UHD bluray-spiller til projektor - Side 2
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Samme funksjonalitet i utgangspunktet på Epson- og Panasonic-slideren, men på Epsonen ble det bl.a. introdusert en del feil i gråskalaen, @Gorm kan sikkert fylle på. Uansett - hvis Panasonic funker i så måte trenger en jo ikke å bruke Epson-slideren da.
    Hehe, det er sant - hvis de velger Panasonic spiller også. Mer interessant om Panasonic er en test der den bildekvalitetmessig kommer bedre ut av det enn Oppo sin. Både i 4K uhd hdr fremvisning og konvertering til 4k SDR. Og når oppskaleringen av 1080p til 4K også sies å være bedre på Panasonicen så... Sikkert ikke alle Oppo eiere som er enig. Men videoen under er interessant. Svært stor forskjellig på HDR til SDR konverteringen i hvert fall.

https://www.youtube.com/watch?v=6Ys6mpdhaZI&t=506s

Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen Vis post
    Hehe, det er sant - hvis de velger Panasonic spiller også. Mer interessant om Panasonic er en test der den bildekvalitetmessig kommer bedre ut av det enn Oppo sin. Både i 4K uhd hdr fremvisning og konvertering til 4k SDR. Og når oppskaleringen av 1080p til 4K også sies å være bedre på Panasonicen så... Sikkert ikke alle Oppo eiere som er enig. Men videoen under er interessant. Svært stor forskjellig på HDR til SDR konverteringen i hvert fall.

https://www.youtube.com/watch?v=6Ys6mpdhaZI&t=506s
    Ja, nytter ikke å hvile på sine laurbær i denne bransjen, nei... Nå er jo Oppo flinke til å komme med updates da, men det har jammen meg Panasonic også imponert med på denne generasjonen spillere så til de grader! Er som nevnt spent på hva Sony klarer å bidra med her, tror kanskje det viktigste punktet vil være å faktisk lytte til entusiastene og levere updates kjapt ved behov - det har Oppo bevist at funker som modell og Panasonic hatt suksess med å kopiere...

Nå er ikke ALT gull og grønne skoger med Panasonicen heller da, synes f.eks. den kan være litt treig på UHD-disker, der er det jo mulig Sony kan ha noe å fare med f.eks...

Jeg er veldig fornøyd med den gamle modellen... UHP-H1

Men den har en bug som jeg håper neste generasjon ikke har... Det er flere andre eiere som har nevnt det også.. Den kan noen ganger fryse når man starter Spotify.. Jeg har ikke funnet årsaken, er ikke så ofte det skjer. Men når det skjer er det slitsomt...

Det er en annen ting som også henger med det første problemet... Trøblete on off funksjon, ikke noen mainknapp som overstyrer....

Jeg kan jo sammenligne med den gamle Denonen 2010, den har en mainon knapp som slår av samme hva.. Sony om den låser seg, så må man nappe ut kontakten. Enkelt for meg, men ikke like enkelt for folk som har gjemt ledninger osv..

Spilleren er kjapp på oppstart, men ikke når man tar ut kontakten.. for da rebootes, startes opp slukkes... og så kan man starte opp.

On off funskjonen er det ikke noe å gjøre med, men den freeze bugen skal det vel være mulig å løse med en update...
    Sist endret av Danke; 04-25-2017 kl 20:27

Jeg har fått et råd fra Sony.se om å rette problemet med annen IP adresse på blurayspiller, jeg er ikke så flink til sånt, og har nå kjørt et delvis auto-opsett. Så får se om det funker..

Men det er bare på nettdelen jeg har hatt issues med freeze, som regel en sjelden gang når Spotify trådløst skal styres fra mobil..

Siden jeg ikke er så flink til sånt, ip-adresse apn, ipv osv så foretrekker jeg at sånt er ordnet klart...

Etter litt sjekk så var det innstillinger av nettverk som var den siste oppdateringen, men så kan jeg altså null om internet ting, jeg bare ser når det funker...
    Sist endret av Danke; 04-25-2017 kl 20:25

Kan forresten anbefale Lucy 4k, ufattelig bra lyd og ikkeminst bilde på den disc'en
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Luc Besson har blitt rå med foto... Vel budsjett og teknologi har jo skutt opp også da... Iforhold til taxi og det føre...

Leon, The 5 elementh er rå, Lucy er ikke dårlig den heller...

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

et lite NewBee spørsmål
    Har dla-x500r som jeg ser på fra 4 meter og er stråkende fornøyd med 1080p.
    ønsker å oppgradere til atmos (reviever/høytallere/spiller), men kan gjerne se i 1080p ( vet det går å se i eshift med HDFury)
    vil vell ikke tro at det er noe problem å få atmos lyd, men fortsatt sende 1080p signaler til jvc projectoren..
    men om det er det så hyl ut

Ingen problem med Atmos lyd, må selvfølgelig ha en atmos forsterker samt ekstra høytalere Anbefaler Marantz på det sterkeste. Blir et enormt lydbilde løft.
    Samt din X500 med en god spiller kan tonemappe bra UHD med 3840x2160 HDR så blir resultatet meget bra . Du må også ha som nevnt en HDFury for å ta bort HDCP 2.0 som X500 ikke støtter. De spillerene som er best på det i dag er Panasonic , Sony, Oppo "På Oppo må man nedlaste Beta firmvare for å få dette til å fungere, dette skal vist bli det beste alternativet som finnes nå." Har ikke testet dette enda, men vil legge ut en test på disse tre ganske snart.
    Sist endret av didrik nilsen; 03-04-2018 kl 00:25

Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Ingen problem med Atmos lyd, må selvfølgelig ha en atmos forsterker samt ekstra høytalere Anbefaler Marantz på det sterkeste. Blir et enormt lydbilde løft.
    Samt din X500 med en god spiller kan tonemappe bra UHD HDR så blir resultatet meget . Du må også ha som nevnt en HDFury for å ta bort HDCP 2.0 som X500 ikke støtter. De spillerene som er best på det i dag er Panasonic , Sony, Oppo "På Oppo må man nedlaste Beta firmvare for å få dette til å fungere, dette skal vist bli det beste alternativet som finnes nå." Har ikke testet dette enda, men vil legge ut en test på disse tre ganske snart.
    Det er kun Oppo som kan tonemappe foreløpig av de du nevner. Og da mener jeg at du beholder bt2020 og bruker en 2.4 gamma som Oppoen tonemapper til HDR. Lumagen Pro og en god MadVR PC gjør det også, MadVR analyserer også hver eneste frame så man får i teorien tonemappet for hver eneste frame ala Dolby Vision som har dynamisk metadata. Men som alt annet innen UHD HDR trengs det utvikling for å få det til å bli bedre...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Jeg kjenner ikke godt nok til dette, samt har ikke lastet ned noen beta firmware heller til Oppon.
    Jeg har hørt mye forskjellig her, men skal få testet dette skikkelig.

takk for svar.. liten oppklaring.. jeg trodde HDfurry instaleres mellom reviever og projector for å se "4k"/eshift..
    om man ønsker atmos lyd (med reciever og avspiller for dette) men nedscalere å se i 1080p, trenger man da HDFurry?
    ( er det slik at HDPC2.0 beskyttelsen "henger på" i hele kjeden samme hvor mye man nedscalere fra reciever til projector..)

(har kjøpt sr8012 .. så da er det bare spiller, evnt HDfurry igjen (når jeg får det litt utvidede boliglånet i mai, og ny kjellerstue)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    For å se 1080p trenger man ikke HDfury. Det er jo nettopp nedskalering til 1080p som er resultatet, når en kobler opp en UHD-spiller til utstyr som ikke støtter HDCP 2.2
    Om det får noe konsekvens for lydsporet har jeg aldri testet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

thx.. da tester jeg dette i mai, og poster test-resultater

Er sluppet Official firmware til OPPO 203 igår til US utgaven. Visstnok enda mer forbedringer. Skal laste ned i kveld og teste
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    For å se 1080p trenger man ikke HDfury. Det er jo nettopp nedskalering til 1080p som er resultatet, når en kobler opp en UHD-spiller til utstyr som ikke støtter HDCP 2.2
    Om det får noe konsekvens for lydsporet har jeg aldri testet
    Du beholder lydsporet selv om det nedskaleres.
    Har noen UHD-filmer hvor jeg har lyst å se de på min 1080p projektor, og da får jeg nedskalert bilde med ATMOS-lyd.

Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Er sluppet Official firmware til OPPO 203 igår til US utgaven. Visstnok enda mer forbedringer. Skal laste ned i kveld og teste

Sender du link

Sender du link

PS: jeg gjentar: til USA utgaven, ikke Euro.

https://www.oppodigital.com/blu-ray-...e-56-0224.aspx
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Da kommer den snart på Euro versonen

Da kommer den snart på Euro versonen

EU versjonen tilgjengelig på USB download idag, via nett imorra

http://www.oppodigital.co.uk/firmware-UDP-203-205.html
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    EU versjonen tilgjengelig på USB download idag, via nett imorra

http://www.oppodigital.co.uk/firmware-UDP-203-205.html
    Takk takk, fikk pakke med den nye Oppon I dag.
    Skal sammenligne Oppo, Panasonic og Sony UHD spillere på en JVC RS520
    Da på Blueray og UHD disk HDR med deres muligheter med tone mapping da det de klarer å vise samt opplever.. Kommer til å poste resultater.
    Sist endret av didrik nilsen; 03-07-2018 kl 20:55

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Amerikansk bluray spiller/ sonefri bluray spiller - Tips ?
    By Saintrocky in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 20
    Siste melding: 01-28-2011, 22:01
  2. Svar: 24
    Siste melding: 10-30-2010, 12:58
  3. PS3 med Bluray eller vanlig Bluray Spiller ?
    By laiceps in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 1
    Siste melding: 04-30-2010, 17:31
  4. Anbefaling av bluray spiller som også spiller divx?
    By teigas in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-23-2009, 15:35
  5. BluRay noe vits når jeg kun har HD Ready projektor?
    By metro in forum Generell video
    Svar: 11
    Siste melding: 09-04-2009, 17:53

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •