JVC X5500, X7500, X9500 - oppdaterte JVC projektorer for 2017 (bekreftet)! - Side 2
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 93
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Man er avhengig av å koble den inn som kilde, og PS4 har ikke noen inngang man kan koble inputlag-testeren mot.

Forøvrig nedsampler ikke HDFury noe som helst. Via den kan man bare fjerne "flaggene" i HDMI-strømmen. Konverteringen skjer i avspilleren, når man fjerner HDR "flagget" projektoren/displayet normalt sender via handshake
    Ok,skjønner. Nedskalering fra 4K til 1080p kunne teoretisk vært kunstig for spillgrafikken. Jeg vet jo at en del PS4 Pro spill gjør dette, rendrer det i høyere oppløsning (1800 til 2160p) og nedskalerer til 1080p og på den måten fjerner jaggies og shimmering, altså en fin teknikk for antialiasing. Men ikke alle PS4 Pro støttede spill gjør dette. Så tenkte hvis en dings utenfor PS4 kunne tatt i mot 4k signalet og nedskalert så kunne det gitt samme effekt? Men da er ikke det noe å tenke på.

Lurer på om/når projektorer kan klare å 1. remappe HDR til SDR selv samtidig som P3 ivaretas, eller 2. tilby en opsjon om å sende spesifikk EDID til spiller som sier at den takler WCG men ikke HDR, slik som HDFury nå gjør.

Akkurat dette ville vært en veldig fin feature å ha når HDR har så lite for seg med projektorer. Skulle tro en eller begge av disse løsningene burde være greie å få til? De kunne jo nesten til og med laget en intern HDFury om de fikk til en avtale med dem av samme type som Oppo har gjort med Darbee i sine spillere.

Men "back on topic", jeg leser at Javs på AVSforum forteller at JVC Australia sa til ham at disse enhetene muligens blir de siste 1080p modellene fra JVC. Gir jo mening, den nye 4k chippen er allerede i produksjon og den neste serien projektorer fra JVC vil i all hovedsak være tilgjengelige i 2018. Innen da bør vel produksjonskostnadene av den nye chippen være lave nok til at det gir mening å bruke den over hele linjen, eller ihvertfall i X7000/X9000 ekvivalentene. Kanskje entry-level projektoren fortsetter med e-shift en syklus til? Er vel på høy tid å omfavne native 4k i 2018 skulle jeg tro.

Hdfury Integral kan ikke nedskalere, men Hdfury Linker oppskalerer/nedskalerer i alle retninger.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Sitat Opprinnelig postet av Kohe321 Vis post
    Lurer på om/når projektorer kan klare å 1. remappe HDR til SDR selv samtidig som P3 ivaretas, eller 2. tilby en opsjon om å sende spesifikk EDID til spiller som sier at den takler WCG men ikke HDR, slik som HDFury nå gjør.

Akkurat dette ville vært en veldig fin feature å ha når HDR har så lite for seg med projektorer. Skulle tro en eller begge av disse løsningene burde være greie å få til? De kunne jo nesten til og med laget en intern HDFury om de fikk til en avtale med dem av samme type som Oppo har gjort med Darbee i sine spillere.

Men "back on topic", jeg leser at Javs på AVSforum forteller at JVC Australia sa til ham at disse enhetene muligens blir de siste 1080p modellene fra JVC. Gir jo mening, den nye 4k chippen er allerede i produksjon og den neste serien projektorer fra JVC vil i all hovedsak være tilgjengelige i 2018. Innen da bør vel produksjonskostnadene av den nye chippen være lave nok til at det gir mening å bruke den over hele linjen, eller ihvertfall i X7000/X9000 ekvivalentene. Kanskje entry-level projektoren fortsetter med e-shift en syklus til? Er vel på høy tid å omfavne native 4k i 2018 skulle jeg tro.
    Spennende, spennende... problemet mitt er at jeg vet ikke om jeg orker vente til 2018. Jeg driver og mekker kinorom nå om dagen... Og det blir nok en X7500 utpå nyåret tror jeg.

En ting til, er det noen grunn til å tro at ekte 4K system fra JVC vil i starten komme med dårligere kontrast og sortnivå enn nåværende PJ'r fra JVC?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Hdfury Integral kan ikke nedskalere, men Hdfury Linker oppskalerer/nedskalerer i alle retninger.
    Selvsagt. Var HDR til SDR konvertering/skalering jeg mente (burde poengtert bedre), og fra PS4 er det neppe snakk om HDR heller.
    HDR til SDR konvertering skjer ikke i Linker, den skjer i avspilleren.
    Sist endret av Gorm; 12-10-2016 kl 00:35
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Selvsagt. Var HDR til SDR konvertering/skalering jeg mente (burde poengtert bedre), og fra PS4 er det neppe snakk om HDR heller.
    HDR til SDR konvertering skjer ikke i Linker, den skjer i avspilleren.
    PS4 kan sende HDR ut med 1080p. Men kanskje ikke det du tenkte på. Ikke mange spillene ennå. Men noen. Men for ps4 er det så enkelt som å ikke aktivere hdr på de spillene det er snakk om.

Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen Vis post
    En ting til, er det noen grunn til å tro at ekte 4K system fra JVC vil i starten komme med dårligere kontrast og sortnivå enn nåværende PJ'r fra JVC?
    ...neppe, er i hovedsak wiregridsystemet som gir JVC sortnivået, ikke selve panelet, så da forblir nok sort JVC-sort også på eventuelle kommende 4K native modeller...

Pressemelding fra CES-messen for de nye JVC projektorene!

FOR IMMEDIATE RELEASE

New JVC 4K e-Shift4 Projectors Deliver Higher Brightness and Contrast, Add Low Latency Mode

LAS VEGAS, January 5, 2017 – JVC today announced a new line of custom installation projectors that delivers higher brightness and contrast, and offers a range of other performance enhancements that combined make the new line the ideal choice for large-screen home theaters.

The new JVC 2017 projector line includes six models that continue to offer highest in-class brightness and the industry’s highest native contrast ratios. Other key enhancements include a new low-latency mode to reduce frame delay for a better video game play experience, and auto-detect HDR picture mode for HDR10 content. All six models offer two full speed 18Gbps HDMI inputs with HDCP2.2 to provide connection to the latest 4K UHD sources with support for up to 4096 x 2160 resolution, including HDR and 4:4:4 color sampling.

JVC’s 2017 projectors are the Procision Series DLA-X970R, DLA-X770R, and DLA-X570R and the Reference Series DLA-RS620, DLA-RS520, and DLA-RS420.

The main features for the new JVC D-ILA projectors are:

1. Highest Brightness In Class* Delivered by a High-Power Lamp

Improved optics in combination with a 265W high-power lamp and the D-ILA device allow the new JVC projectors to produce images with increased brightness compared to previous models.

The JVC D-ILA imaging device has a narrow pixel gap to provide high light efficiency and pixel-free, film-like images. Brightness levels for the new projectors are:

• DLA-X970R/RS620 2,000lm;
    • DLA-X770R/RS520 1,900lm;
    • DLA-X570R/RS420 1,800lm.

The improved brightness allows the new projectors to deliver clear, bright images on large screens or deliver the additional intensity needed for installations with higher ambient light.
    *Class=Custom Installation Projectors USA Priced between $4,000.00 and $10,000.00

2. 18Gbps Full Speed HDMI Inputs with HDCP2.2

To accommodate the expansion of 4K streaming and the availability of next generation Ultra HD Blu-ray players, the new projectors feature the latest HDMI/HDCP2.2 standard on both HDMI inputs. Two HDCP2.2 copy protected devices can be connected at the same time. These HDMI inputs are capable of handling data transfer rates up to 18Gbps, which can deliver full spec native 4K signals such as 4K60p 4:4:4, 4K60p 4:2:2/36bit and 4K24p 4:4:4/36bit. Adding expanded color sampling and higher frame rate capability enables the viewer to enjoy a more visually satisfying movie experience.

3. Industry-leading Contrast Ratio

JVC continues to offer the industry’s leading native contrast ratio of 160,000:1 (DLA-X970R/RS620). This is achieved by the combination of JVC’s optical engine optimized for use with the JVC D-ILA device. JVC’s user-selectable Intelligent Lens Aperture further boosts dynamic contrast to 1,600,000:1 (DLA-X970R/RS620). Native contrast ratios for the new projectors are:

• DLA-X970R/RS620 160,000:1;
    • DLA-X770R/RS520 130,000:1
    • DLA-X570R/RS420 40,000:1

4. HDR (High Dynamic Range) Compatibility On All Models

JVC’s inherent high native contrast, expanded color gamut mode* and higher lumen output enable HDR content compatibility, and the 2017 models automatically switch to the HDR picture mode when an HDR10 signal is detected. The new models also offer Hybrid Log-Gamma, a new HDR standard for broadcasts and streaming services. *DLA-X970R/RS620 and DLA-X770R/RS520 only.

5. Improved Multiple Pixel Control

JVC’s original high performance image processing technology, Multiple Pixel Control (MPC), has been improved. With the adoption of a new analysis algorithm based on the DLA-RS4500, MPC is capable of more accurate diagonal detection between frames for both full HD and full 4K resolution signals to deliver an immersive 4K image.

6. Low Latency Mode

The availability of new, high performance gaming consoles is driving development of 4K/HDR games. The new JVC 2017 projectors offer a new low latency mode that delivers a significant reduction in frame delay for improved game play.

7. Evolutionary JVC Proprietary e-shift4 Technology

JVC's e-shift4 technology provides clear 4K precision (3840x2160) images by shifting pixels diagonally 0.5 pixels at rate of up to 120 Hz, multiplying the resolution. JVC’s 2017 projectors further improve clarity with e-shift4 technology that is specifically optimized for the combination of 4K60p compatibility and high brightness.

8. Motion Enhance – Blur Reduction Technology

The new JVC projectors incorporate the company’s Motion Enhance technology, which minimizes motion blur significantly by optimizing the drive of the D-ILA device and works in combination with Clear Motion Drive. Motion Enhance is also compatible with 4K and 3D signals to give a smooth and detailed image for a variety of scenes.

9. THX 3D Certification (DLA-X9700R/RS620, DLA-X770R/RS520)

THX 3D Certified Projectors deliver 3D movie experiences with the stunning clarity, detail and accuracy found in the filmmaker’s studio. Superior 2D performance is also mandatory for THX 3D Display certification. During the THX 3D certification process, more than 400 laboratory tests are conducted for performance on accurate color reproduction, cross talk, viewing angle, video processing, and more. This certification promises the consumer the highest level of quality and performance. As part of THX Certification, the projector features THX viewing modes to deliver exceptional cinema performance right out of the box.

10. Auto Calibration Function* to Optimize the Picture

All 2017 JVC projectors offer an Auto Calibration Function* that can, with the use of a widely available third party optical sensor, automatically calibrate the image to optimize the picture for various environments. In addition, this can also compensate for the changing color balance that occurs with long-term projector usage so the projector can continue to deliver optimal performance.
    *To use the Auto Calibration Function a JVC approved optical sensor, exclusive JVC software, PC and LAN cable are required
    .

11. Control4 SDDP

All 2017 JVC projectors include Control4 SDDP (Simple Device Discovery Protocol) so they can easily be integrated into a Control4 home automation system.

12. ISF Certification

All three JVC projectors offer ISF certification.

Optional Accessories
    Lamp PK-L2615U
    3D RF Emitter PK-EM2
    3D RF Glasses PK-AG3

The 2017 JVC D-ILA projectors are available this month at the following prices:
    DLA-X970R/RS620
    $9,999.95
    DLA-X770R/RS520 $6,999.95
    DLA-X570R/RS420
    $3,999.95

About JVCKENWOOD USA Corporation
    JVCKENWOOD USA Corporation is a wholly-owned subsidiary of JVCKENWOOD Corporation and is a leading developer of imaging, home and car entertainment and navigation products for the consumer market, two-way radio communications systems for public safety, private industry and amateur users, and video equipment for the broadcast and professional markets. For detailed information, call JVCKENWOOD USA at 1-800-950-5005 or visit us at http://us.jvckenwood.com
    , www.kenwoodusa.com and www.jvc.com.

Main Specifications
    MODEL
    DLA-X970R/RS620
    DLA-X770R/RS520
    DLA-X570R/RS420
    Brightness*
    2,000m
    1,900lm
    1,800lm
    Contrast Ratio
    Dynamic
    1,600,000:1
    1,300,000:1
    400,000:1
    Native
    160,000:1
    130,000:1
    40,000:1
    e-shift4 Technology
    Yes
    Full Speed 18Gbps HDMI/HDCP2.2
    (Both Inputs)
    Yes
    HDR (High Dynamic Range)
    Yes
    Resolution
    3840×2160 Precision
    (1,920×1,080 in 3D mode)
    THX Certified/ISF c3 Licensed
    Yes
    N/A
    Projection Display Size
    60 inch - 200 inch (diagonal)
    *The average value taken from each model’s default factory setting.
    Sist endret av Kohe321; 01-05-2017 kl 16:42

Tja, litt mer lys og gaming mode er jo en kjekk oppgradering, og auto-HDR er sikkert også greit for de som liker denslags!

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Tja, litt mer lys og gaming mode er jo en kjekk oppgradering, og auto-HDR er sikkert også greit for de som liker denslags!
    Dette var vel som ventet? Små endringer

Kanskje vi ser ekte 4K i neste generasjon, som etter ale solemerker blir presentert til høsten?

Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Dette var vel som ventet? Små endringer

Kanskje vi ser ekte 4K i neste generasjon, som etter ale solemerker blir presentert til høsten?
    Tja, hadde jo vært seg hør og bør for å si det sånn, er jo grenser for hvor lenge de skal kunne sultefore projektorfolket på native 4K??!!

Litt mer informasjon om "Low Latency"-modusen, fra manualene til de nye projektorene:

If "Keystone" is set to other than "0", the "Low Latency" is set to "Off" and greyed out.
    If "Anamorphic" is set to other than "Off", the "Low Latency" is set to "Off" and greyed out.
    "Clear Motion Drive" cannot be set when "Low Latency is set to "On".

Hvor lav input-laggen blir med denne modusen aktivert har jeg ikke funnet noe informasjon om enda, men ser at folk fremdeles tipper et sted mellom 28-38ms.

Ifølge Craig hos AVscience, som har pratet med JVC på CES, så gir gaming-modusen en delay på 2 frames (mindre enn 40ms).

I tillegg skal HDMI-sync ha fått en liten forbedring på rundt 2 sekunder (sprett champagnen...).

Siden jeg hører rykter om at jeg snakker dritt om JVC så vil jeg bare avkrefte dette her med en gang!

JVC med lavt inputlag har jeg sett frem til lenge og jeg kommer med sikkerhet til å selge min Epson TW9300 og bytte den ut med en RS420 så snart den kommer på markedet, det er bare synd at AVShop har skaffet seg monopol på JVC i Norge så da er jeg vel nødt til å importere en.
    Sist endret av Andreas21; 01-06-2017 kl 17:50
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Sitat Opprinnelig postet av Kohe321 Vis post
    Ifølge Craig hos AVscience, som har pratet med JVC på CES, så gir gaming-modusen en delay på 2 frames (mindre enn 40ms).

I tillegg skal HDMI-sync ha fått en liten forbedring på rundt 2 sekunder (sprett champagnen...).
    Kjekt med litt kjappere synk, JVCene er jo ikke noen direkte racere der... Nå er ikke dette en Z1-tråd, men greit kanskje uansett å nevne at det viser seg at Z1 sannsynligvis vil ha kontrastnivå på type 15.000:1 samt miste 30% lys i P3-fargemodus vs. da type 80-100.000:1 native på X7(0/5)00/9(0/5)00 og kun 15% P3-tap. Med gaming modus også på plass og i praksis relativt lite tap i detaljering og skarphet som følge av non-native 4K forblir nok disse (p)referansen for de aller fleste selv om en skulle hatt penga til laser´n...

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    det er bare synd at AVShop har skaffet seg monopol på JVC i Norge så da er jeg vel nødt til å importere en.
    Kan jeg spørre hvorfor du ikke ønsker å handle JVC hos AVShop, Andreas ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Nå er det vel ikke AVshop som har "skaffet seg monopol", men JVC Norge som har valgt AVshop som distributør her i landet? Eller har jeg misforstått fullstendig? Er vel ikke noe anderledes enn de andre aktørene (Sony, Epson, osv), som heller ikke har egen distribusjon i Norge.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Kan jeg spørre hvorfor du ikke ønsker å handle JVC hos AVShop, Andreas ?
    Det er av personlige årsaker, men hvis du sender meg en PM så kan du få tlf nr mitt så kan vi ta en prat.
    Mvh Andreas

Nå er det vel ikke AVshop som har "skaffet seg monopol", men JVC Norge som har valgt AVshop som distributør her i landet? Eller har jeg misforstått fullstendig? Er vel ikke noe anderledes enn de andre aktørene (Sony, Epson, osv), som heller ikke har egen distribusjon i Norge.
    Det er vel riktig, men metodene som brukes er under en hver kritikk.

Og jeg personlig kommer aldri til å legge igjen en krone hos AVShop igjen.
    Mvh Andreas

Aldri kikket noe på JVC pga manglende Game mode så dette virker meget interesant for min del. Noen som kan forklare hva forskjellen er mellom X og RS modellene?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Husbygging og ny kino 2017
    By kellex in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 144
    Siste melding: 07-09-2017, 21:31
  2. Oppdaterte anbefalte PSU på www.silentpcreview.com
    By knutinh in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 12-19-2006, 14:13
  3. Oppdaterte nettsider (philips)?
    By Scirocco in forum TV-apparater