JVC X5500, X7500, X9500 - oppdaterte JVC projektorer for 2017 (bekreftet)!
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 93

JVC X5500, X7500, X9500 - oppdaterte JVC projektorer for 2017 (bekreftet)!

Ifølge denne tråden på AVSforum så har det lekket ut rykter om at JVC vil lansere 3 oppdaterte versjoner av dagens modeller i 2017, med modellnavn X5500, X7500 og X9500. Hvilke oppdateringer disse vil få er ikke klart, og alt dette er fremdeles veldig "løst". Har noen her mer informasjon?

En av de nyeste postene i tråden kommer fra en fyr i Australia som sier at dagens modeller kun er tilgjengelige så lenge lagerbeholdningen varer, og at det er få igjen. Om dette stemmer så er det rart at ikke mer informasjon har kommet ut fra offisielt hold (JVC) enda, da de nye modellene umulig kan være veldig langt unna om dette stemmer...
    Sist endret av Kohe321; 12-08-2016 kl 07:04

Så samme lekkasje angitt på AVSforum selv, men skulle JVC komme med en "mid season update" er det nok neppe de helt store oppdateringene som 4K native og laser det er snakk om, er vel i så fall kanskje litt bedre HDR og sikkert noen andre kjekke, men ikke revolusjonerende updates på kontrast o.l.? Uansett spennende å se om det stemmer det som sies om at nåværende stock av X5/7/9000 er siste tilgjengelig, for i så fall er jo denne oppdaterte serien rett rundt hjørnet...

Jepp, kan ikke tro det er snakk om de helt store hardware forandringene i denne omgang. Men om de skal tweake dem noe for å forbedre UHD og HDR avspilling ytterligere, så hadde det også vært smart av dem å implementere en lav-latency spillmodus i samme slengen. Dette er jo et område hvor JVC fremdeles henger litt etter resten av konkurransen... Pun intended

Noe som hadde vært utrolig stilig var om de implementerte en opsjon for intern HDR til SDR konvertering i selve projektoren. Om de har lest litt rundt på forum så vil de raskt ha fått med seg at veldig mange eiere bruker HDFury i kombinasjon med avspiller for å få SDR/2020 UHD, så det ville vært smart av dem å prøve å få til en slik funksjonalitet selv. Dette burde vel være mulig?
    Sist endret av Kohe321; 11-11-2016 kl 16:20

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,083
    Sitat Opprinnelig postet av Kohe321 Vis post
    Jepp, kan ikke tro det er snakk om de helt store hardware forandringene i denne omgang. Men om de skal tweake dem noe for å forbedre UHD og HDR avspilling ytterligere, så hadde det også vært smart av dem å implementere en lav-latency spillmodus i samme slengen. Dette er jo et område hvor JVC fremdeles henger litt etter resten av konkurransen... Pun intended

Noe som hadde vært utrolig stilig var om de implementerte en opsjon for intern HDR til SDR konvertering i selve projektoren. Om de har lest litt rundt på forum så vil de raskt ha fått med seg at veldig mange eiere bruker HDFury i kombinasjon med avspiller for å få SDR/2020 UHD, så det ville vært smart av dem å prøve å få til en slik funksjonalitet selv. Dette burde vel være mulig?
    Enig i alt dette!!! Spesielt game mode savnes
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Så da var det offisielt! Og de introduserer som ryktene sa endelig en low-latency spillmodus

http://www3.jvckenwood.com/projector/dla-x770r/

Litt mer om hva som er nytt fra en som har oversatt på AVSforum.com:

JVC Kenwood will release JVC brand home theater projectors "DLA - X 770 R" and "DLA - X 570 R" compatible with 4 K / 60 p video input and HDR signal Hybrid Log - Gamma (HLG) system in late December. The price is 900,000 yen for X770R, 700,000 yen for X570R. The color is X770R black (B), X570R two colors of black (B) and white (W).

DLA-X770R

The panel is a D-ILA projector which realizes 4K display by combining 0.7 type and Full HD D-ILA device of 1,920 × 1,080 dots, "pixel shift" technology "e-shift" technology. Compared to the '15 year model' DLA-X 750 R 'and' DLA-X 550 R ', it improves the brightness and contrast, supports HLG for HDR picture quality broadcasting, and switches automatically when HDR 10 signal is input It is a big feature that adopted "HDR auto picture mode".

The main difference between the two models is brightness and contrast ratio, as well as the higher model DLA-X770R acquired THX 3D display standard certification. It also has its own "Real Color Imaging Technology" to realize "film quality" faithful to original images.

Supports full-spec 4K video input compatible with 18 Gbps transmission band such as 4K / 60p 4: 4: 4 signal, 4K / 60p 4: 2: 2/36 bit, 4K / 24p 4: 4: 4/36 bit. It also supports HDCP 2.2.

With the 265 W high-pressure mercury lamp and high-efficiency optical engine, the X770R achieves high luminance at 1,900 lumens (conventional model X 750 R is 1,800 lumens). Combined with D - ILA device with narrow pixel gap and high light utilization efficiency, it realizes a precise, smooth, and powerful image. It is said that you can enjoy clear and powerful 4K images. The X570R also carries a 265 W high pressure mercury lamp, but its brightness is 1,800 lumens.

Also, the X770R has improved the native contrast ratio from 120,000: 1 to 130,000: 1 in the conventional model with the D - ILA device and an optical engine adopting a wire grid that supports high power lamps. In addition, it has "intelligent lens aperture" which analyzes the input image by its own algorithm and automatically controls the black level, and the dynamic contrast is strengthened to 1.3 million: 1 (conventional model is 1.2 million: 1). The X570R has a native contrast ratio of 40,000: 1 and a dynamic contrast of 400,000: 1.

Following the conventional model, it supports HDR video input such as UHD Blu-ray. Utilizing high native contrast, HDR content is faithfully reproducible.

Newly supports "HLG" adopted for 4K broadcast by SKY Perfect and Hikari TV, and "HDR auto picture mode" which automatically switches when HDR 10 signal is input is installed. Depending on the type of signal, it may not be switched automatically.

Also equipped with original video processing technology "Multiple Pixel Control". The new analysis algorithm adopted in the flagship model "DLA-Z1" is also adopted in the X770R / X570R. Not only 4K video but also full HD video can be converted to higher definition 4K video and expressed. Compared with conventional band processing, image detection with emphasis on higher bands will achieve both sense of definition and blurring, realizing the reality unique to 4K.

In addition, a low delay mode optimum for games etc. is also newly installed. In the same mode it reduces the display delay of PC signals and games and boosts response performance to quick operation.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Hmm, ser ut til at de altså kutter ned til to modeller fra i år? HLG og HDR er vel fortsatt akkurat like lite interessant, med tanke på at det fortsatt ikke finnes noe "standard" for projeksjon. God HDR til SDR konvertering hadde vært en mer spennende funksjon. Virker som om low latency er den store oppdateringen, sammen med bortfall av den tredje modellen (9xx)?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med disse modellnavnene. De heter jo forskjellig fra kontinent til kontinent. Når de snakker om at X770 vil få økt native kontrast fra 120.000:1 til 130.000:1 og lysstyrke fra 1800 til 1900 så betyr det at det er X7000 oppgraderingen? Og at den forhåpentligvis vil prises ikke dyrere enn X7000? Pr nå er det X7000 som frister veldig, selv om den er litt dyr. Jeg har forsåvidt X5000 innen økonomisk rekkevidde, men jobber med å optimalisere rommet mitt og sparer litt penger framover samtidig til en X7000 - eller X770R/X7500 .

En "game mode" med input lag mindre enn 50ms ville vært fantastisk. Min Samsung LED TV har 21ms og er veldig veldig bra. Men så lavt blir kanskje for mye å håpe. Men min forrige TV hadde rundt 50ms og var det spillbart, om ikke optimalt. Film og serier er det den skal brukes mest for. Og jeg vurderte jo JVC som det sterkeste alternativet vs Epson uansett. En game input mode vil være bonus jeg gjerne vil ha med meg alikevel

Uff, dette høres altfor spennende ut

Har siklet på de nye JVC projektorene, men til nå har jeg trøstet meg med at pga. svimlende input lag er de ikke aktuelle for meg. Nå som det er løst høres det VELDIG fristende ut! Men er det slik at de skal kutte den rimeligste modellen? Dersom billigste modell nå blir X7500 til ca samme pris som dagens X7000 (ca 75k?) blir det en lei sak å selge inn til fruen..

Sitat Opprinnelig postet av Thali Vis post
    Uff, dette høres altfor spennende ut

Har siklet på de nye JVC projektorene, men til nå har jeg trøstet meg med at pga. svimlende input lag er de ikke aktuelle for meg. Nå som det er løst høres det VELDIG fristende ut! Men er det slik at de skal kutte den rimeligste modellen? Dersom billigste modell nå blir X7500 til ca samme pris som dagens X7000 (ca 75k?) blir det en lei sak å selge inn til fruen..
    Hehe, jeg leste litt fort der og leste at det var "en lei sak å måtte selge fruen". hehe.

Men det står vel om en X570R også, tilsvarende X5000 oppgradering altså. Så forhåpentligvis samme pris som X5000 nå

Haha! Nei, prøver å unngå det

Jeg leste også litt fort, ser nå at det nevnes X570 og X770 - altså toppmodellen som eventuelt kuttes. Det gjør det i det minste litt bedre, selv om 50k fortsatt er noe over hva jeg hadde tenkt å bruke når min HW50 skal erstattes..

Lurer på om de virkelig kutter toppmodellen i RS-linjen (X9000/RS600/X950R), eller om de bare ikke ga noen informasjon om den i denne pressemeldingen da den ikke vil være for salg i Japan? Da må vi sannsynligvis vente til Januar (CES 2017) for å høre om den.

Det kan jo tenkes at de velger å fokusere inn på X5500/X7500 på grunn av den nye Z1 laserprojektoren som er på vei, og at de ikke vil ha mer enn tre D-ILA baserte hjemmekinoprojektorer i produksjon samtidig?

...spørs nok om arvtakeren til RS600 / X9000 utsettes men til gjengjeld får en litt mer omfattende oppgradering, og da enten 4K native eller laser - begge deler egentlig like sannsynlig... HDR er jo uansett bare tull med mindre en har et veldig lite lerret, så enig med Gorm i at en automatisk HDR -> SRD modus som ivaretar P3 med så lite lystap som mulig hadde vært mer å trakte etter. Får jo "fiksa" det med en HDfury og en god Blu-ray-spiller uansett da, så ikke verdens undergang, men generelt vil jeg vel si at oppgraderingen denne nye serien representerer var relativt begrenset...

Helt enig i det du sier med en intern HDR-SDR modus som ivaretar P3. Om ikke projektoren kan remappe HDR signalet selv (dette ville kanskje økt input lag en del?), så kan de vel finne ut av hvordan projektoren kan sende rett EDID-signal til spilleren slik at den kan gjøre remappingen for den? Blir litt rart at man må ha en HDFury for å gjøre dette, jeg mener, alt den gjør er jo bare å sende et veldig spesifikt EDID-signal som sier at displayet takler WCG men ikke HDR til spilleren. Hvorfor er dette så vanskelig for projektor-produsentene å implementere selv, når en teknisk dings til et par tusenlapper fra HDFury klarer det?

Godt poeng du hadde med at de kanskje venter med å lansere X9500 til senere, da med 4k, laser, eller kanskje begge deler. Å spare denne lanseringen ville i så fall gi dem en dagsfersk nyhet å komme med på Cedia-messen neste år.

Liten oppdatering angående den nye toppmodellen X9500: brukeren Javs på AVSforum er en forhandler i Australia, og har dette å si:

"No, I have been told by JVC the 9500 is indeed coming, and its 2000 lumens / 160k:1, Japan never actually sold the 9000 variant in the first place..."

Så grunnen til at det ikke var noe informasjon om X9500 i denne pressemeldingen var rett og slett fordi Japan ikke solgte X9000, og ikke kommer til å selge denne nye heller, men den kommer altså til andre markeder.

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    generelt vil jeg vel si at oppgraderingen denne nye serien representerer var relativt begrenset...
    Low latency JVC er en big deal i mine øyne. På tide de har fått dette på plass, gleder meg til å lese anmeldelser.

Det snakkes om en latency på et sted mellom 20-34ms i tråden på AVSforum. Om dette stemmer så er det jo kjempebra. JVC har laget sim-projektorer til proffbransjen med veldig lav latency en god stund nå, så at de kan klare å få til så lav input lag som dette ville ikke overrasket meg. Hadde vært knall.

Sitat Opprinnelig postet av Kohe321 Vis post
    Det snakkes om en latency på et sted mellom 20-34ms i tråden på AVSforum. Om dette stemmer så er det jo kjempebra. JVC har laget sim-projektorer til proffbransjen med veldig lav latency en god stund nå, så at de kan klare å få til så lav input lag som dette ville ikke overrasket meg. Hadde vært knall.
    JVC simulator modellene har ca 20ms i inputlag så det vil ikke overraske meg om de nye modellene får det samme, og hvis det er tilfelle blir det helt rått. Gaming på Epson TW9300 funker utrolig bra og den måler 28ms inputlag, har akkurat kjøpt en Leo Bodnar Inputlag Tester og kommer til å bruke den i fremtiden til å måle inputlag når jeg tester/kalibrerer TV/projektorer. Kommer også til å måle med receiver/prosessor i kjeden for å se hvor mye de introduserer av ekstra inputlag, har ikke testet det her hjemme på Epson/Denon kombinasjonen, men kommer til å teste det imorgen.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,083
    Interessant å få vite om receiverne lager noe ekstra input lag!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Interessant å få vite om receiverne lager noe ekstra input lag!
    OG, får du målt med PS4 PRO satt til 4K output og nedsamplet til 1080p av HD Fury/integral eller hva det heter? Og eller UHD BD film i HDR strippet for HDR via samme dingsebomser?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Man er avhengig av å koble den inn som kilde, og PS4 har ikke noen inngang man kan koble inputlag-testeren mot.

Forøvrig nedsampler ikke HDFury noe som helst. Via den kan man bare fjerne "flaggene" i HDMI-strømmen. Konverteringen skjer i avspilleren, når man fjerner HDR "flagget" projektoren/displayet normalt sender via handshake
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Husbygging og ny kino 2017
    By kellex in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 144
    Siste melding: 07-09-2017, 21:31
  2. Oppdaterte anbefalte PSU på www.silentpcreview.com
    By knutinh in forum Generell HTPC
    Svar: 0