Offisiell tråd for PRO Serien JVC DLA-RS400E,RS500E og RS600E 2016 D-ILA projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  5
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd for PRO Serien JVC DLA-RS400E,RS500E og RS600E 2016 D-ILA projektor

Serien JVC RS400E, 500E og 600E Pro serien til JVC for Europa

JVC's DLA-RS400E, DLA-RS500E, DLA-RS600E is the industry's most affordable Custom Install D-ILA projector. It delivers stunning picture detail and an unprecedented value thanks to JVC's exclusive 4K e-shift4 technology. It accepts native 4K 60P (4:4:4) content through Full Speed 18Gbps HDMI/HDCP 2.2 compatible inputs and up-converts existing 1080P sources to 4K precision. Three discrete D-ILA devices produce a stable image with no flicker and class leading 40,000:1-150,000:1 Native Contrast Ratio for peak whites and deep blacks. For 2016, JVC projectors include HDR (High Dynamic Range) content compatibility and an improved Clear Motion Drive for unmatched picture quality, as well as a newly developed high power lamp that provides 1700-1900 lumens: the highest in-class brightness.

Superb Picture Quality

• 1700-1900 Lumens with High Power Lamp (PK-L2615U)—Upgraded for 2016
    • Three 1920x1080(x3) 0.7-inch D-ILA devices
    • e-shift4 4K Precision 3840 X 2160 Projected Image—Upgraded for 2016
    • Dual Full Speed 18Gbps HDMI/HDCP 2.2 Compatible Inputs—Upgraded for 2016
    • IMPROVED - Multi Pixel Control (MPC) with Auto Mode for ease of use—Upgraded for 2016
      MPC works with 4K60P (up to 4:4:4) signals
    • HDR (High Dynamic Range) Compatible —NEW for 2016
    • Motion Enhance (2D, 3D, 4K) with Upgraded Clear Motion Drive—Upgraded for 2016
    • 3D Enabled (Active Shutter Method)
      • Accepts Frame Sequential, Side-by-Side, and Top-Bottom
      • 3D Anamorphic Capable
      • 3D Crosstalk Cancellation
      • 3D Parallax Adjustment
      • Optional Active 3D Glasses (PK-AG3G) and RF Emitter (PK-EM2G)

• Clear Black Signal Processing
    • Native contrast ratio: 40,000:1-150,000:1
    • Intelligent Lens Aperture increases dynamic contrast ratio to 400000:1- 1500000:1

Highly customizable

• Darkness and lightness correction
    • Lens memory function memorizes 5 positions for focus, zoom and shift.
      Maintains constant height for 2.35, 1.85, 1.78 on same screen.
    • 117 memory positions on Screen Adjustment Mode
    • Convergence Correction — 1/16th pixel increments with 2 memory positions
    • Simplified 6-Axis Color Management System —NEW for 2016
    • Manual Gamma Control included with JVC Calibration Software 6—NEW for 2016
    • Control4 SDDP (Simple Device Discovery Protocol)—NEW for 2016
    • LAN connection for system control and firmware updates
    • Remote control via LAN, RS-232C, IR
    • 12V Screen Trigger Output
    • V: 80%/H: 34% motorized lens shift
    • 1.4:1 to 2.8:1 lens throw
    • 2 year warranty

Les mer: JVC Professional Europe

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tittet litt på min nye JVC RS600 E, kan bare si at det er en helt helt fantastisk maskin fra JVC Pro.
    Kommer med testresultater snart

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hva jeg skrev på et engelsk språkelig forum tidligere i dag og kopierer bare denne inn her da jeg i er for lat til å oversette den til norsk.

I did some contrast measurements with my Klein K10A today and my sample is very good when it comes to contrast. This was done very thorough and I did many measurements to check for consistency and it was there on all measurements.

All measurements was done in high lamp at around 3,5-4m from the lens with the Klein, I have a 135" 2.35:1 screen so 16x9 is around 105" and the RS600 is around 16 feet from the screen.

My results where:

Iris Manual 0 43315:1

Iris Manual -5 62058:1

Iris Manual -10 91365:1

Iris Manual -15 157543:1

Iris Auto 2 and 0 779091:1

ANSI contrast 306:1

The ANSI measurement was without any blocking of the light so a lot of reflecting light hits the probe. Will do a better measurement of this later.

At this moment I use mine in low mode and iris set to -7 I get around 17fl in 16x9 mode and -3 in 2.35:1 mode. I also use it without the Auto Iris as I think it looks good enough without it and see to much gamma variations with it on at this moment to think it is worth using and the dynamics of the picture is just jaw dropping with it set to off.

Mine is also very good when it comes to bright corners and convergence (almost perfect without adjustments), but it has some lens streaking though I can not see it at all during movies. It is tack sharp and has a depth to the image I have not seen since my WV1000 was completely new. I use it without e-Shift and with the MPC set to 3-0-0-0. The new motion setting/blur reduction I keep off, the same goes with CMD as I think motion is good enough with it like this.

I will do a side by side test with the VW520 next week and I will also receive a RS400 for testing and I will have it here in the next months as it will be used as a demo sample. So I will of corse do side by side tests with the RS400 and 600 in the future.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet dette så nøye enda som du. Er sikkert bra min også, ser helt rått ut.
    Nå de første timene er det bare å nyte å la projektoren kjøre seg inn klar til kalibrering.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -image-jpg   -image-jpg  

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo veldig bra ut, har dere kjøpt disse fra utlandet? Er vell bare x serien som kjøpes hos avshop
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Høres jo veldig bra ut, har dere kjøpt disse fra utlandet? Er vell bare x serien som kjøpes hos avshop
    Disse er kjøpt i Norge med full garanti og reklamasjonsrett, det finnes andre steder enn AVShop å handle fra.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste ut til neste helg Rs400 blir kjørt inn nå. Kommer til å kjøre nøye side by side test mot min X500.
    Kommer også til å bli test av andre projektorer mot JVCrs600 i samme prisklasse.
    Gleder meg til dette,informerer senere. Selvfølgelig også Rs400 mot Rs600

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tittet på RS600 på torsdag kveld. Ser ut som om JVC endelig har fått laget en toppmodell som yter på alle områder. Resultatet har blitt ett rolig organisk bilde med utrolig detaljering og selvsagt det utrolig gode sortnivået. Følte også at de hadde løftet presentasjonen i det sorte - selv med ganske store lyse objekter med sort bakgrunn, så ble det dype sorte opprettholdt samtidig med høy detaljering.

Ja, den har en høy pris, men jeg vil hevde at for de som vil ha noe av det beste, så er det verdt hver eneste krone.

Gleder meg til å få ta en ny titt når den har blitt kalibrert.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Fikk tittet på RS600 på torsdag kveld. Ser ut som om JVC endelig har fått laget en toppmodell som yter på alle områder. Resultatet har blitt ett rolig organisk bilde med utrolig detaljering og selvsagt det utrolig gode sortnivået. Følte også at de hadde løftet presentasjonen i det sorte - selv med ganske store lyse objekter med sort bakgrunn, så ble det dype sorte opprettholdt samtidig med høy detaljering.

Ja, den har en høy pris, men jeg vil hevde at for de som vil ha noe av det beste, så er det verdt hver eneste krone.

Gleder meg til å få ta en ny titt når den har blitt kalibrert.
    selvfølgelig du er alltid velkommen.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest spennende for oss dødelige er kanskje hvor stor forskjellen er mellom rs400 og rs600. Rs600 er rimelig drøy i pris! Så er nok rs400 mer aktuell for flesteparten.
    ser nobleman forhandler disse modellene, mener å huske var der jeg kjøpte oppo spilleren.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest spennende for oss dødelige er kanskje hvor stor forskjellen er mellom rs400 og rs600. Rs600 er rimelig drøy i pris! Så er nok rs400 mer aktuell for flesteparten.
    ser nobleman forhandler disse modellene, mener å huske var der jeg kjøpte oppo spilleren.
    Du som har VW500 klarer fin å ordne en RS500 eller 600...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er umulig!!!!
    Er ofte dyrt med de siste 5-10% forbedring
    Så surt at de ikke har prioritert game mode til fps spilling

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er umulig!!!!
    Er ofte dyrt med de siste 5-10% forbedring
    Så surt at de ikke har prioritert game mode til fps spilling
    Det er helt klart en stor svakhet, jeg skjønner ikke hvorfor JVC ikke har gjort noe med det.
    Mvh Andreas

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer gjerne innom en tur for å se på denne hos deg om det er mulighet Didrik. Da kan jeg få sammenlignet den litt mot min egen x500.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2016
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Andreas21, hvor er det andre steder enn AVShop å handle fra?

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nobleman selger også disse prosjektorene

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der noen som kan forklare forskjellen i beskrevet lumens på de forskjellige modellene? Er det ikke samme pære i alle disse?

DLA-X9000 1,900lm (+46%)
    DLA-X7000 1,800lm (+38%)
    DLA-X5000 1,700lm (+30%)

18. Liker didrik nilsen har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde en side by side test mot en VW520 i går med 5 personer til stede, da jeg har allerede postet om dett på et engelsk språkelig forum legger jeg til den engelske versjonen da jeg ikke "gidder" å skrive den på nytt på norsk.

I just did a quick side by side test with the RS600 and the Sony VW520 and there was 5 people present at this 4 hour test. I calibrated both to rec.709 and a 2.35 power gamma just before the test started so both were showing their best. They were brightness matched at 16fl in both 16x9 mode and 2.35:1 mode and we only tested with BD material as there was no time to check out 4K. The RS600 had 30 hours on it and the Sony VW520 had about 20.

I also took some measurements and the Sony HW520 was quite good when it comes to on/off contrast and it measured about 15000:1 with the iris wide open and about 20000:1 with it closed down in Auto Full it measured 225000:1. It also was almost perfect out of the box with slight oversaturated colors and linear grayscale and gamma. I only did a lightning lut with Calman and an eeColor due to the limited time we had. I will follow this VW520 in the future and will take measurements every 100 hours to see if there is any contrast drop. I also measured the fl with the iris at full open and low lamp and the Sony measured 24 fl and the JVC 28fl and at this setting the JVC has 43000:1 on/off and the Sony 15000:1. Brightness matched at 16fl the JVC has an even greater advantage, I did not measure it (JVC) though. The Sony measured about 18000:1 and I guess the JVC is around 70000:1 at this iris position

First I must say that the iris in the 520 is not very good and it is pumping to much so we left it off during the test and only turned it on in the most dark scenes to see if it matched the JVC (witch we also left off except from the darkest scenes to see the difference). While the JVC iris can have some gamma fluctuations in some scenes that can make it quite annoying, the Sony iris to me is totally unwatchable. I hope Sony adresses this with a firmware update in the future.

Other than this the Sony is a very good machine and it is only very small differences when watching bright material and some scenes the Sony looks a bit better and some the JVC, so who comes out the winner is difficult to say. When it comes medium to dark scenes the Sony can match the JVC quite good in some scenes and in others the JVC looks much better and dark detailed objects in mixed scenes looks much better on the JVC with much more detail and dept and on the Sony it can look quite blurry and flat, this surprised me quite a bit. The JVC looks much more dynamic and shows much more depth in darker scenes, but the Sony alone does not look bad it is only when you see it side by side with the RS600 the 600 makes it look bad.

In the scene in the last Harry Potter movie when Hogwarts is attacked the JVC was so much better in some scenes it was almost silly, the same goes with Zero Dark Thirty when the soldiers attack the Bin Laden house. In some of these scenes the Sony iris got so confused it was pumping like crazy so we turned the iris off on both. This was expected as in scenes like this no projector can match the JVC models.

Even when it comes to sharpness and clarity the JVC is better than the Sony not by a big margin, but the difference is there. How some can see the RS600 as soft I have no idea, but those reporting about softness must have a bad JVC sample as I have seen the VW500 side by side with the VW1000 and the difference in sharpness was very small. I dont have access to a VW1000/1100 anymore, but I am 100% sure the difference would be very small when it comes to clarity and sharpness.

Native motion is slightly better on the Sony, but the difference is not big and the JVC handles motion very well. Fan noise on both in low mode is very good and they are both almost dead silent and I can not tell any difference, the same goes in high mode both are quite loud and there is not a big difference there either.

As this was only a quick test we did not have the time to do this very detailed and the owner took the 520 with him when he left, but there is a small possibility we will do this again some time and maybe check out 4K HDR material also. All in all all 5 of us agreed on the JVC RS600 as the winner with 1080p material and the total difference in PQ the RS600 is the winner by some margin, most due to the superior dark capabilities. Even the VW520 owner agreed on that.

The Sony had RC on 5 and 0 and sharpness at 10, the JVC had MPC set to 3 1 0 0 and eShift off, clear black low both had Darbee at 20%
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bullet Vis post
    Er der noen som kan forklare forskjellen i beskrevet lumens på de forskjellige modellene? Er det ikke samme pære i alle disse?

DLA-X9000 1,900lm (+46%)
    DLA-X7000 1,800lm (+38%)
    DLA-X5000 1,700lm (+30%)
    Det er vel bare specs, de måler så og si det samme kalibrert etter det jeg har lest. Jeg har målt 3 RS600, snart 5 og kommer til å motta en RS400 til uken og vil da se om det er noen store forskjeller.
    Mvh Andreas

21. Takk Bullet takket for denne posten
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interresant test, hvilke forum/tråd har du lagt den ut på?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 284
    Siste melding: 12-12-2017, 00:10
  2. Svar: 19
    Siste melding: 01-19-2016, 21:30
  3. Offisiell tråd om Yamaha NS-serien (NS-777/555/444/333)
    By Wireless... in forum Høyttalere
    Svar: 33
    Siste melding: 03-22-2013, 17:35
  4. Offisiell tråd for Sony VPL-VW1000 4K Projektor
    By ARTY in forum Digitale projektorer
    Svar: 141
    Siste melding: 03-14-2012, 12:01
  5. offisiell tråd CV ve-serien
    By CV-Jannis in forum Høyttalere
    Svar: 365
    Siste melding: 12-08-2007, 18:46

Stikkord for denne tråden