Anbefaling av prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer cbl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av prosjektor

Hei.

Min gamle prosjektor Benq w5000 har blitt 7år og måtte få byttet pære.

Lurer litt på å oppgradere til en ny prosjektor, men er veldig usikker på hvilken jeg skal velge? Dlp? Crt? Digital?

Jeg var veldig fornøyd med den gamle Benq`n, og vil gjerne ha samme "fleksebiliteter" som den hadde med tanke på at den kunne plaseres på gulv, tak, vegg, opp ned og ikke minst avstand.

Rommet den skal i er et eget kinorom som er ganske mørkt med tanke på solys/lys, har en gråmalt vegg hvor et grå-tonet lassaruz lerret på 120" henger, de tre resterende veggene er malt med matt hvit farge. Taket er i skyggegrå mdf. Gulvet er svart matt.

Rommet er 4.20m bredt og 5.20m, og der jeg ønsker å henge/sette prosjektoren er på veggen oppe mot taket. Som er ca 4,90m fra lerret.
    Rommet er ikke dempet på noen måte i forhold til lyskilde.

Prisen jeg tenker er maks 20.000kr. Er ikke veldig opptatt av 3D, da jeg liker best å se filmene i 2D.

Noen som har en god anbefaling?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg er ikke den fremste eksperten her inne, men til det rommet og den prisen vil jeg tro Sony HW40 er et bra valg (ca 19.000,-). Ellers har jeg inntrykk av at HW65 til 23.000,- er et veldig bra kjøp og verdt mellomlegget for de aller fleste. Selv om det er noe over budsjett bør det kanskje vurderes. Begge disse vil nok uansett passe bra inn i rommet ditt, i tillegg har de relativt lav input lag om spilling er aktuelt. Såvidt jeg vet gir disse enda mer fleksibilitet mtp. zoom og linseforskyvning enn din W5000, og 3D funker greit om du skulle få interesse for det. Tror ikke du får noen bedre 2D (eller 3D) projektor i denne prisklassen?

Her kan du se litt mer om forskjellene mellom HW40 og HW55 (som HW65 er en videreutvikling av). Andre kan sikkert si mer om forskjellene mellom disse :-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje kverulerende av meg men både lcd/lcos og dlp er digitale projektorerer
    CRT ble vel parkert helt for ca ti år siden.

Hw40 er nå etter at hw65 lanseres en generasjon gammel så hw65 vil ha nyere prossesering og siste versjon av reality creation.
    Men hvor bra hw65 er vet vi vel ikke før Gorm eller noen for tak på en produksjons modell (regner med det skjer veldig snart)
    Men ville jo overasket om den var dårligere.

Kaste lengde er jo et spørsmål, det har i de årene siden w5000 verdt et push i optikken på.stort sett alle projektorer til og klare et 100" bilde på under 3m så kan hende du må flytte projektor framover en meter .
    Tror absolutt det vil bli en oppgradering som merkes.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge projectorcentral (W5000 vs HW40) må W5000 plasseres fra 4,9-5,9 meter unna lerretet for å fylle 120", mens for HW40 gjelder 3,6-5,7 meter. Dersom det stemmer vil trådstarter i sitt rom kunne plassere projektoren der den har stått tidligere, eller stå enda friere til å finne ny plassering. Antar det ikke skiller stort på disse tallene for HW65.

Lignende tråder

1. Anbefaling av prosjektor
    By liestol in forum Digitale projektorer
    Svar: 33
    Siste melding: 08-20-2012, 20:01
  2. Anbefaling til prosjektor! (7-8000kr)
    By AnaXyd in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 12-07-2006, 11:26
  3. Anbefaling av prosjektor
    By bosse in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 12
    Siste melding: 10-11-2006, 11:09
  4. Anbefaling av prosjektor
    By bosse in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 10-10-2006, 10:43
  5. Anbefaling CRT prosjektor