Prosjektorpære

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektorpære

Jeg lurer på hvor lang tid en pære til prosjektorer varer?
    Jeg har en epson tw9100w som nærmer seg 1000 timer,
    bør jeg da skifte den ut når den har kommet til 1000 eller vente til den ryker?
    Også lurer jeg på om jeg bør kjøpe bare pæren eller pære med hus?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan sikkert vente litt, anbefalt leve tid på pæren bør stå i manualen, og med et kjap søk på google popper epson sin side opp, hvor de spesifiserer ca 3000 timer, og manualen sier det skal komme en melding om lampe bytte ved 3900 ca avhengig av bruk.

Kort sagt bør du få minst en tusen timer til ut av denne, kommer selvsagt an på en par ting som hvor stort lerret du har, og hvorvidt du mener du har god nok lys styrke, (en lampe vil miste lys styrke gjennom hele brukstiden) og mange føler det er nødvendig og bytte ofte, særdeles om man har stort lerret.

Større bilde flate krever mere lys for og føles "punchy" og livlig ut.

Når du så skal skifte anbefales det veldig og velge original pære, uoriginale pære passer like bra i huset, men vil ofte brenne i en helt annen farge temperatur noe som har en grov innvirkning på farge spekteret.
    Og mer viktig selve temperaturen\varmen fra en uorginal pære kan være mye høyere så kjøling ikke lenger fungerer godt nok, det er en del skrekk historier rundt om hvor LCD paneler og speil etc har blitt svidd av uoriginale pærer og dermed er projektoren ødelagt.

Og siden man har brukt uoriginalt mister man all garanti og reklamasjons rett.

Men som nevnt, med mindre du føler behovet har du mange timer igjen før du trenger og bytte

God Jul !
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Hvor lenge holdt din Prosjektorpære?
    By web76 in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 06-06-2005, 15:04

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine