Mye bildestøy på Optoma HD27.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mye bildestøy på Optoma HD27.

Har en del bildestøy på min nyinkjøpte optoma hd27, så først Transformers, der sen man det mest på "hudfargede" partier, da spesielt ansikter, ikke så mye ellers. Men så deretter The Mechanic, å der var det ekstremt nesten hele tiden. Tenkte det var min 10m lange Biltema hdmi som var problemet, men prøvde å sette blu-ray spilleren på en stol under projektoren å kun 1m hdmi kabel i mellom å det er akkurat det samme, så må jo være projektoren? Jeg har aldri hatt projektor før, men har aldri hørt at støy er noe problem, det jeg har vert redd for er rainbow effect og moir, noe jeg ikke legger merke til.
    Bruker den på ett 135" dreamscreen acoustic v2 lerret.
    Legger ved noen bilder hvor man ser tydelig bildestøyen på huden. (stripene man ser på bildene er ikke der irl)

Hva mener dere om dette?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om det er en feil på DMD eller sync på fargehjulet? Hvis du er innenfor reklamsjonsretten er det bare å reklamere. Hvis ikke er det neppe verd prisen å reparere?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Ser ut som om det er en feil på DMD eller sync på fargehjulet? Hvis du er innenfor reklamsjonsretten er det bare å reklamere. Hvis ikke er det neppe verd prisen å reparere?
    Jeg har null erfaring med projektorer, men er dette vanlig at skjer? Projektoren er kjøpt ny for en måned siden å har bare noen få timer på seg. Da er det vel bare å sende den inn igjen regner jeg med.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok rimelig uvanlig at dette skjer på en så ny projektor. Bare å reklamere
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter mye om og men fikk jeg endelig i dag en helt ny projektor. Kobla den opp, og der var den samme identiske støyen som den første. Begynte med en grundig feilsøking og etter å ha testet 4 hdmi kabler, 2 andre blu ray spillere og til slutt kjørt rett til TVen isteden for PJ (som jeg selvfølgelig burde testet med en gang sist gang) så har jeg funnet ut at det hvert fall ikke er PJ som er defekt, for støyen er der på TVen også, men bare ikke så synlig da den er liten. Så da skal det bare være sånn da? For jeg kan da umulig ha 4 hdmi kabler, 3 blu ray spillere, 2 PJer og en TV som er defekt? Er det noen som kunne tatt bilde av denne scenen jeg postet bilde av her for å sammenligne? Er vell rundt 9 min ut i Transformers Dark side of the moon. Støyen blir litt "forsterka" når man pauser, men når det spilles av er det som statisk støy som "lever". Hva mener dere?
    Når jeg ser på dette klippet på youtube ser det jo helt fint ut, så skjønner egentlig ikke så mye nå.

Lignende tråder

1. Bildestøy
    By storform in forum Generell video
    Svar: 7
    Siste melding: 08-08-2016, 09:07
  2. Problem med bildestøy...
    By Ste-Reo. in forum Generell video
    Svar: 2
    Siste melding: 04-16-2012, 10:51
  3. Bildestøy mellom HD LCD tv og Get HD PVR
    By casper in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 12