Har det skjedd mye i 10000kr klassen på 2-3 år?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har det skjedd mye i 10000kr klassen på 2-3 år?

Grunnen til at jeg lurer på dette er at siden lyspæren røk i min Benq W1300, så står jeg ved et valg nå. Kjøpe ny pære, og siden jeg har så som så erfaringer med uoriginale, så blir det jo snakk om 2500-3000kr for en ny original en. Alt etter hvor hastverk man har.

Jeg skulle gjerne hatt en ny Sony projektor (har god erfaring med disse), men siden man fort snakker 20000 for en innstegsmodell ferdig kalibrert, så er det nok langt over budsjett for meg nå desverre.

Alternativet til ny pære, er å finne en ny projektor i ca samme prisklasse som W1300 var (betalte selv 8k for min). Ser at W2000 ligger ca på den prisen, Epson EH-TW5350 er litt rimeligere.

Disse er jo i samme segment som W1300 var for 3 år siden da den kom ut, og siden det er dårlig med muligheter for demo her i distriktet så får man stole på de som har sett alle sammen.

W1300 med ny pære (selv uoriginal) bør vel være verdt noen få tusen på bruktmarkedet nå, men sikkert ingenting etter man har brukt opp en pære til (2 år til)?

Jeg har nok overbevist meg selv over tid av viftestøyen fra W1300 ikke er så sjenerende, men bare noen få dager uten (med en TV som midlertidig erstatter) så setter jeg umåtelig stor pris på stillheten.. Så en projektor som i reell bruk er stillere enn denne er nok verdt et par tusen bare for den biten.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forøvrig opplyse om at pæren sa takk for seg med et salig smell, ca 1 minutt etter at projektoren var skrudd på. Tok den med fra takfestet i dag for å inspisere skaden (man får jo kjøpt løs pære uten hus), og da regnet det jo glasskår ut av den.. Ble brått drittlei hele Benq'en, kommer nok til å legge den fint i esken sin på boden en god stund og vurdere om jeg skal påkoste den en ny pære senere en gang for å bli kvitt den i virkende tilstand, eller bare sette en strek over hele greiene.

Hadde jeg hatt 20-30k liggende til ny projektor, hadde det blitt en Sony av en eller annen variant (alt fra HW40 til HW65 etter budsjett), men budsjett kan knapt nok strekkes til 10k akkurat for tiden.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,543
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe dritt med budsjett. Nå aner jeg desverre ikke noe om de Pj du spør om, men en Sony kan virkelig anbefales.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har "alltid" hatt Sony projektorer, siste ikke-Sony før Benq'en var vel en Sharp i 1994/5 (60, ja seksti, ansilumen) der Toy Story på laserdisc var den store showpiecen...

Fant ut at jeg (antageligvis) nedgraderer litt og bruker minst mulig nå, og legger av til en HW65 på sikt (eventuelt en JVC). Da blir det en Optoma HD141X nå, og heller tynne ut bilstereo"museet" til fordel for ny skikkelig projektor. 5490,- på komplett.no.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte som sagt en billig Optoma i går, men orket rett og slett ikke tanken på det etterpå.. Avbestilt siden den ennå ikke var pakket og sendt.

Får leve litt uten projektor og vente til en ny Sony er innen rekkevidde. Jeg vet at jeg ikke blir skikkelig fornøyd før det skjer uansett

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg etterhvert sett litt nøyere på Benq'en inni. Pæra gikk jo med et smell og sendte glasskår overalt inni projektoren.. Merket det når den ble skrudd ned fra takfestet om man ristet litt lett på den. Nå fikk jeg åpnet den og skrudd utav pæreholderen. Hadde et lite håp om at jeg kunne skifte selve pæren og beholde selve pæreholderen, men når pæra eksploderte så hadde den jammen klart å knuse det polariserte glasset i holderen også.. Vet ikke hvor mye skade som har skjedd ellers, men tror neppe jeg gidder å bruke 3000kr+ på en ny original pære for å sjekke om det er mer som har tatt skade inni der.. En projektor som kostet 8k for to år siden er vel knapt verdt 40% av det i dag, om man er heldig.

Er i tenkeboksen ennå, har solgt unna litt bilstereo og diverse for å spe på budsjettet. Målet var en ny Sony, men leser jo positive ord om den nye Epson serien også. Det beste er vel uansett å ikke gjøre noe forhastet for å få på plass noe nytt NÅ tenker jeg.

Lignende tråder

1. IEM's 10000kr
    By CrazyRetardedGamer in forum Head-Fi
    Svar: 1
    Siste melding: 01-26-2015, 16:21
  2. Høyttaler i 5k-klassen vs 10k-klassen
    By knuttis in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 08-11-2008, 03:52
  3. Hvilken Surround reciever i 10000kr klassen?
    By zaico in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 27
    Siste melding: 01-15-2008, 04:01
  4. Beste lcd kjøp <10000kr
    By cdrom in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 07-11-2007, 23:02
  5. Lcd tv hos elkjøp til max 10000kr?
    By Teneighty in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 01-04-2007, 03:28

Stikkord for denne tråden