PT 700 med godtatt konvergensfeil - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 109
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom dette er Panasonics policy kan det kanskje være greit og lage en liten "ikke gå i fella" artikkel, med tanke på at vi anbefalte projektoren i forrige nummer. Dersom denne saken ikke løser seg er jeg veldig interessert i å få en tilbakemelding.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ta kontakt med forhandler igjen for og spørre hvordan han har tenkt og føre denne saken vidre.
    Hvist det viser seg at forhandler ikke ønsker og være særlig behjelpelig vil jeg ta direkte kontakt med panasonic Norge.
    Og jeg vil informere fortløpende hva som skjer i saken.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Eneste grunn til å godta et avik på 3 pixceler i høyde og bredde, Måtte være hvis panelene har noen pixseler å gå på, sånn at man alikevel får antall pixseler oppløsningen 1280x720 , og at de pixselene som lager bildet er riktig overfor hverandre, og man ikke får lys forstyrrelser i yterkant av bildet.
    Fargene er jo forskjøvet i selve bildet også, ikke bare i ytterkantene..
    Tror du missforsto meg litt Burre, jeg mente at man kunne i teorien få et helt riktig bilde med en oppløsning på 1280x720, hvis LCD panelene hadde for eksempel 1300x750 punkter og man flyttet de aktive pixselene som lager bildet internt på hvert panel så de konvergerer perfekt, innefor det arealet man har til rådighet. de pixcelene som konvergere, må selfølgelig være perfekt over hverandre.

Tror nok ikke dette er noe som noengang gjøres i praksis, fordi man går jo glipp av den større oppnåelige oppløsningen, og prisen på LCD panel er vel ikke så lav at det gjør noe.

Er det forresten noen som har kontroller og tellt over antall horizontale og vertikale pixseler, og sett at det antallet som er oppgitt stemmer? :wink:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er desverre flere som har opplevd at Panasonic ikke har veldig god kundeservice. Håper virkelig at dette er enkelt-tilfeller, og at det ikke vanlig praksis fra Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og som dere klager. Hva med andre Synbare/hørbare feil?
    Jeg sitter og venter på min tredje AE700. Den første blinket pæra på. Byttet i ny. Den andre hadde ufattelig viftestøy. Håper den tredje er helt bra!

Begge disse hadde konvergensfeil også da. Men det har noe med hvordan lens shiften er justert. Hvis du setter joysticken i midten bør den være bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exsodius
    Jeg sitter og venter på min tredje AE700. Den første blinket pæra på. Byttet i ny. Den andre hadde ufattelig viftestøy. Håper den tredje er helt bra!

Begge disse hadde konvergensfeil også da. Men det har noe med hvordan lens shiften er justert. Hvis du setter joysticken i midten bør den være bra.
    Har nå min 3. AE700 hjemme, pga konvergensfeil, og alle har hatt ett panel forskjøvet i den ene eller andre retningen. Den siste både ned og sidelengs. Det har null og niks med lens-shift å gjøre, like tydelig med joysticken i midten. Dette er lett å se på testbilder som man finner i servicemenyen.

Effekten av dette er at alle skarpe kontraster mellom mørkt/lyst gir morsomme effekter med røde eller grønne lysende striper. Nå har alle disse tre hatt en forskyvning på ca en pixel, så effekten har ikke vært veldig ille, men forstyrrende.

Nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre, kanskje kjøpe noe annet. Problemet er jo at den ellers er så overlegen alt annet i denne klassen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Påvirker LensShift Konvergens, eller får man en prisme effekt der lyset spaltes opp etter lysfrekvens når man flytter linsa med lens shift ut av midtpossisjon eller noe? :? virker som AE 700 sliter med å "feste" lcd panelene riktig. Hvoran var AE 500?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

Påvirker LensShift Konvergens, eller får man en prisme effekt der lyset spaltes opp etter lysfrekvens når man flytter linsa med lens shift ut av midtpossisjon eller noe? :? virker som AE 700 sliter med å "feste" lcd panelene riktig. Hvoran var AE 500?
    Vet ikke, men når jeg setter joystikken i mitden er de ingen konvergens feil/forskyvning. Når jeg drar joysticken hel ned/opp da blir det virkelig konvergens forskyvning. Sikkert derfor panasonic sier at det beste bildet oppnår du med joysticken i midten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf

Har nå min 3. AE700 hjemme, pga konvergensfeil, og alle har hatt ett panel forskjøvet i den ene eller andre retningen. Den siste både ned og sidelengs. Det har null og niks med lens-shift å gjøre, like tydelig med joysticken i midten. Dette er lett å se på testbilder som man finner i servicemenyen.

Effekten av dette er at alle skarpe kontraster mellom mørkt/lyst gir morsomme effekter med røde eller grønne lysende striper. Nå har alle disse tre hatt en forskyvning på ca en pixel, så effekten har ikke vært veldig ille, men forstyrrende.

Nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre, kanskje kjøpe noe annet. Problemet er jo at den ellers er så overlegen alt annet i denne klassen.
    Hvor kjøpte du din?

Har du merket noe forskell på viftestøy på alle de 3. Og har det vært noe flimring/pæreblink i low lamp mode?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stort sett Panasonic som ikke greier å levere skikkelige prismeblokker eller er konvergensfeil et problem som gjelder stort sett hele lcd-leieren, i mer eller mindre grad?

Når dlp-leieren begynner å masseprodusere rimelige 3-chips dlp-projektorer, vil dette bli et like stort problem her?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Når dlp-leieren begynner å masseprodusere rimelige 3-chips dlp-projektorer, vil dette bli et like stort problem her?
    Under projektorsymposiumet så snakket mannen fra Texas I om at konvergens var et stort problem på LCD, men at dette ikke var et problem på DLP pga av måten disse blokkene var lagd på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Vet ikke helt om jeg stoler på en mann med ganske store bein plantet i dlp-leieren men

Hvorfor kan ikke de samme bra blokkene som etterhvert kommer i 3-chippene benyttes allerede nå i lcd-ene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du din?

Har du merket noe forskell på viftestøy på alle de 3. Og har det vært noe flimring/pæreblink i low lamp mode?
    Kjøpt hos ECE, som har gitt meg eksemplarisk kundeservice BTW. Ingen andre problemer eller variasjoner i viftestøy eller flimring.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Dersom dette er Panasonics policy kan det kanskje være greit og lage en liten "ikke gå i fella" artikkel, med tanke på at vi anbefalte projektoren i forrige nummer. Dersom denne saken ikke løser seg er jeg veldig interessert i å få en tilbakemelding.
    Veldig bra, Gorm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Min tidligere AE500 hadde ihvertfall ikke konvergensproblemer.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Å huff!
    Er det slik vår digitale framtid skal bli.
    En serie av risikable kjøp.

Vi må nå stadig ta sjangser på at det ikke er pixelfeil på monitorer og projektorer.
    Vi risikerer å måtte "godta" forskyvninger i pixlene som beskrevet her.
    Vi risikerer en lampetid på 301 timer eller 3 måneder og 1 dag.

Må ærlig si at gjennom denne tråden, og de eksemplene som er kommet fram her om at personer venter på sin 3 modell i samme spec, så har Panasonic mistet en del tillit hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Må ærlig si at gjennom denne tråden, og de eksemplene som er kommet fram her om at personer venter på sin 3 modell i samme spec, så har Panasonic mistet en del tillit hos meg.

Hvem sa venter på 3. Venter vel snart på min fjerde, hvis jeg ikke bare sender den siste tilbake og hever kjøpet.

Hadde det bare vært noe bra alternativ til 700en så

Det som er litt morsomt er at de PJene som blir returnert av folk som er litt "videofile", gjerne blir solgt som B-vare til andre kunder som blir strålende fornøyde med røverkjøpet....

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert de blir solgt som B-vare engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle ekspertene her.

Tror dere den lampe blinking/flimringen kan ha noe med strømnettet hjemme hos akkurat meg å gjøre? Det foregår en del bygging rundt her. Med bla en kjempehøy heisekran. Den bruker vel sine gigawatt. Ser at de har koblet den til trafoen vår.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere den lampe blinking/flimringen kan ha noe med strømnettet hjemme hos akkurat meg å gjøre? Det foregår en del bygging rundt her. Med bla en kjempehøy heisekran. Den bruker vel sine gigawatt. Ser at de har koblet den til trafoen vår.
    Lite sannsynlig. Har du prøvd "flicker tweaken"? http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14501 (Nederst)

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •