoothscreen filteret som "smører" blåfargen utover?
    Konvergensfeilen er dønn lik over hele bildet. Men de forskjellige fargene har forskjellig optisk "lekasje" (kanskje grunnet smoothscreen ?), den blå f.eks er mere uklar, sprer seg mere over til nabopikslene, og er grunnen til at man ser litt blått på begge sider.

Det som vises her, og som er mye lettere å se når man kan bytte mellom de enkelte panelene (ikke så lett å vise med bilder), er at det røde LCD panelet er forskjøvet en piksel ned. Når man blar mellom panelene, kan man se att det røde "rutenettet" hopper ca en pixel ned.

edit
    Hvis man ser på den vertikale streken kan man se at det blå sprer seg mest, så det røde og det grønne som er skarpest definert. Hadde panelen vært riktig, så hadde de horisontale strekene vært likedanne, men her kan man se at det røde er forskjøvet nedover.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et informativt bilde turfsurf. Er det tatt med Lensshift i midt posisjon?

Sånn jeg tolker bildet , er den vertikale linja med henhold til corvergens helt som den skal være.
    At den blå er diffus og flyter litt ut på begge sider, er en teknikk man benytter for å være sikker på å få nokk blått ut og ungå gule og brune striper i bildet på skarpe kontraster (en teknikk som brukes i hvertfall for crt projektorer, der er det også for å minske slitasjen på det blå røret med at man bruker litt mer fosfor areal også). Øyet er ikke spesiellt følsom for at blått ikke er helt skarp tegnet heller.

Den horisontale linjen derimot er det forskyvelser på rødt , grønnt og blått som også her er like synlig på begge ytterkanter. Det ser ut som det tilsvarer en pixcel bredde, hvis rutemønsteret er tegnet med en pixcelbredde da. Litt interessant at den horisontale "felles" linja ser hvitere og lyssterk ut enn den vertikale.
    Går ut i fra at den hotisontale linja ikke er på grunn av bevegelser av kameraet når bildet ble tatt.

Hvor mye en pixcelbredde utgjør i praksis i foringelse av bildet , er vel minimalt. 3 derimot tror jeg er to for mye....

Det er ikke rett og slett en metode for å fjerne screendoor effekten da det å avike litt fra en perfekt konvergens? :wink:

Er det noen forskjell på om projektoren er "kald" eller 30 min oppvarmet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det var et informativt bilde turfsurf. Er det tatt med Lensshift i midt posisjon?

Sånn jeg tolker bildet , er den vertikale linja med henhold til corvergens helt som den skal være.
    At den blå er diffus og flyter litt ut på begge sider, er en teknikk man benytter for å være sikker på å få nokk blått ut og ungå gule og brune striper i bildet på skarpe kontraster (en teknikk som brukes i hvertfall for crt projektorer, der er det også for å minske slitasjen på det blå røret med at man bruker litt mer fosfor areal også). Øyet er ikke spesiellt følsom for at blått ikke er helt skarp tegnet heller.

Den horisontale linjen derimot er det forskyvelser på rødt , grønnt og blått som også her er like synlig på begge ytterkanter. Det ser ut som det tilsvarer en pixcel bredde, hvis rutemønsteret er tegnet med en pixcelbredde da. Litt interessant at den horisontale "felles" linja ser hvitere og lyssterk ut enn den vertikale.
    Går ut i fra at den hotisontale linja ikke er på grunn av bevegelser av kameraet når bildet ble tatt.

Hvor mye en pixcelbredde utgjør i praksis i foringelse av bildet , er vel minimalt. 3 derimot tror jeg er to for mye....

Det er ikke rett og slett en metode for å fjerne screendoor effekten da det å avike litt fra en perfekt konvergens? :wink:

Er det noen forskjell på om projektoren er "kald" eller 30 min oppvarmet ?

Lensshift her var rimelig i midtposisjon. Bildet er sånn som jeg så det med egne øyne. Er enig i at det ikke vises mye på bildet untatt for tekst.

Er og rimelig sikker på at det ikke er ment sånn, siden de 3 700ene jeg har hatt, har hatt forskjellige paneler forskjøvet til forskjellige bauer og kanter

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •