Trenger hjelp og tips til valg av projektor - Side 2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Noen som vet hvordan kalibreringen man får på AVshop er i forhold til Hifiklubben? Er vel du, Gorm, som kalibrerer for AVshop? Noen som har noen erfaringer med kalibrering av projektor på de forskjellige stedene?

Gikk for Epson sin TW9300 og får den i morgen. Har et 92" Dreamscreen leret fra før, litt usikker på hvilken versjon, men tror det er V2. Siden jeg ikke har mulighet til å oppgradere til større enn 100" så tenker jeg at jeg gir dette lerretet en sjanse først. Kjøpte også Samsung sin UHD spiller K8500 samtidig som jeg bestilte projektoren, men har lest mye rundt omkring at den går dårlig sammen med TW9300, da den kun sender HDR i 444 12bit og TW9300 ikke klarer høyere enn 10bit så følte jeg meg nødt til å levere den tilbake igjen og heller gå for Panasonic sin DMP-UB900. Tror dette blir veldig bra og gleder meg til å få dette opp å gå. Har også veldig lyst på Atmos oppsett, men foreløpig så blir det 7.1, da jeg ikke gidder å ta meg råd til å oppgradere forsterker helt ennå. Har for øyeblikket Yamaha sin RX-V779 og hvis jeg har forstått det riktig så må jeg vel opp på toppmodellen RX-A3060 for å få 7.1.4?

Noen andre som har både TW9300 og DMP-UB900 og kan dele noen erfaringer? Lurer også på om det er noen som har fått testet PS4 Pro ennå? Hvordan den fungerer på spilling og streaming av 4K materiale på f.eks Netflix.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Jeg har testet TW9300 med UB900, og det fungerer helt fint. UB900 sender da 4:2:2, og man slipper "komprimering" av farge-oppløsning. Via Samsungen får jeg som nevnt bare 8-bit farge-oppløsning. Har sett noen innlegg som indikerer at PS4 pro også sender 4:4:4, og dermed kan bli et problem på TW9300. Har ikke fått verifisert dette selv, i mangel på en PS4 pro.

Bytt Samsung spilleren i en Panasonic. Dersom du ikke trenger analoge utganger kan du kanskje gå for UB700
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Okej. Fikk du testet HDR "effekten" på TW9300 med UB900? Hvordan synes du det fungerte? Er det visse innstillinger man absolutt bør ha spilleren eler projektoren på for å få dette til å se mest mulig naturlig ut?

Har allerede byttet K8500 med UB900.

Avventer inkjøpet av PS4 Pro til jeg får lest noen erfaringer osv rundt dette.

Ser AVshop har tilbud på lerret nå. Vil det gi noen merkbar effekt å bytte fra et 92" Dreamscreen V2 white til et 100" Dreamscreen V6 DynaGrey lerret?

Jeg har ikke erfaring med V2 duken, har selv kun hatt V5 og V6, men det har jo kommet oppdateringer på disse opp igjennom modellgenerasjonene, så jeg går utifra at det vil være en viss forbedring i bildekvalitet om du går fra V2 til den nyeste V6? Vil tippe at de vanlige aspektene som fargenøytralitet, finere tekstur og mindre skimmer vil ha blitt forbedret? Her må nesten noen med mer konkret erfaring fra de forskjellige generasjonene dukmateriale fra Dreamscreen si mer.

Uansett, du kan sikkert be om en prøve (20x20cm eller noe) og se hva forskjellen er. Gjorde selv dette med Da-Lite HD Progressive 0,9 materiale før jeg bestemte meg for å bestille et slikt.

Takk for svar. Ingen andre som har noen erfaringer å komme med? Hadde jeg hatt mulighet til å gå opp til 106" så hadde jeg nok bestilt allerede, men så lenge det "kun" er snakk om å gå opp 8" til et 100" så er jeg i tvil om det er verdt å punge ut ca 10 000,- for det. Ser de har tilbud på motorisert maskering til 100" lerret nå også så det frister fortsatt veldig Får tenke på det litt til. Prøve det jeg har noen dager og se om det kommer noen flere tips og erfaringer her før jeg tar en endelig avgjørelse.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Tips og hjelp til valg av projektor
    By McEven in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 05-16-2013, 00:47
  2. Ny projektor, hjelp til valg av projektor og tips.
    By snnaj in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 09-08-2010, 10:52
  3. Trenger hjelp ang. valg av projektor
    By Polypenko in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 18
    Siste melding: 04-09-2010, 08:27
  4. Trenger hjelp ang. valg av projektor
    By Polypenko in forum Digitale projektorer
    Svar: 17
    Siste melding: 04-08-2010, 18:07
  5. Trenger hjelp med valg av projektor