Offisiell tråd for Epsons nye EH-TW7300, EH-TW9300 og EH-TW9300W - Side 6
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 211
    Stemmer dette, Kenti, eneste projektorserie som p.t. har 18Gbps båndbredde er JVC X-serien, selv Sonys nye 4K native VPL-VW550 mangler full båndbredde... I praksis tror jeg nok chroma, som uansett ligger som 4:2:0 på plata upsamples greit internt i projektoren, og så lenge du får kjørt minst 10 bit inn på projektoren er det generelt lite å vinne på å gjøre oppskaleringen eksternt. Noen ekstreme HTPC-gamere kunne sikkert tenke seg muligheten for 4:4:4 og 60FPS i 4K da, men for film har det generelt ikke allverden å si at porten er begrenset til 10,2Gbps...

Nei, hvorvidt det har stor praktisk betydning på filmmateriale er sikkert diskuterbart.

Men 4:4:4 vil vel i i teorien gi et mer fingranulert bilde mtp at ingen pixler trenger å arve chroma og luma-info fra noen av de andre pixlene?

Sent from my S7 Edge
    Sist endret av kenti; 11-11-2016 kl 12:31 Begrunnelse: Hersens autocorrect

Joa, men husk at når materialet uansett er kodet i 4:2:0 må chroma upsamples ett eller annet sted. Om dette skjer i UHD-spilleren eller projektoren spiller i og for seg liten rolle såfremt kvaliteten på oppskaleringen er god.

Høres veldig logisk ut [MENTION=2]lygren[/MENTION].Så dette er ikke noe jeg mister nattesøvnen over, i sær når filmmateriale er 4:2:0.

Der er ofte gamlere og windows-brukere som ser dette som et problem kan det virke som.

Sent from my S7 Edge

Har fått 9300 i hus, og er knallfornøyd med den. Men med PS4 Pro får jeg beskjed om at den kun støtter HDR i 2K, ikke 4K. Har dette med båndbredden å gjøre? Kan eventuelt en linker hjelpe til å levere korrekt input?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Da må du eventuelt se om det er mulig å sette ned chroma upsamplingen til f.eks 4:2:2 i PS4 pro? Kan virke som om din PS4 kjører 4:4:4 upsampling nå?
    Men det skulle jo uansett fungert, bare med 8-bit fargeoppløsning i stedet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Hei.
    Har anskaffet meg 7300 selv. Knallfornøyd. Har prøvd å finne beste setting til gaming. Hvilken er anbefalt? Tenker da på lavest mulig input lag, ala game modus.

Sitat Opprinnelig postet av EJJ Vis post
    Hei.
    Har anskaffet meg 7300 selv. Knallfornøyd. Har prøvd å finne beste setting til gaming. Hvilken er anbefalt? Tenker da på lavest mulig input lag, ala game modus.
    Du må sette prosesseringen til fast.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Fast? Kan du utdype? Mener du å skru av prosesseringen? Av med pixelshift og andre bilde forbedringer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Når du gjelder prosessering så har du to valg; Fast og Fine. Førstnevnte er "gaming mode", med ca 25ms input lag
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios Vis post
    Har fått 9300 i hus, og er knallfornøyd med den. Men med PS4 Pro får jeg beskjed om at den kun støtter HDR i 2K, ikke 4K. Har dette med båndbredden å gjøre? Kan eventuelt en linker hjelpe til å levere korrekt input?
    Sett PS4 Pro til manuelt å sende YUV 4:2:0 som utsignal, og ikke auto eller RGB.

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Når du gjelder prosessering så har du to valg; Fast og Fine. Førstnevnte er "gaming mode", med ca 25ms input lag
    Jeg har ikke gjort noen grundig test av fast annet at det funker meget bra på spill, gir denne noen reduksjon i bildekvalitet [MENTION=20]Gorm[/MENTION]?
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg har ikke gjort noen grundig test av fast annet at det funker meget bra på spill, gir denne noen reduksjon i bildekvalitet @Gorm?
    Hvis du er glad i interpolering, så ja definitivt
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Hvis du er glad i interpolering, så ja definitivt
    Bruker ikke interpolering.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Da er det ikke allverdens forskjell. Skrur du av e-shift også, så er det vel eventuelt bare sharpness (super-resolution) som kan forsinke, men det er nok ubetydelig?
    Uansett ikke noe issue for meg, for i min alder er ikke online FPS-gaming spesielt høyt prioritert
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Da er det ikke allverdens forskjell. Skrur du av e-shift også, så er det vel eventuelt bare sharpness (super-resolution) som kan forsinke, men det er nok ubetydelig?
    Uansett ikke noe issue for meg, for i min alder er ikke online FPS-gaming spesielt høyt prioritert
    Ikke for meg heller, men jeg kjører en del racingspill og da er også lav inputlag ganske viktig. Bruker ikke noe særlig av enhancement innstillingene da jeg syns de fort lager edge enhancement, og den er uansett veldig skarp uten pga den meget gode optikken. Vet du inputlaget uten fast innstillingen?
    Mvh Andreas

@Andreas21 Projectorcentral sier i sin test at inputlag er så godt som identisk i både "fast" og "fine" modus, og de lurer litt på hvorfor "fast" opsjonen i det hele tatt eksisterer...

Fine vs. Fast Mode. When running in Fine mode the overall picture quality is clearly superior to Fast mode--richer, smoother, higher in contrast and more refined. Normally Fast mode is used to achieve a shorter input lag for better gaming results or reduced lip synch errors. However, we see no evidence of improved lag time in Fast mode. Since input lag in both Fine and Fast modes is only 28 ms (with 4K enhancement activated) we find no reason to opt for Fast mode under any circumstances.
    Sist endret av Kohe321; 11-18-2016 kl 01:16

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Det er i tilfellet veldig spesielt, om bruken av interpolering (smoother?) og super-resolution ikke medfører høyere input lag. Nesten så jeg tviler litt på den påstanden fra projektorcentral, og det vil jo ikke være første gang de skriver bare tull i tester av LCD-projektorer. Men jeg har ikke testet input lag fra TW9300 selv, og alt er selvsagt mulig .....?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Ah... Takknemlig for feedback. Skal rigge meg med project cars i helga å teste litt. Har også en ps4 pro som kilde. Fornøyd med at jeg kan la innstillingene være som de er idag. Synes bilde er fremragende på spill. Bruker digital cinema og fine prosessering. 4k enhanchement på setting 3.
    Har forøvrig grå 0.8 gain lerret i et ikke så lys regulert rom. Kun lys tette gardiner.
    Er det noen andre bra tips til bilde settings?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Er det HDR-materiale du refererer til her? Digital Cinema er satt opp med gamma og fargerom for materiale basert på DCI p3. Til alt annet er Natural beste, og eneste velfungerende utgangspunkt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9
    By Gorm in forum Digitale projektorer
    Svar: 230
    Siste melding: 04-13-2013, 21:34
  2. Svar: 112
    Siste melding: 03-07-2012, 18:58
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.