Prosjektor under taket og lavt lerret - lens shift

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor under taket og lavt lerret - lens shift

Bygger meg ny stue og skal ha et tab tension motorisert lerret med 60 cm sort felt i overkant.
    Motorisert Tab Tension Ceiling 16:9 100" modell 630-0-100
    http://www.avshop.no/dreamscreen-v6-...-p/c/p10522653

Mål vises i figuren:
    Prosjektor under taket og lavt lerret - lens shift-lerret-png

Noen som kan anbefale en god (ikke superdyr) prosjektor. Tror ikke jeg trenger 4K, heller ikke 3D.
    La oss si mellom 10' og 20'
    Kan også kjøpe brukt.

Det viktigste utover godt bilde er lens shift fra fjernkontroll

Hilsen
    LoA

Takker for svar

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,801
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony HW45 ligger rett over 20 ny. Hvis du finner en brukt Hw55 (som er samme prosjektør, bare med aktiv iris), er den en veldig god sak. Bare pass på antall timer pæra har gått. De nye Epson-prosjektørene er også gode. Epson TW6700 gir mye for pengene. Alle disse har tilstrekkelig lens shift (med en del ekstra å gå på. Spesielt Sonyene). Jeg er veldig glad i sortnivået i Sonyene, men jeg vet at mange er glad i skarpheten til Epson. Det finnes også andre merker på markedet, men disse modellene er av de eneste jeg har sett på i levende live.

3. Takk torsoen takket for denne posten
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer Vis post
    Sony HW45 ligger rett over 20 ny. Hvis du finner en brukt Hw55 (som er samme prosjektør, bare med aktiv iris), er den en veldig god sak. Bare pass på antall timer pæra har gått. De nye Epson-prosjektørene er også gode. Epson TW6700 gir mye for pengene. Alle disse har tilstrekkelig lens shift (med en del ekstra å gå på. Spesielt Sonyene). Jeg er veldig glad i sortnivået i Sonyene, men jeg vet at mange er glad i skarpheten til Epson. Det finnes også andre merker på markedet, men disse modellene er av de eneste jeg har sett på i levende live.
    Takk for svar. Fikk noen flere tanker gitt.

Jeg er glad i sort :-) men lysstyrke blir viktig.

Prosjektor skal stå i rom som til dels ikke kan mørklegges, så at de er OK bilde i medium dagslys vil være det viktigste etter lens shift.

Den Panasonic går nå for 14000. Hvordan er det å få kalibrert slike, kan en få hjemmehjelp eller må den leveres inn? Jeg bor på Nesodden.

LoA

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,801
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Panasonic?

Jeg vil generelt anbefale deg å gjøre så mye som mulig for å få lyskontroll i rommet. Prosjektører som blir utsatt for selv litt dagslys får ekstremt mye dårligere bildekvalitet. Sortnivået på prosjektøren har heller ingenting å si hvis du får lys inn i rommet, og det har ingen hensikt å kalibrere den utover å sette noen basisinnstillinger. Har du vurdert å kjøpe en stor TV, i stedet? Du vil få mye mer bilde for pengene da. Eller er det viktig at lerretet skal kunne skjules når det ikke er i bruk?

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Panasonic?

Jeg vil generelt anbefale deg å gjøre så mye som mulig for å få lyskontroll i rommet. Prosjektører som blir utsatt for selv litt dagslys får ekstremt mye dårligere bildekvalitet. Sortnivået på prosjektøren har heller ingenting å si hvis du får lys inn i rommet, og det har ingen hensikt å kalibrere den utover å sette noen basisinnstillinger. Har du vurdert å kjøpe en stor TV, i stedet? Du vil få mye mer bilde for pengene da. Eller er det viktig at lerretet skal kunne skjules når det ikke er i bruk?
    Hei

Takk for svar

Jeg har stor TV nå. Huset jeg bygger har jeg valgt bort TV da jeg ikke ser så mye teve. 100" lerret vil komme ned fra tak de gangene jeg skal se.

Burde vel selge TV'n, en lite brukt Panasonic Vt65 som nå står på lager...

Så lyset vil jeg ha lite kontroll på, men det er ikke direkte lys inn i rommet. Så da blir jo oppfølgingssøprsmålet hva bør en kjøpe for et slikt rom?

LoA

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,801
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at BenQ pleide å ha lyssterke prosjektører. TW6700 er muligens den mest lyssterke prosjektøren til Epson.

Bare vær obs på at bildet kommer til å bli blast, selv om du velger en prosjektør med høy lysstyrke.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at BenQ pleide å ha lyssterke prosjektører. TW6700 er muligens den mest lyssterke prosjektøren til Epson.

Bare vær obs på at bildet kommer til å bli blast, selv om du velger en prosjektør med høy lysstyrke.
    Har denne for hånden Sony VPL-VW95ES

http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-VW95ES.htm

2300 timer inkl stand by, pris 12.000. Sies den er proff kalibrert.

Noen som gi meg litt input, litt raskt, tror handel blir i dag.

LoA

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den er proffkalibert betyr at den er justert inn for å være optimal mot det lerretet og i det rommet den har stått, og hjelper ikke så mye til eller fra i et annet rom med et annet lerret.

Pæren har også gjort sitt med tanke på levetid og lysutbytte, så du må nesten budsjettere 2-3k ekstra for ny pære om du skal ha noe glede og levetid på denne..

Utover det så har man jo ikke et veldig stort spekter å velge i om motorisert lens shift er et must, innenfor budsjett. Dette er jo den siste og beste fra VW serien til Sony som skiller seg fra HW serien akkurat ved at zoom/fokus/lens shift er motorisert.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O Vis post
    At den er proffkalibert betyr at den er justert inn for å være optimal mot det lerretet og i det rommet den har stått, og hjelper ikke så mye til eller fra i et annet rom med et annet lerret.

Pæren har også gjort sitt med tanke på levetid og lysutbytte, så du må nesten budsjettere 2-3k ekstra for ny pære om du skal ha noe glede og levetid på denne..

Utover det så har man jo ikke et veldig stort spekter å velge i om motorisert lens shift er et must, innenfor budsjett. Dette er jo den siste og beste fra VW serien til Sony som skiller seg fra HW serien akkurat ved at zoom/fokus/lens shift er motorisert.
    Hei

Takk for så utdypende svar! Jeg vil nå kjøpe denne, og om jeg må få kalibrert den på nytt vil jo tiden vise.

Loa

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne posten har jeg ikke fått med meg, men jeg synes det var veldig høy pris. Ble det kjøp, og er du i så tilfelle fornøyd?

Lignende tråder

1. Lens Shift på Hitachi PJ-TX300? Bildet er i taket ????
    By jarlandre in forum Digitale projektorer
    Svar: 18
    Siste melding: 05-10-2009, 22:12
  2. Lens shift.
    By Arendal in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 10-29-2007, 22:18
  3. Svar: 4
    Siste melding: 01-02-2006, 11:03
  4. Lens-shift?
    By Anfield in forum Digitale projektorer
    Svar: 27