Offisiell tråd for Epsons nye EH-TW7300, EH-TW9300 og EH-TW9300W - Side 9
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 211
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		epson bit.png
Visninger:	207
Størrelse:	196.3 KB
ID:		123069
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor ikke bestemt. Lerret ikke bestemt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Det betyr at "Wireless HD" potensielt er en kraftig degradering?
    Spilleren oppskalerer fra 4:2:0 til 4:4:4, så ned-skalerer wireless senderen til 4:2:2, for at dette igjen skal opp-skaleres i projektoren til 4:4:4, og så konverteres til RGB. Høres ut som fullstendig galskap?

Forøvrig har vel Samsung spilleren kommet med oppdatering slik at den nå kan spille av 4:2:2, og dermed støttes av TW9300
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Har fiflet litt med video innstillingene på min 7300 koblet til min ps pro via Yamaha 1050. Jeg klarer ikke å få til 2160P RGB output på ps pro. Kun YUV420. Har lest meg fram til at UHD Deep color må være satt på i mottakeren av ps pro signalet hvis dette skal fungere. Hvordan skrur jeg eventuelt på denne i min 7300? HAr også prøvd å koble ps pro direkte til min 7300 uten hell.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Dette er fordi Epson har spart penger, og utstyrt projektoren med en "alt for trang" HDMI-port. Er jo egentlig helt krise spør du meg, å komme med en ny HDR projektor som ikke takler 4K 12-bit 4:4:4. Men her er ikke Epson alene, men i godt selskap med blant annet Sony. JVC er eneste produsent som har utstyrt projektorene med 18Gbit HDMI

Når det er sagt, så er det jo bare for deg å kjøre komponent 4:2:0. Det er det som ligger på platen (kildematerialet), og projektoren oppskalerer jo uansett internt til 4:4:4 og konverterer til RGB. Hvorfor ønsker du å gjøre oppskaleringen i avspilleren i stedet for i projektoren?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Ok, var ikke klar over at signalet ble oppsamplet i pj. Ønsket egentlig bare å klemme mest bilde kvalitet ut av min pspro. Ble i tvil da jeg opplevde at noen spill ikke kjørte hdr automatisk ved oppstart av spillet. Testet på min lg b6 oled og der gikk det knirkefritt.
    Ser forøvrig at pj info opplyser om sdr 709 signal når jeg kjører spill som har 2020 fargerom. Prøvde nemlig å tvinge 2020 i menyen på pj. Merkelig at 2020 fargerom er der som valg men den blir ikke valgt når pj står i auto i fargerom menyen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Det er nok antakelig fordi PS oppsampler til 4:4:4 og kanskje 10 eller 12 bit når du velger BT2020. Da har ikke projektoren båndbredde nok på HDMI-inngangen til å takle det. Dermed tvinges PS til å nedskalere, og går hele veien ned til rec709 og SDR
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Hei. Skal auto-iris være avslått når man kalibrerer kontrast og lysstyrke? Og er det noen som vet hva oppdateringene inneholder? Gjelder 7300

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Man kalibrerer aldri med auto-iris (gråskala og fargerom). Å sette sortpunktet (brightness) og hvitpunktet (contrast) derimot, gjør du med auto-iris på, om det er slik at du vanligvis bruker auto-irisen når du ser film. Auto-irisen skal ikke påvirke sort- og hvitpunkt, men kan påvirke "opplevd" black-crush om du i utgangspunktet har satt sortpunktet for lavt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor ikke bestemt. Lerret ikke bestemt.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Hei!

Tenkte jeg kunne høre her om noen av dere har erfart det samme som meg. Jeg har en relativt ny EH-TW9300 (ca.180 timer på lampa) som jeg er veldig fornøyd med, men nå lager den en lyd jeg ikke helt skjønner hvorfor den lager. Jeg har snakket med Epson kundeservice på telefon og de mente det kunne være en feil på den, men tenkte kanskje jeg kunne høre her før jeg tar saken videre med dem. Kundeservicen er engelskspråklig og jeg følte at jeg kanskje ikke fikk forklart akkurat som jeg ville, så tenkte jeg kanskje kunne få forklart det litt bedre til dere.

Jeg kjører 3 forskjellige kilder inn i en Denon AVR-X3400 som så er koblet til prosjektoren. En HTPC, Nvidia Shield og en Get Box Mikro. Med Get Box Mikro som sender ut 1080i fungerer alt som det skal og ingen støy. Men med en gang jeg bytter over til HTPC (sender ut 1080p) eller Shield (sender ut 4K) så lager prosjektoren en lyd som minner veldig om summingen fra et kjøleskap. Viftene går som normalt og jeg får ingen feilmeldinger, men denne lyden kommer da med en gang jeg bytter over til HTPC eller Shield og gir seg ikke før jeg slår av eller bytter tilbake til Get Box. Har prøvd å bytte HDMI-kabler uten noe hell. Lyden kommer fortsatt fra de to samme kildene.

Har noen av dere en anelse om hva som kan være på fære her eller er det bare å ta saken videre med kundeservice?

Sitat Opprinnelig postet av howard- Vis post
    Hei!

Tenkte jeg kunne høre her om noen av dere har erfart det samme som meg. Jeg har en relativt ny EH-TW9300 (ca.180 timer på lampa) som jeg er veldig fornøyd med, men nå lager den en lyd jeg ikke helt skjønner hvorfor den lager. Jeg har snakket med Epson kundeservice på telefon og de mente det kunne være en feil på den, men tenkte kanskje jeg kunne høre her før jeg tar saken videre med dem. Kundeservicen er engelskspråklig og jeg følte at jeg kanskje ikke fikk forklart akkurat som jeg ville, så tenkte jeg kanskje kunne få forklart det litt bedre til dere.

Jeg kjører 3 forskjellige kilder inn i en Denon AVR-X3400 som så er koblet til prosjektoren. En HTPC, Nvidia Shield og en Get Box Mikro. Med Get Box Mikro som sender ut 1080i fungerer alt som det skal og ingen støy. Men med en gang jeg bytter over til HTPC (sender ut 1080p) eller Shield (sender ut 4K) så lager prosjektoren en lyd som minner veldig om summingen fra et kjøleskap. Viftene går som normalt og jeg får ingen feilmeldinger, men denne lyden kommer da med en gang jeg bytter over til HTPC eller Shield og gir seg ikke før jeg slår av eller bytter tilbake til Get Box. Har prøvd å bytte HDMI-kabler uten noe hell. Lyden kommer fortsatt fra de to samme kildene.

Har noen av dere en anelse om hva som kan være på fære her eller er det bare å ta saken videre med kundeservice?
    Dette er helt normalt da det er e-shift glasset som vibrerer.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Ok, synes bare det er så rart at dette ikke er nevnt i noen av testene jeg har lest at at støyen fra den er så markant. Vet du om det kan skje at denne bråker mer hvis det f. eks er et problem med e-shift på den? Hvis den står og går uten at det er noe annen lyd i rommet hører man støyen fra mange meters avstand.

Sitat Opprinnelig postet av howard- Vis post
    Ok, synes bare det er så rart at dette ikke er nevnt i noen av testene jeg har lest at at støyen fra den er så markant. Vet du om det kan skje at denne bråker mer hvis det f. eks er et problem med e-shift på den? Hvis den står og går uten at det er noe annen lyd i rommet hører man støyen fra mange meters avstand.
    Det bråker med med 60z enn 23.976hz, hvis den bråker veldig markant med 23.976hz så er det noe galt med den. Det skal ikke bråke mer enn at det blir overdøvet av litt lyd fra anlegget.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Det bråker med med 60z enn 23.976hz, hvis den bråker veldig markant med 23.976hz så er det noe galt med den. Det skal ikke bråke mer enn at det blir overdøvet av litt lyd fra anlegget.
    Ok, takk for tipset Den står på 60hz både på Shield og HTPC, så det kan absolutt være det som gjør at den støyer mer enn ønsket. Da får jeg eksperimentere litt med innstillingene av Shield og HTPC senere i kveld!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Jeg har vel nevnt dette ved flere anledninger på forumet, at e-shift på Epson projektorene har godt merkbar "during". Men konsensus virker å være at dette ikke har plaget noen nevneverdig. Jeg hører det selvsagt også relativt godt pga at testbildene ofte kjøres i 1080p 60 fps, og dette øker hastigheten på vibrasjonsmotoren til e-shift glasset. Ved 24 fps er "støyen" langt lavere, men fortsatt merkbar. Det virker som om JVC projektorene har noe tettere kabinett, og således demper duringen fra vibrasjonsmotoren bedre?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Helt uten å ha hørt dette, så tenkte jeg på en ting: Det kan være vibrasjonene fører til at noe annet resonnerer/lyden forplanter seg. Prøv å sette projektoren på noe mykt som demper vibrasjoner. Det kan kanskje påvirke hvordan lyden oppfattes? Verd å prøve...

hei

jeg driver å bygger kinorom for øyeblikket, og i den forbindelse lurer jeg på kasteavstand/lerretstørrelse. Jeg har allerede skaffet 120" lerret og 9300. Kinorommet blir ca. 5.8-6m langt, ønsker å ha projektoren helt i bakvegg. Projectorcentral.com anbefaler en kastelengde på 4.9m for et 120" lerret, noen spesiell grunn til det? vil jeg få dårligere kvalitet på bildet ved å plassere den på min ønskede avstand ?

med vennlig hilsen
    Wulfgari

Du mister vel bare litt lys pga lengre avstand enn nødvendig for optimalt bilde. Ikke noe problem på din tw9300 som har fleksibel zoom, nok lys og et veldig fint bilde. Blir bra, dette. Jeg ville ikke bekymret meg med min tw9100 heller, selv om jeg har hengt den i taket på "optimal" kasteavstand.

Takker for svar helt mørkt rom så kommer nok ikke til å merke noen forskjell en meter lengre bak nei sikkert.

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9
    By Gorm in forum Digitale projektorer
    Svar: 230
    Siste melding: 04-13-2013, 21:34
  2. Svar: 112
    Siste melding: 03-07-2012, 18:58
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.
    By phonar in forum Høyttalere
    Svar: 244
    Siste melding: 08-12-2011, 14:51