Lydsvak projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydsvak projektor?

Hei,

Jeg vet at erfarne forumfolk hater dette, men håper på forståelse da jeg rett og slett sliter med å finne frem i jungelen her fordi jeg er helt av-korka og det er mye fagprat her.

Til stua, den relativt beskjedne hjemmekinoen vår, kjøpte vi en projektor fra Epson. Litt mer presist, vi kjøpte denne: Epson 3D LCD Projektor TW6600W

Den kosta like over 13.000 kroner.

Nå angrer vi litt. Det hører med til historien at den allerede har vært en gang tilbake hos Epson for reparasjon pga fabrikkfeil på ei vifte, så det kan være sånn at jeg bare er oversensitiv - men jeg syns viftestøyen (selv i ECO mode) er ganske voksen. Den er som den skal være, men altså litt mer hørbar enn jeg skulle ønske meg. Vi sitter rett under, tross alt.

Så da lurer jeg på om dere kan hjelpe meg med et godt tips til et alternativ, hvis jeg får returnert denne til Komplett.

Vi trenger strengt tatt ikke trådløs tilkobling og 3D-mulighet, slik som denne har, men jeg ønsker meg altså noe som lager mindre støy. Ikke vet jeg om det er et alternativ, men vi har heller ikke noe behov for høyttalere i selve projektoren, om det kan bidra til lavere vekt og mer stillhet/kvalitet for pengene.

Jeg kan gjerne legge til litt spenn, la oss si at budsjettet er på 20.000.

Har dere noen tips? Kanskje jeg bare er for sensitiv?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony`s Hw serie er beste valg i forhold til støy.

Home Cinema Projectors : United Kingdom : Sony Professional

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sine projektorer er nok de minst bråkende enn så lenge, men jeg kan enda høre den.

Men det er på høy lampe spenning, og den henger knapt over en meter og litt bak meg.

Beste billigste løsning er kanksje og bygge en hush-box.
    Forsåvidt bare en kasse, med hull for linsen, og en par vifter, (f.eks pc kabinett vifter) til og sirkulerer luften.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

4. Takk EspenIversen takket for denne posten
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EspenIversen Vis post
    Hei,

Jeg vet at erfarne forumfolk hater dette, men håper på forståelse da jeg rett og slett sliter med å finne frem i jungelen her fordi jeg er helt av-korka og det er mye fagprat her.

Til stua, den relativt beskjedne hjemmekinoen vår, kjøpte vi en projektor fra Epson. Litt mer presist, vi kjøpte denne: Epson 3D LCD Projektor TW6600W

Den kosta like over 13.000 kroner.

Nå angrer vi litt. Det hører med til historien at den allerede har vært en gang tilbake hos Epson for reparasjon pga fabrikkfeil på ei vifte, så det kan være sånn at jeg bare er oversensitiv - men jeg syns viftestøyen (selv i ECO mode) er ganske voksen. Den er som den skal være, men altså litt mer hørbar enn jeg skulle ønske meg. Vi sitter rett under, tross alt.

Så da lurer jeg på om dere kan hjelpe meg med et godt tips til et alternativ, hvis jeg får returnert denne til Komplett.

Vi trenger strengt tatt ikke trådløs tilkobling og 3D-mulighet, slik som denne har, men jeg ønsker meg altså noe som lager mindre støy. Ikke vet jeg om det er et alternativ, men vi har heller ikke noe behov for høyttalere i selve projektoren, om det kan bidra til lavere vekt og mer stillhet/kvalitet for pengene.

Jeg kan gjerne legge til litt spenn, la oss si at budsjettet er på 20.000.

Har dere noen tips? Kanskje jeg bare er for sensitiv?
    Ta å bygg en hush-box runt projector da vel ?

Noen kryssfinerplater og noen meter furu list gjorde susen for meg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

6. Takk EspenIversen takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at jeg ikke kan gå særlig mye høyere enn 20K tolker jeg svarene så langt som at jeg ikke kan forvente å finne en mer stillegående projektor innafor budsjett. Alt jeg fant fra Sony som kunne tenkes å være mer stillegående var i alle fall en del dyrere - men mulig jeg ikke er god nok på research?

En hysjeboks kan da late til å være en mulig løsning. Men jeg tviler i grunn på at jeg klarer å lage en sånn en som ikke enten blir voldsomt stygg eller i overkant mye umake for det jeg kan forvente av effekt.

Takk uansett for hjelpen!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EspenIversen Vis post
    Med tanke på at jeg ikke kan gå særlig mye høyere enn 20K tolker jeg svarene så langt som at jeg ikke kan forvente å finne en mer stillegående projektor innafor budsjett. Alt jeg fant fra Sony som kunne tenkes å være mer stillegående var i alle fall en del dyrere - men mulig jeg ikke er god nok på research?

En hysjeboks kan da late til å være en mulig løsning. Men jeg tviler i grunn på at jeg klarer å lage en sånn en som ikke enten blir voldsomt stygg eller i overkant mye umake for det jeg kan forvente av effekt.

Takk uansett for hjelpen!
    Kan neppe skade og prøve en hush box.
    Kan totalt løse problemet ditt og materialene trenger ikke koste mer enn noen hundre lapper.
    (Jeg bygde min egen høyst spesielle pc pult/simpit for knapt 300kr og jeg kan verken sage eller skru rett. Tror jeg fikk en G- i sløyden)

Kan alltids bytte projektor siden.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony VPL-HW40ES, 18000,- Sony VPL-HW40ES - Priser, tester og tilbud - Projektorer - Prisguide.no
    21dB tror jeg jeg glatt hadde klart å levd med

Litt Off-topic, men har Epson TW5210 liggende på postkontoret. Spent på om jeg takler 27dB, hvis ikke må jeg opp i nesten fire dobbel prisklasse(sony HW40ES) og legger hjemmekino drømmen på budsjett på vent.

Lignende tråder

1. Hvilken bærbar og lydsvak prosjektor
    By ellinghamso in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 01-05-2013, 12:38
  2. Optoma Projektor HD600X eller Infocus Projektor IN35EP?
    By Drixer in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 12-05-2010, 13:30
  3. Optoma Projektor HD600X eller Infocus Projektor IN35EP?
    By Drixer in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 09-03-2010, 09:59
  4. Svar: 9
    Siste melding: 07-25-2006, 13:14
  5. Acer Projektor PD523 vs. BenQ Projektor, PB6200
    By ognedal in forum Digitale projektorer
    Svar: 4
    Siste melding: 12-30-2004, 15:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder