Sanyo Z2 vifte går amok!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sanyo Z2 vifte går amok!

Min Sanyo PLV-Z2 har gått jevnt og trutt i snart ett år og jeg er rimelig fornøyd med den. Men siden i sommer har jeg hatt et problem. En vifte i projektoren går i "overdrive" med jevne mellomrom. Lyden er langt høyere enn når lampa står i high mode. Det høres faktisk ut som en ekstra vifte, altså i tillegg til den vanlige, men jeg er ikke sikker på dette. I det siste har vifteoverdrive'n skjedd stadig hyppigere. Har noen opplevd det samme? Teorier om hva som forårsaker dette? Det står en peisovn 2 meter unna projektoren, men vifteoverdrive'n skjer også når denne ikke er i bruk.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et litt dumt spørsmål kansje, men du har renset luftfilteret?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også mulig at det er en vifte som er defekt i verste fall. Ellers er det mulig at siden det nå er vinter så har man det generelt sett varmere inne, noe som kan bidra til at projektoren din kompanserer med mere luftflytting. Er det noen bestemte ganger "overdriven" trer inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har renset luftfilteret. Men nå har jeg i tillegg støvsugd luftinntaket skikkelig. Nå håper jeg at det gjorde susen. Fikk ingen vifte-frenzy etter dette i går, i alle fall. Takk for tilbakemeldingene!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er disse viftene standard pc-vifter slik at de i verste tilfelle kan byttes ut med vifter til under 100-lappen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner dessverre ikke hva slags vifte som brukes i Z2'en. Det jeg vet er at overdrive-problemet forsvant etter støvsuging av luftinntak. Skulle ønske jeg hadde tenkt på det før jeg begynte å plage dette fora med spørsmål! ops:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minst to gode ting kom det jo ut av tråden du startet B-king , den første tingen er at andre med tilsvarende problemer med Z2 eller Z3 der vifta går amokk kan få hjelp av denne tråden til å tenke på å støvsuge luftintakene på projektoren også, den andre tingen er at du fikk testet at støvsugingen av inntaket virket som løsning i dette tilfelle og det var jo bra. :wink:

Det er vel nettop problemer som kan oppstå og som har en enkel og grei løsning, som et avform bør inneholde og ha mange søkbare innlegg om.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •