JVC X5500, X7500, X9500 - oppdaterte JVC projektorer for 2017 (bekreftet)! - Side 5
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 93 av 93
    Sitat Opprinnelig postet av kellex Vis post
    Jeg må ha mode1 på Yamaha receiveren, ellers så får jeg ikke bilde på PS4 eller xbox, og det er tydelig at det er her problemet er når det kommer til og få ok på HDR. Inne på Horizen menyen hvor du kan velge div under 'visual' så kan jeg velge HDR Rendering, men da blir bilde borte lenge før det dukker opp igjen, men da med et skikkelig rosa filter slik jeg viste tidligere.
    Jeg ser også at du har valgt 2160p - RGB i PS4 under innstillinger. Det valget er ikke aktuelt hos meg. Kun 2160p - YUV420.

På xbox så har mangler jeg fortsatt HDR.

Vedlegg 124756

Gudene vet hvordan man skal få til dette..

Edit: og slik ble plutselig projektor menyen ved bruk av pc..

Vedlegg 124757
    Har du satt color space til Auto?

Tror kanskje noe av problemet ligger i 10m fra PS4 og Xbox til receiver?? Hvor lang er kabelen fra receiver til projektoren?

Med PC er det viktig at desktoppen er satt til samme fps som spillene du spiller hvis ikke blir det mye sync frem og tilbake og det er ikke alltid heldig med 4K og forskjellige framerates da dette kan føre til at projektoen henger seg opp. Dette skal være "fikset" med kellex sin firmwareversjon 30.1, men man vet aldri.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Den er satt til auto ja. Også spiller jeg ikke på pc : )
    kabelen fra receiveren til projektor er også 10m.

Den er satt til auto ja. Også spiller jeg ikke på pc : )
    kabelen fra receiveren til projektor er også 10m.
    Da ville jeg prøvd å sette opp PS4 og Xbox med korte kabler og se hva som skjer da...
    Mvh Andreas

Da har jeg prøvd og koble til xbox rett i projektoren ved bruk av en 1m Monster kabel. Og da funker alt som det skal for første gang! Så da var det tydeligvis kablene som er problemet.

Da har jeg prøvd og koble til xbox rett i projektoren ved bruk av en 1m Monster kabel. Og da funker alt som det skal for første gang! Så da var det tydeligvis kablene som er problemet.
    Kobber på stort mer enn 5m duger dessverre ikke lenger når en makser båndbredden, selv ikke aktive varianter fra Monster... Fiber er det som kreves på disse lengdene, synes det er rart egentlig at Monster ikke har gjort endringer i så måte da de jo skaper mye kluss ved å "garantere" for alt av 4K overføringer når dette i praksis ofte ikke er tilfelle...

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Kobber på stort mer enn 5m duger dessverre ikke lenger når en makser båndbredden, selv ikke aktive varianter fra Monster... Fiber er det som kreves på disse lengdene, synes det er rart egentlig at Monster ikke har gjort endringer i så måte da de jo skaper mye kluss ved å "garantere" for alt av 4K overføringer når dette i praksis ofte ikke er tilfelle...
    I følge en test i siste nummer av Hemmabio så fikset 15 meter Supra 18 gbps.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Da er det bare å benytte seg av Monster sin garanti...
    Mvh Andreas

Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    I følge en test i siste nummer av Hemmabio så fikset 15 meter Supra 18 gbps.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    Joa, under optimale forhold er det sikkert mulig, Monster er jo også tester mot 18Gbps, problemet er at kobber er ekstremt følsomt for RFI på disse båndbreddene, noe fiber ikke er...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Da er det bare å benytte seg av Monster sin garanti...
    Har sendt dem en mail, men har også en kontakt person hos dem fra jobben. Men enig med Lygren at dette er skuffende! Og det mest irriterende er jo den jobben jeg har med og få trekt ut de HDMI kablene. Noen gode tips der?

Eller så vil jeg jo si tusen takk for at dere har prøvd og hjelpe meg!

Har sendt dem en mail, men har også en kontakt person hos dem fra jobben. Men enig med Lygren at dette er skuffende! Og det mest irriterende er jo den jobben jeg har med og få trekt ut de HDMI kablene. Noen gode tips der?

Eller så vil jeg jo si tusen takk for at dere har prøvd og hjelpe meg!
    Du må bruke en silikonbasert smøring, da vil det gå som en lek ås både trekke og trekke ut kabler. Bare spør en elektriker hva han bruker...

Jeg vil tro at det som skaper problemene er 10m i hver ende av receiveren.
    Mvh Andreas

Byttet kabler, og endelig er alt som det skal!

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		20170707_143613.jpg
Visninger:	37
Størrelse:	1.73 MB
ID:		124798

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		20170707_143333.jpg
Visninger:	38
Størrelse:	2.63 MB
ID:		124799

Så bra det løste seg, dårlig av Monster! Jeg kommer til å bytte mine til fiber i løpet av kort tid jeg også, burde vel egentlig klage til Monster jeg og selv om jeg ikke har hatt samme problem som deg.
    Mvh Andreas

Veldig bra, Kellex! Enjoy!

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Lignende tråder

1. Husbygging og ny kino 2017
    By kellex in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 144
    Siste melding: 07-09-2017, 21:31