Offisiell tråd for Epsons nye EH-TW7300, EH-TW9300 og EH-TW9300W - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  14
Like Like:  46
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 211
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen Vis post
    Ok, takk igjen!

Om det er verdt 20.000 ja... Og så er det spørsmålet om jeg skal spille på den, da er det Epson som gjelder skjønner jeg pga høy input lag på JVC. Men egentlig, jeg spilte ikke ofte på min Sony. Og jeg har en bra stor TV for dette.
    Jeg var i samme situasjon som deg og det sto mellom 9300 og x5000. Dog mitt rom er helt svart. Jeg både ser film,tv og spiller endel.

Jeg gikk for X5000 og kommer til å kjøpe ett rimelig prosjektor nr.2 ala Optoma/Epson med lite input lag for spilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larstroxler Vis post
    Jeg var i samme situasjon som deg og det sto mellom 9300 og x5000. Dog mitt rom er helt svart. Jeg både ser film,tv og spiller endel.

Jeg gikk for X5000 og kommer til å kjøpe ett rimelig prosjektor nr.2 ala Optoma/Epson med lite input lag for spilling.
    Har jo en 78 tommer samsung tv med lav input lag å spille på. så den får duge til det.

Fikk en kort demo på avshop i dag av epson 9300 og jvc x5000. det var klare forskjeller på de. Bruke mest tid på å se jvc'n. merbart bedre sort og kontrast synes jeg. men koster jo mer. For meg vil den være verdt det. Men jeg må gjøre noe med rommet den skal stå i først, og se hva jeg har av penger etter jul tror jeg.

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare hvordan man updater firmware på 7300 ?
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor ikke bestemt. Lerret ikke bestemt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står i PDF-ene du laster ned sammen med oppdateringen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Gorm, dum at man må koble Pcen til projektor for oppdatering.
    Fikk oppdatere yamaha A3060 og panasonic UB900, direkt fra nette.

Oppdateringen vil ikke slette din kalibrering forresten ?
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor ikke bestemt. Lerret ikke bestemt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay Vis post
    Takk Gorm, dum at man må koble Pcen til projektor for oppdatering.
    Fikk oppdatere yamaha A3060 og panasonic UB900, direkt fra nette.

Oppdateringen vil ikke slette din kalibrering forresten ?
    med denne dingsen kan du nok oppdatere firmware direkte fra nettet https://www.komplett.no/product/8076...ongle-elpap10#
    Sony KD75ZD9 - Sony UBP-x700 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - arendal sound 1723 towers og senter - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at det går å oppdatere via wireless og ikke via kabel (?).
    1500,- for dingsen kun for oppgradering, er litt overdrivet spør du meg. skal bruke en usb brikke da.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at det går å oppdatere via wireless og ikke via kabel (?).
    1500,- for dingsen kun for oppgradering, er litt overdrivet spør du meg. skal bruke en usb brikke da.
    svært rart at det ikke kan oppdateres via kabel
    Sony KD75ZD9 - Sony UBP-x700 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - arendal sound 1723 towers og senter - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og utrolig at det er ingen info om hva de ny firmware fikses.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin Vis post
    med denne dingsen kan du nok oppdatere firmware direkte fra nettet https://www.komplett.no/product/8076...ongle-elpap10#
    Den er for å overføre bilde til presentasjons-projektorer trådløst ved å koble PC/nettbrett/tlf direkte til nettverkskortet/router i projektoren. Du får ikke brukt denne til å laste ned firmware

Når det gjelder å oppdatere firmware, så gjentar jeg gjerne; if it ain't broke, DON'T fix it!! Hvorfor i all verden skal man laste ned en firmware man ikke aner hva gjør?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

11. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett i "if it ain't broke, DON'T fix it!".

Men jeg er ganske missfornøyd med interpolering på den projektor, og kanskje en oppdatering kan hjelpe :

http://projectiondream.com/en/epson-...s10000-battle/

Motion fluidity comparison

This is currently the only point where the Epson EH-TW9300 really suffers in comparison with the bigger brother Epson EH-LS10000. By nature, the transmissive LCD panels of the Epson EH-TW9300 are thicker and react slower than the reflective ones of the Epson EH-LS10000. But since the current Frame Interpolation of the Epson EH-TW9300 is kind of buggy, the Epson EH-LS10000 takes the lead very easily. A firmware update from Epson would be very welcome for the Epson EH-TW9300 (and TW7300) to solve the FI issue. Right now, the older Epson EH-TW9200 was performing much better in comparison.

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett i "if it ain't broke, DON'T fix it!".

Men jeg er ganske missfornøyd med interpolering på den projektor, og kanskje en oppdatering kan hjelpe :

http://projectiondream.com/en/epson-...s10000-battle/

Motion fluidity comparison

This is currently the only point where the Epson EH-TW9300 really suffers in comparison with the bigger brother Epson EH-LS10000. By nature, the transmissive LCD panels of the Epson EH-TW9300 are thicker and react slower than the reflective ones of the Epson EH-LS10000. But since the current Frame Interpolation of the Epson EH-TW9300 is kind of buggy, the Epson EH-LS10000 takes the lead very easily. A firmware update from Epson would be very welcome for the Epson EH-TW9300 (and TW7300) to solve the FI issue. Right now, the older Epson EH-TW9200 was performing much better in comparison.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at dette lar seg løse med firmware. Spørs om det ikke må en kraftigere prosessor til, og da snakker vi neste modell tenker jeg?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det.
    Medium og high er ubrukelig ! Med bluray (panasonic UB900), for mye artefact. med Apple TV det Hakke !!!
    Og low er ikke veldig effective på motion, vel Jeg har vanskelig å forstå hvorfor den PJ har fått så mye skritt.

- Motion/interpolering er ubrukelig.
    - svart nivå er ... ikke svart
    - kun 8 bit i 4k
    - Iris i Fast er bråkete
    - lampen i high kan konkurere med støvsugeren.

+ sharp stille bilder

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,862
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det.
    Medium og high er ubrukelig ! Med bluray (panasonic UB900), for mye artefact. med Apple TV det Hakke !!!
    Og low er ikke veldig effective på motion, vel Jeg har vanskelig å forstå hvorfor den PJ har fått så mye skritt.

- Motion/interpolering er ubrukelig.
    - svart nivå er ... ikke svart
    - kun 8 bit i 4k
    - Iris i Fast er bråkete
    - lampen i high kan konkurere med støvsugeren.

+ sharp stille bilder
    Vet ikke hvordan du forventer bra sortnivå på en LCD med ca 1600:1 i on/off kontrast?

Jeg har en 9300 og den:

Native Motion er bra nok med 23.98 hz.
    Det er ikke noe problem å få 4K 4:2:2 12 bit inn fra Pana UB900.
    Irisen funker ikke så godt men lyden er ikke til sjenanse når man ser film med lyd.
    Høy lampe modus er ingen vits å bruke selv med HDR (HDR er egentlig helt ubrukelig på PJ uansett), da den i medium setting har enormt med lysstyrke. På et 110" 1.0 gain lerret måtte jeg ned til -17 på den manuelle irisen i lav lampe spenning for å nå 16fl som funker bra til BD SDR, med irisen på 0 målte jeg 34fl som egentlig er nok til HDR hvis det hadde funket.

Jeg syns TW9300 har veldig mange positive sider, men sortnivå er heller ikke meget bra på den (har også en JVC RS600). Ellers syns jeg den er er helt fantastisk til prisen og ville anbefalt den til alle som er potensielle kjøpere i 30000kr klassen i dag.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

17. Liker Kohe321 har likt denne posten
    Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på vei å endre litt på posten.
    Ja jeg kjører nå 4:2:2 i 12 bit, etter en "easy setup" på panaen.
    Jeg hadde ingen stor forventing med svar nivå, og den er ikke dårlig for en LCD eller. men synes det skal merkes at det blir ikke så svart da

Jeg har eksperimentert litt med HDR (Xmen Apocalypse). Mulid at jeg er uenig med deg, bilde var plutselig bedre en med SDR (calibrert).
    Skal kommer tilbake etter flere tester.

men motion motion motion ...... stor minus der. kanskje 9300 er bedre på interpolering, men den bør ikke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,862
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på vei å endre litt på posten.
    Ja jeg kjører nå 4:2:2 i 12 bit, etter en "easy setup" på panaen.
    Jeg hadde ingen stor forventing med svar nivå, og den er ikke dårlig for en LCD eller. men synes det skal merkes at det blir ikke så svart da

Jeg har eksperimentert litt med HDR (Xmen Apocalypse). Mulid at jeg er uenig med deg, bilde var plutselig bedre en med SDR (calibrert).
    Skal kommer tilbake etter flere tester.

men motion motion motion ...... stor minus der. kanskje 9300 er bedre på interpolering, men den bør ikke.
    Jeg ser ingen UHD filmer med HDR på min RS600 og ville heller ikke gjort det på TW9300. Ser alt med en setting jeg vet at er riktig kalibrert og med den lysstyrken jeg foretrekker på min RS600. Ser jeg UHD er det enten med 4K, bt2020/WCG, 4:2:2/4:4:4 10/12bit og SDR eller 4K, rec709, 4:2:2/4:4:4 10/12bit og SDR.

Bruker ikke interpolering på TW9300 da den er buggy, syns native motion er bra nok. Men interpoleringen på Epson pleier å være god så det kan hende Epson kommer med en firmware til dette, men jeg kommer ikke til å opgradere firmware før jeg vet at det er en interpolerings fix i den.
    Mvh Andreas

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg ser ingen UHD filmer med HDR på min RS600 og ville heller ikke gjort det på TW9300. Ser alt med en setting jeg vet at er riktig kalibrert og med den lysstyrken jeg foretrekker på min RS600. Ser jeg UHD er det enten med 4K, bt2020/WCG, 4:2:2/4:4:4 10/12bit og SDR eller 4K, rec709, 4:2:2/4:4:4 10/12bit og SDR.

Bruker ikke interpolering på TW9300 da den er buggy, syns native motion er bra nok. Men interpoleringen på Epson pleier å være god så det kan hende Epson kommer med en firmware til dette, men jeg kommer ikke til å opgradere firmware før jeg vet at det er en interpolerings fix i den.
    Bilde kvalitet har jeg ingenting å klage på, projektor er kalibrert av Gorm og jeg ser ikke hva som kun gjøres bedre.
    Jeg hadde stor forventning fra den PJ med Interpolering / motion, og jeg er skuffet må jeg sier.

Jeg fikk litt smile tilbake etter testing av HDR.
    Først var det forferdelig, ultra brent farge og mørk. men med cinema bright og HDR 1 eller 2, var det mye bedre. jeg prøvd litt med preset og fant ut nr3 var en god alternativ.
    Endelig kinoen er ikke ferdig, så jeg bruker eller ikke 3m på lerret. Jeg har "bygget" et melom løsning med 230cm brede lerret, med sitteavstand 3,5m.
    Rommet et lyskontrolert, mørk vegger, lys tak, men taket skal fikses i romjul.

Jeg har en Yamaha A3060, og den er innstilt på Direct i video. Jeg kan ikke tenke at den vil gjør en bedre jobb en PJ eller Pana med bilde prosessering.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,862
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde kvalitet har jeg ingenting å klage på, projektor er kalibrert av Gorm og jeg ser ikke hva som kun gjøres bedre.
    Jeg hadde stor forventning fra den PJ med Interpolering / motion, og jeg er skuffet må jeg sier.

Jeg fikk litt smile tilbake etter testing av HDR.
    Først var det forferdelig, ultra brent farge og mørk. men med cinema bright og HDR 1 eller 2, var det mye bedre. jeg prøvd litt med preset og fant ut nr3 var en god alternativ.
    Endelig kinoen er ikke ferdig, så jeg bruker eller ikke 3m på lerret. Jeg har "bygget" et melom løsning med 230cm brede lerret, med sitteavstand 3,5m.
    Rommet et lyskontrolert, mørk vegger, lys tak, men taket skal fikses i romjul.

Jeg har en Yamaha A3060, og den er innstilt på Direct i video. Jeg kan ikke tenke at den vil gjør en bedre jobb en PJ eller Pana med bilde prosessering.
    Har du satt Yamaha i 4K Mode 1??
    Mvh Andreas

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Har du satt Yamaha i 4K Mode 1??
    Ja den er i 4k mode 1.
    Info i PJ er nå 4:2:2 12 bit

men det hjelper ikke mot motion blur

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9
    By Gorm in forum Digitale projektorer
    Svar: 230
    Siste melding: 04-13-2013, 21:34
  2. Svar: 112
    Siste melding: 03-07-2012, 18:58
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.
    By phonar in forum Høyttalere
    Svar: 244
    Siste melding: 08-12-2011, 14:51