Kjøpetips hjemmekino prosjektor Benq Epson

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpetips hjemmekino prosjektor Benq Epson

Hei,

Jeg ønsker kjøpetips til min første hjemmekino prosjektor. DLP eller LCD? Jeg har lest masse tester og sett på youtube men blir ikke helt klok. Jeg har sett for meg opp til 9000kr.

Info der den skal brukes: Kjeller, god lys kontroll med 1 vindu, ca 2.35m under tak, hvite vegger og tak, tenker på takmontering over sofa, ca avstand fra lerret til linse 2.65m, ønsket 92-100". Sitteavstand er ca det samme.

Jeg har sirklet meg inn på Benq W1070+ og Epson TW-5350. Eller Benq 1400 (Litt for dyr egentlig)? Valget er pga de trenger ikke så lang avstand. ST prosjektorer på bord kan fort bli kronglete?

Lerret jeg tenker på er Dreamscreen Dynagrey 92" (92" fordi jeg tenker å montere i tak mellom to bærebjelker, avstand ca 2.31cm). Andre tips?

Og hvilket takfeste (hvitt)? Det må vel kunne senkes så mye ned som topp på bilde (ca 45-55cm..)

Mvh
    lbn
    Sist endret av lbn; 12-28-2015 kl 21:08

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe projektor selv i løpet av en måned eller to. Jeg vurderer Epson TW6600, Benq W1110 og Benq W2000. Benq modellene er helt nye, og skal være en del mer stillegående enn Benq W1070, som er mitt hovedproblem med W1070. Tester av de:

BenQ W1110 Home Projector review | TrustedReviews
    BenQ W2000 review | TrustedReviews

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp vært igjennom samme vurdering angående ny projektor. Hadde en tråd på diskusjon og på avsforum.com

Epson TW-5350 var egentlig denne jeg hadde bestemt meg for helt til jeg undersøke hvordan denne skal plasseres i forhold til bilde. Den skal faktisk monteres lavere enn topp av bilde, og den ville i mitt tilfelle bare blitt i veien og i hodehøyde. Den har heller ingen form for lens shift, og ikke er den bra for spilling.

Jeg helte mot TW6600 til 10 000 hos hifiklubben etter at TW-5350 var eliminert. De ligger godt under de andre i pris på denne. Den har tonnevis med lens shift både vertikalt og horisontalt, noe som gjør at du kan henge den i den høyde du ønsker og enkelt tilpasse bildet til lerret i ettertid. Ulempen med denne etter det jeg leste meg fram til er sortnivå og fargegjengivelse, som ikke er noe å skryte av. I tillegg så er den ikke spesielt bra egnet til spilling grunnet høy inputlag.

Alle anbefalinger på nett i denne prisklassen går mot Benq w1070/w1070+ og modellen som tar over for disse w1110. Her får en i følge tester og brukererfaringer glimrende fargegjenngivelse, og brukbart sortnivå. Lav input lag gjør den egnet for spilling også. Den har vertikal lens shift, men denne er veldig begrenset men vil hjelpe til under tilpassing etter montering. W1110 har fått bedre kvalitet på optikk enn de tidligere modellene, og den har lavere viftestøy.

W2000 er om jeg husker rett samme modell som W1110, men kommer med rec.709 kalibrering fra fabrikk, mulighet for trådløs hdmi modul(tillegsprodukt), stereo vs mono høyttalere. W2000 har høyere inputlag enn W1110. Dette var vel i bunn og grunn de største forskjellen mellom de to.

Jeg bestemt meg altså for TW-5350, TW6600 og W1070 før jeg endte opp med W1110 til slutt Mye tid gikk med på å lese erfaringer og tester, så nå er jeg bare glad jeg omsider har bestemt meg.

Forøvrig så valgte jeg Benq sitt eget takfeste. Det lar meg justere fra 13 til 57 cm. Lerret ble Dynascreen V2 106" på januarsalg til 1499

Lignende tråder

1. Epson vs BenQ?
    By brage in forum Digitale projektorer
    Svar: 4
    Siste melding: 02-17-2011, 10:34
  2. Epson vs BenQ vs....
    By ohaga in forum Digitale projektorer
    Svar: 8
    Siste melding: 09-25-2009, 20:21
  3. kjøpetips hjemmekino/receiver ønskes
    By ttyridal in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 2