Takoppheng

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Takoppheng

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takoppheng

Pr nå har jeg denne, ikke akkurat stabil:Takfeste universal for projektor - Takfeste Feste Projektorfeste - Biltema

Er ute etter noe som ikkekoster skjorta, så har sett litt. Noen som har vært borti noen av disse?
    Takfeste projektor

https://www.expert.no/tv/projektorer...ling/p-242616/

Eller om det finnes noe som er stabilt i den prisklassen?
    Det er en Benq W1060

Petter
    Sist endret av pettergulbra; 10-17-2016 kl 21:40

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som med alt annet, at de gode festene - som gir presise og gode justeringemuligheter - ikke er billige. Det festet du linker til (Expert) har ikke individuell justering for tilt sideveis, tilt i lengderetning og rotasjon. Kun en feste/stramme-bolt, som i tillegg ikke er tilgjengelig når projektoren er montert? Disse "kuleledd-festene" er bare søppel sammenliknet med de som har individuell justering, med festeskruer for hver "justeringsretning".

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Det er som med alt annet, at de gode festene - som gir presise og gode justeringemuligheter - ikke er billige. Det festet du linker til (Expert) har ikke individuell justering for tilt sideveis, tilt i lengderetning og rotasjon. Kun en feste/stramme-bolt, som i tillegg ikke er tilgjengelig når projektoren er montert? Disse "kuleledd-festene" er bare søppel sammenliknet med de som har individuell justering, med festeskruer for hver "justeringsretning".
    Enig. Jeg har et til litt under tusenlappen - med justering alle veier, men kuleledd-løsning. Det er håpløst for finjustering av bildet. Jeg tar gjerne også mot tips for et godt takfeste hvor jeg kan justere bildet uten å måtte "løsne" hele projektoren om dere skjønner hva jeg mener.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg gjør installasjoner med tak-montering av projektor, bruker jeg kun Cheif takfester (setter det faktisk som betingelse). Disse er veldig fine å jobbe med, og finnes i mange størrelser.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,833
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Gorm her. Chief festene er vesentlig bedre å jobbe med enn det meste annet. Hadde selv Vogels PPC200, men hatet dette. Problemet er at ikke alle akser kan låses individuelt. På de fleste fester er det slik at når man strammer til med en umbraco. e.l. så trekker man projektoren ut av posisjon i en eller annen retning. Kjempefrustrerende.

Byttet til Chief. Mye bedre!

Newcomer Kohe321 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2016
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer i med enda en anbefaling av Chief. Virker veldig robust, er enkel å justere og når man ønsker at projektoren skal stå bom fast så gjør den det. "Set and forget".

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har chief selv og er enig om at det er lett i justere inn. Men......prisen er ikke så lett å svelge.
    Har også erfaring med diverse Biltema/Jula/Europris-fester som er langt vanskeligere å justere inn, men ikke umulige.
    Det går helt fint å bruke et slikt feste for å justere inn sin projektor. Trikset er å stramme skruene så pass til at ting ikke siger, men du med et fast grep kan "skyve" projektor på plass.
    Selv jobber jeg på skole hvor det er projektorer i slike fester i alle klasserom. Så å justere inn en projektor som elev eller lærer har skallet oppi, er noe jeg gjør mer enn én gang i uken. Ingen heksekunst, men krever litt trening.

Lignende tråder

1. DIY Elektrisk takoppheng til PJ.
    By chin in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 4
    Siste melding: 11-04-2007, 15:17
  2. Takoppheng til TX-300
    By Haugen in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 11-29-2006, 22:12
  3. PJ-TX200 og takoppheng
    By homecinema in forum Digitale projektorer
    Svar: 20