Er det vits å kjøpe UHD BD spiller til JVC DLA-X500R ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det vits å kjøpe UHD BD spiller til JVC DLA-X500R ??

Hei, kjøpte en JVC DLA-X500R for vell 1 år siden. Har i det siste tenkt på å kjøpe en blue-ray spiller. Men da er det vel like greit å kjøpe en UHD spiller når en først oppgraderer. Forstår det slik at jeg må bruke en HDfury Linker pga av det er bare HDMI 1.4 på denne projektoren.

Er det noe vits å oppgradere med en UHD spiller til denne prosjektoren? Vil jeg merke forskjell på bilde?<br>Er det slik at disse nye spillerene kan oppskalere bedre mine BD plater ?

Og hvilken skulle jeg gå for?

Ser for meg Panasonic DMP-UB700 som elkjøp har kampanje på denne uken.<br><a data-cke-saved-href="http://www.lydogbilde.no/nyheter/ifa-2016/dmp-ub700-ny-4k-blu-ray-spiller-fra-panasonic" href="http://www.lydogbilde.no/nyheter/ifa-2016/dmp-ub700-ny-4k-blu-ray-spiller-fra-panasonic">http://www.lydogbilde.no/nyheter/ifa-2016/dmp-ub700-ny-4k-blu-ray-spiller-fra-panasonic</a><br><br>

Eller Oppo UDP-203 "http://www.stereopluss.no/oppo-udp-203-endelig-til-norge.5936947-355425.html" href="http://www.stereopluss.no/oppo-udp-203-endelig-til-norge.5936947-355425.html">http://www.stereopluss.no/oppo-udp-2...47-355425.html

Vet ikke om hva som egner seg best til JVC sin 4K E-shift DLA-X500R, håper noen kan styre meg i rett retning.

2. Liker Fodnaguten har likt denne posten
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har noe for seg, da e-shift klarer å produsere et mer detaljert bilde med 4K kildemateriale.
    Jeg ville gått for Panasonic UB700 eller UB900, sistnevnte om du vil ha en "grommere" fjernkontroll. Via Panasonic spillerne får du også tilgang til Netflix 4K. Følg også anvisningene i dette innlegget, så får bør du få bilde via den noe begrensede HDMI-porten på X500 (4K uten HDR) : http://www.avforum.no/forum/digitale...projektor.html
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

4. Liker Ak har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Regner med at jeg forsatt må skaffe meg en HDMI switch som fjerner HDCP 2.2 for å få frem bilde til X500R.

Fikk projektor kalibrert når jeg kjøpte den hos AV shop. Må jeg gjøre noen store forandringer når jeg spiller av UHD diskene? Tenker på lysstyrken osv.
    Projektoren ble også kalibrert i høy lampemodus, men bruker den i lav. Følte at bilde ble litt mørkere. Så jeg justerte opp 2 knepp på brigthness.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den "oppskriften" jeg linket til, vil kalibreringen som ligger i projektoren være riktig.
    Når det gjelder kalibreringen i projektoren, så prøv å sette lampespenningen tilbake, og heller lukke irisen litt. Da setter du bare irisen til manuell, og lukker til behagelig nivå, Når det er gjort setter du den tilbake til Auto 2.

Brightness justerer sortpunktet i projektoren, og økes denne blir sort lysere, og du "dreper kontrast".

HDFury fikser HDCP issues
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,428
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk låne en Oppo 203 av en kompis i helgen og det var merkant løft på bildet når man kunne slå av HDR kontra Samsung 8500 som ikke funker i d heletatt.

Edit: Samsung 'funker', men fargene og dynamikken i bildet blir helt på jordet, den blå advarsel skjermen i begynnelsen av filmene blir lilla på 8500'en.

Fikk min x500 kalibrert av AK i går og med samme innstillingene synes jeg bildet på UHD/Bluray var rimelig likt, men noen filmer blir litt mørke. (har en scene i 5th Wave som er helt umulig)

Med Samsungen har jeg endt opp med å se Blurayene, men med Oppo'en var UHD å foretrekke (sett Star Trek Beyond/ Turtles 2 og ID4 2 i går og idag)

Takk for tips om Panasonic, mente å ha lest at den fortsatt er hakket bedre på x500/hd-fury så takk for de konkrete tipsa Gorm

Er det grunnn til å tro at Oppo blir like bra/bedre når de får orden på Strip Metadata funksjonen ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Med den "oppskriften" jeg linket til, vil kalibreringen som ligger i projektoren være riktig.
    Når det gjelder kalibreringen i projektoren, så prøv å sette lampespenningen tilbake, og heller lukke irisen litt. Da setter du bare irisen til manuell, og lukker til behagelig nivå, Når det er gjort setter du den tilbake til Auto 2.

Brightness justerer sortpunktet i projektoren, og økes denne blir sort lysere, og du "dreper kontrast".

Dumt å spørre kanskje.

Men hva bør en gå for Linker eller Integral fra HDfury?

Hva er best deal for JVC X500R

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,428
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av normale74 Vis post
    Hva er best deal for JVC X500R
    Edit: så ut som du spurte om deal på x500, men den har du jo allerede, sorry
    Sist endret av Shallow_; 02-27-2017 kl 00:18
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Ser det er en brukt i Trondheim på finn.no, ellers ser det jaffal ut som avshop er utsolgt for disse nå dessverre...

Hei

Tenkte på HDfury. Integral eller Linker til en JVC X500R

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,428
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greide ikke helt se hva som var forskjellen på de, jeg har integral.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Greide ikke helt se hva som var forskjellen på de, jeg har integral.
    Hehe. Ingen problem ��. Ser ikke helt forskjellen selv. Avshop sa at jeg må kjøpe Linker. Men ser at mange bruker integral. Er litt i tvil på hva jeg skal velge

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,428
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av normale74 Vis post
    Hehe. Ingen problem ��. Ser ikke helt forskjellen selv. Avshop sa at jeg må kjøpe Linker. Men ser at mange bruker integral. Er litt i tvil på hva jeg skal velge

Fra avshop

Kort fortalt gir Integral-modellen deg én ekstra HDMI utgang og mulighet for matriseswitching (hvilken som helst kilde til hvilken som helst utgang i 2x2), mens Linker også støtter skalering av både oppløsning, chromasampling og fargedybde. Det er også mulig Linker vil få støtte for konvertering av REC2020 til Rec709 og vice versa, men dette er pending funksjonalitet. REC2020 er formatet som benyttes på 4K UHD-platene, et utvidet fargerom som følger "HDR"-formateringen men ikke alltid er ønsket da dette krever ekstra filtrering som trekker mye lysstyrke. Hvis Linkeren får støtte for konvertering av REC2020 til Rec709 vil dette kunne føre til støtte for HDR uten at fargerommet nødvendigvis vil måtte settes til REC2020.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda. Jeg er nok litt usikker på alle formatene og standarder til uhd/hdmi osv. Trenger en boks som er best mulig egnet til å levere UHD video til X500. Tenker at begge fungerer. Men kanskje en har funksjoner som passer bedre til x500.

Om HDFury står mellom uhd spiller og reciver er det vel viktig at den slipper gjennom alle lydformater også. Som Dolby Atmos og Dts-x.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Linker du skal ha. Det er også den "nyeste" av de to. Lydformater er ikke noe issue med linker. Det eneste Linker skal gjøre er å fikse HDCP

Konvertering av fargerommet, fra REC2020 (DCI p3) til REC709 gjøres i avspilleren (oppskriften i post 2)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har satt de innstillingene du nevnte nå på min panasonic UB700, får ikke opp filmene i 4K på netflix via spilleren. abonnementet mitt er 4K-får det opp med null problem på smart tv´n min. tips til hva som er galt? og som nevnt ovenfor, bildet ble litt mørkere,må nok opp en par knepp på brightness
    Sist endret av sldron; 02-27-2017 kl 11:40

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar.

Nå du skriver sette lampespenningen tilbake, så mener du lav lampemodus ?

Og Iris justering er Lens Aperture. Lukke blir fra 0 mot - 15 på manuell skala. Så tilbake til Auto 2.

Clear Black skal stå i Off postion?

Har forøvrig bestilt HDFury linker, så jeg håper dette vil fungere bra med Panasonic DMP-UB700.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skrev sette den tilbake, så mente jeg tilbake til full spenning. Hvis den er kalibrert med full spenning så blir fargene litt "off" i øko-modus.
    Lens aperture er det samme som iris ja. Pause en scene (dagslys scene), og juster lens aperture nedover til lysstyrken virker "OK". Husk at dagslys scener ikke skal se ut som om de er skutt i skumring. Det skal være en mest mulig realistisk opplevelse. Når du har funnet en setting som passer deg, switcher du tilbake til Auto 2. Da er maks åpning på irisen satt av innstillingen du gjorde under "manuell".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skrev sette den tilbake, så mente jeg tilbake til full spenning. Hvis den er kalibrert med full spenning så blir fargene litt "off" i øko-modus.
    Lens aperture er det samme som iris ja. Pause en scene (dagslys scene), og juster lens aperture nedover til lysstyrken virker "OK". Husk at dagslys scener ikke skal se ut som om de er skutt i skumring. Det skal være en mest mulig realistisk opplevelse. Når du har funnet en setting som passer deg, switcher du tilbake til Auto 2. Da er maks åpning på irisen satt av innstillingen du gjorde under "manuell".
    Tusen takk for oppklarende svar. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har et lite problem med panasonic spilleren den oppskalerer veldig fint vanlig bluray til 4K men 4K disc vil den ikke spille av i 4K kun i 1080. hva er det som må gjøres?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,428
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sldron Vis post
    jeg har et lite problem med panasonic spilleren den oppskalerer veldig fint vanlig bluray til 4K men 4K disc vil den ikke spille av i 4K kun i 1080. hva er det som må gjøres?
    Hvis du også har en jvc x500 så må du ha en hd fury for å få 4k fra uhd disc (og sikkert netflix)

Oppskalert bluray vil ikke kreve hdcp 2.2

Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei dette er riktignok en samsung UE65HU8505 curved tv. kjøpt sent 2015...4K men ikke hdr.den har kun hdmi 2.0. ikke hdcp 2.2 og er det som bremser hele greia her fann jeg ut. har bestilt en jvc dla x5000 men måttte bare prøve 4K spilleren som kom idag
    Sist endret av sldron; 02-27-2017 kl 19:11

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hva er forskjellen på JVC DLA-X5000 og X500R?
    By tor rasmussen in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 10-02-2016, 08:43
  2. CD-spiller til DAC, noen vits?
    By JayOhh in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 11-06-2011, 12:33
  3. Vits i og kjøpe før bakkenettet?
    By Superegge in forum Satellitt
    Svar: 18
    Siste melding: 07-09-2007, 20:05
  4. Er det noen vits å kjøpe 3930 når man får Toshiba 1080p?
    By hjalmarjalla in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 11
    Siste melding: 10-11-2006, 22:55
  5. Er det non vits å kjøpe HDD/DVD opptaker nå?
    By unIQue in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 6
    Siste melding: 09-22-2006, 17:30

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •