Anbefaling av prosjektor og lerret til kjellerstue
Viser resultater 1 til 3 av 3

Anbefaling av prosjektor og lerret til kjellerstue

Jeg skal få bygd om kjelleren nå og få litt mer dedikert kinorom selv om jeg ikke vil ha full lyskontroll. Det er ca 3,5 m fra forvegg til bakvegg og 2.10 takhøyde. Foreløpig er det TW-6700 som har virket mest aktuell, men jeg er litt i tvil om det er det beste valget. Har budsjett på ca 15-16.000,-
    Tanken var trolig et ca 90 tommer stort lerret. Utifra hva jeg har lest så burde jeg vel ha et grått lerret når jeg ikke har full lyskontroll.
    Er størrelse på lerret greit i forhold til avstand fra vegger?
    Er det bedre prosjektorer til mitt bruk basert på budsjett rom? [MENTION=20]Gorm[/MENTION] har skrevet endel om at TW6700 har mye fabrikkfeil etc... burde jeg styre unna?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Er jo ikke farlig å kjøpe nytt i Norge, for vi har 5-års reklamasjonsrett. Når det gjelder TW6700, så er det ikke det at denne modellen har mer feil enn andre, men at Epson generelt har elendig kvalitetskontroll, og lav terskel for akseptable avvik. Men igjen, vår reklamasjonsrett "sikrer" deg strengt tatt i 5 år
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Er jo ikke farlig å kjøpe nytt i Norge, for vi har 5-års reklamasjonsrett. Når det gjelder TW6700, så er det ikke det at denne modellen har mer feil enn andre, men at Epson generelt har elendig kvalitetskontroll, og lav terskel for akseptable avvik. Men igjen, vår reklamasjonsrett "sikrer" deg strengt tatt i 5 år
    Takk for svaret [MENTION=20]Gorm[/MENTION]. Håper også at jeg kan få litt svar og hjelp på resten av det jeg spør om her.
    Finnes det bedre prosjektorer til budsjettet mitt og størrelsen+ lyskontrollen på rommet jeg har?
    Og er lerret mellom 90-100 optimalt? Burde jeg gå for hvit eller grå duk? Jeg synes sortnivå er viktig.

Lignende tråder

1. Prosjektor og lerret i kjellerstue
    By newman221 in forum Digitale projektorer
    Svar: 11
    Siste melding: 02-11-2017, 19:34
  2. Prosjektor til kjellerstue (IKKE 3D)
    By Intercom in forum Digitale projektorer
    Svar: 31
    Siste melding: 03-05-2013, 20:15
  3. Prosjektor i kjellerstue
    By PezMan in forum Digitale projektorer
    Svar: 2