Kjøpe projektor < 15 000, brukt eller nytt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe projektor < 15 000, brukt eller nytt?

Hei!

Litt vanskelig å svare på dette spørsmålet, men dere som kjenner markedet.. Finnes det mange gode bruktkjøp der ute? Eller går teknologien såpass radig frem at det lønner seg å kjøpe en ny modell isteden?

Jeg jobber med kjellerstue/kino. Det blir ca 5m kasteavstand til lerret som er ca 2.5m bredt. Er det noen modeller som er spesielt gode kjøp (brukte og nye) til denne jobben? Jeg kommer til å få god kontroll på lysinnslipp, også er det en stor fordel om den bygger lite (dårlig takhøyde), og er stillegående.

Takker for innspill!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,514
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, PJ-industrien "holder" litt igjen for tiden.
    Blir en god stund enda til vi får 4k-projektorer til en folkelig pris. Så det er trygt å kjøpe nytt og lett brukt nå.
    Gå for eksempel for Sony sin VPL-HW55 på bruktmarkedet. Mye bra bilde for pengene.
    Eventuelt HW40 og HW45 som også er mye bilde for pengene.

3. Liker Mixy har likt denne posten
    Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Tor her.
    Hvis du får tak i en Sony som ikke har gått langt så kjør på. Brukt over 500 timer så bør du tenke deg om 10 ganger.

HW40 får du sikkert mye glede av koster 18.

5. Liker Mixy har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar fra begge to. Beklager at jeg har vært litt treg til å svare. Det var litt det samme inntrykket som jeg sitter igjen med. "Nye" teknologier som HDR/4K ligger fortsatt såpass mye opp i pris at jeg ikke når det med mitt budsjett uansett.

Hvorfor må jeg tenke meg om 10 ganger når den har gått over 500 timer? Jeg syns ikke det hørtes mye ut for en projektor. Eksempel på en VW95 med lerrett og feste til 20 000: FINN – Sony WPL- VW95ES

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,099
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mixy Vis post
    Takker for svar fra begge to. Beklager at jeg har vært litt treg til å svare. Det var litt det samme inntrykket som jeg sitter igjen med. "Nye" teknologier som HDR/4K ligger fortsatt såpass mye opp i pris at jeg ikke når det med mitt budsjett uansett.

Hvorfor må jeg tenke meg om 10 ganger når den har gått over 500 timer? Jeg syns ikke det hørtes mye ut for en projektor. Eksempel på en VW95 med lerrett og feste til 20 000: FINN – Sony WPL- VW95ES
    Sony har hatt litt utfordringer med levetid på SXRD-panelen, og man risikerer derfor å miste en del kontrast og dynamikk over tid. Man merker det spesielt godt når man kikker på absolutt sortnivå, samt gammarespons. Hvor mange timer det er snakk om før dette er veldig merkbart er ikke godt å si, men det er nok veldig målbart ved eks. 500 timer.

Når det gjelder projektoren du linket til, er det alt for dyrt for en ganske gammel projektor. Jeg solgte en tilsvarende for et par år siden, og den ble solgt for 14K, mener jeg å huske (den var ikke brukt mer enn ca 200t).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte også at prisen var ganske stiv ettersom modellen kom i -12/-13, men den fikk jo gode omtaler den gangen. Fordelen var at det fulgte med lerret og takfeste som jeg også uansett trenger.

Er ikke noe bråhast, så jeg har tid til å vente til det kommer bedre deals Er det finn.no som gjelder, eller er det verdt å følge med på markedet her inne også?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,099
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mixy Vis post
    Er ikke noe bråhast, så jeg har tid til å vente til det kommer bedre deals Er det finn.no som gjelder, eller er det verdt å følge med på markedet her inne også?
    De fleste som frekventerer AVforum vil nok legge ut annonsene begge plasser, tenker jeg. Det kan nok være lurt å følge med både her og på Finn.no.

Lignende tråder

1. Brukt eller nytt - mest for pengene?
    By Monstrumizer in forum Høyttalere
    Svar: 25
    Siste melding: 03-16-2013, 21:16
  2. Nytt eller 9/9 brukt grønt 9" rør til 1209/2 ?
    By Brainbug in forum CRT projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 01-17-2008, 23:02
  3. Kjøpe høytalerpakke brukt eller nytt?
    By Finduz in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 26
    Siste melding: 06-07-2006, 10:25
  4. Reciever og DVD - Brukt eller nytt?
    By et0n in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 10-24-2004, 17:54
  5. Brukt eller nytt..?
    By Ak in forum Høyttalere
    Svar: 40
    Siste melding: 07-04-2003, 20:29

Stikkord for denne tråden