Prosjektor i støvete rom?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer RichardWeber sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2016
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Prosjektor i støvete rom?

Hei

Har kjøpt en Epson 6700 som jeg er godt fornøyd med, men er redd det er mye støv i rommet.
    Har denne et luftfilter som gjør at det ikke setter seg i prosjektoren og "tetter" den?
    Hjemmekino:
    Klipsch KL-650THX LCR, Klipsch KS-525THX, 2 stk Klipsch KW-120, 2 stk 18" Dayton Ultimax DIY
    Scherbourn PT7030, Crown CT4150, Crown XTI 1002 , Klipsch KA-1000THX, 2 stk Behringer A500, Minidsp Cinema
    Bluesound Node2, PS4, Pioneer BDP-LX55, Apple TV
    Samsung 65" 8005, Epson 6700, Dreamscreen V3 Tabtension 106"

Stereo:
    Sysetem Audio Mantra 50, System Audio SE200, Hegel H80, Pro-ject RPM1, Pro-ject Tube Box S RIAA

Newcomer Kohe321 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2016
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei og gratulerer med projektor!

Jeg ville nok vurdert å investere i en luftrenser med HEPA-filter om jeg var deg. Disse 3-LCD projektorene har ikke helt forseglet lysbane, og det har hendt at mikroskopisk støv har landet på selve panelene, noe som vil vises som en "flekk" på bildet. Du kan google “Epson dust blob” for eksempler på dette. Om dette skjer så må den sendes inn til Epson for reparasjon.

Et støvfritt rom er definitivt veldig gunstig for projektorer generelt sett, og spesielt for en projektor som ikke er "hermetisk forseglet" som din. Jeg bruker en Electrolux EAP300 i min hjemmekino. Den går på lavt turtall hele dagen og luften er alltid skikkelig frisk der inne, men når døren åpnes og folk kommer inn og setter seg så virvles det selvsagt noe støv opp. Men, etter den har stått på i 25-30min så kan jeg se betydelig mindre støv i luften foran linsen, og etter en time nesten ingenting. Eneste som er dumt er at den er hvit, noe som naturligvis ikke passer veldig godt i en hjemmekino. Du kan eventuelt kjøpe toppmodellen EAP450, som er sort. I mitt tilfelle er dog ikke refleksjon fra luftrenseren et problem på grunn av plassering i rommet.

Lignende tråder

1. prosjektor til 20 000
    By kanztad in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 7
    Siste melding: 08-20-2010, 17:22
  2. 'Rehabilitering' av støvete og gamle LP'er
    By stapedius in forum Vinyl
    Svar: 8
    Siste melding: 02-23-2009, 02:58
  3. Vil ha meg prosjektor
    By Bobcat in forum Digitale projektorer
    Svar: 1