JVC X30 starter ikke opp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JVC X30 starter ikke opp

Høsten er her, kveldene lengre og mørke og projektoren skulle startes opp, men NEI, ingenting skjedde, ikke en lyd, ingen vifte og lampeindikatoren blinket. Jaja, tenkte jeg, lampen er vel gåen (ca 1200 timer) og bestilte ny orginal (ca 3 laken) og satte den inn. Strøm på og ikke en lyd nå heller og etter 60 sekunder blinker lampeindikatoren og warning er rød. Dette var dumt, mildt sagt. Noen der ute som kan gi noen tips? verksted? eller kan jeg sjekke mer?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er utdrag fra manual:

JVC X30 starter ikke opp-x30-png

Utover dette er det nok ikke så enkelt å foreslå noe utover å kontakte serviceverksted:
    Service • Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker mye for svaret. Ja, verksted er nok stedet nå. Siden viftene ikke starter heller, er det trolig en feil i strømforsyningen og forhåpentlig ikke på hovedkortet. Dette lukter det mye penger av, dessverre. Trodde jo disse JVC projektorene var like solid bygget som en tanks. 5 års reklamasjonsrett er godt å ha i ryggen i Norge.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Naturlig Vis post
    Takker mye for svaret. Ja, verksted er nok stedet nå. Siden viftene ikke starter heller, er det trolig en feil i strømforsyningen og forhåpentlig ikke på hovedkortet. Dette lukter det mye penger av, dessverre. Trodde jo disse JVC projektorene var like solid bygget som en tanks. 5 års reklamasjonsrett er godt å ha i ryggen i Norge.
    Min erfaring er at de er godt bygget, men at det kan oppstå feil likevel. Sammelignet med andre produsenter opplever jeg at JVC opplever lite driftsproblemer. Jeg har hatt flere JVC-projektorer, og aldri opplevd problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infocare sier de ikke reparerer JVC projektorer. Kontaktet derfor Avshop hvor den er kjøpt og de vil sjekke med JVC Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Service Kompaniet i Oslo har sett på projektoren og funnet ut at det var feil på "ballast board" og byttet dette.
    Projektoren er litt over 4 år gammel og reparasjonen ble dekket under 5 års reklamasjonsrett. Godt jobbet både av Avshop og Service Kompaniet.
    Ny lampe trengtes nok allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, ballast board? hva er det for slags kort? en del av strømforsyningen?

Newcomer Kohe321 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2016
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert noen med mer teknisk kunnskap som kan utdype, men slik jeg forstår så er ballasten den komponenten som lader opp den enorme spenningen som er nødvendig for å antenne kvikksølvet i lampen, som er i fast form når den er kald, om til gassform. Så snart denne prosessen er gjort så reduserer den voltnivået ned til det som trengs for at lampen skal holde korrekt og stabilt lysnivå.

Forstår det slik at når projektorer ikke vil skru seg på så er det som oftest enten ballasten eller lampen som er gått.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,611
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Naturlig Vis post
    Service Kompaniet i Oslo har sett på projektoren og funnet ut at det var feil på "ballast board" og byttet dette.
    Projektoren er litt over 4 år gammel og reparasjonen ble dekket under 5 års reklamasjonsrett. Godt jobbet både av Avshop og Service Kompaniet.
    Ny lampe trengtes nok allikevel.
    Hvor lenge hadde du projektoren inne på service? Jeg fikk også problemer med min X30 nå nylig, snart 5 år gammel ! Varsel lampen begynte plutselig en dag og blinke rødt. Den har vært inne hos servicekompaniet i en mnd, og status de siste 3 ukene har vært at de venter på en en del som er bestilt :0/

Obs til JVC eiere: På AVshop sine sider står det fortsatt at det er Infocare som har service på JVC, og ettersom de ikke kunne hjelpe meg, så tok jeg kontakt med AVshop på epost rundt dette, men det var ingen god idé da de ikke svarer på mailforespørsler. Registrer heller service direkte hos servicekompaniet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min projektor var inne ganske kort tid, ca en uke utenom tiden det tok å sende fram/tilbake. Ingen problemer med respons fra AVshop eller Service Kompaniet. En telefon er ofte bedre enn epost er min erfaring. Nå fungerer X30 fint igjen og duverden så mye bedre bilde det ble med ny orginal lampe.

Lignende tråder

1. Vu+Duo starter ikke
    By Vuvuzela in forum Satellitt
    Svar: 9
    Siste melding: 05-17-2015, 08:37
  2. Blueray starter ikke på min PS3
    By Retep in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 01-01-2013, 20:22
  3. Vu+Duo starter ikke
    By ojoksch in forum Satellitt
    Svar: 1
    Siste melding: 01-22-2012, 15:58
  4. PS3 starter ikke!
    By flesh2011 in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 16
    Siste melding: 08-06-2011, 01:07
  5. Vu+ Duo - død/starter ikke.
    By Hamram in forum Satellitt
    Svar: 2
    Siste melding: 03-16-2011, 18:06

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine