Panasonic AE700. Standbymodus og VB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic AE700. Standbymodus og VB

Har, etter å ha lest en del inlegg her, også irritert meg litt på at min AE700 har ganske markant VB de 10 første min etter at jeg har slått den på. Men etter et tips om at jeg burde slå PJ helt av så er VB nå helt borte når jeg slår den på igjen. Er det noen som kan svare meg på om det sliter på noen deler i PJ om den står i standbymodus og hva kan være grunnen til at VB blir så framtredende når PJ har stått standby?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Panasonic AE700. Standbymodus og VB

Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Er det noen som kan svare meg på om det sliter på noen deler i PJ om den står i standbymodus og hva kan være grunnen til at VB blir så framtredende når PJ har stått standby?
    Det som slites er strømforsyningen, og det som sliter er å koble til strømmen. altså øyeblikket du plugger i kontakten er mest stressende for poweret. Grunnen til at VB blir framtredende ved standby kan være at VB eller ikke VB kommer veldig mye an på hvor mye strøm panelene får. når den står i standby en lengre periode lades komponentene, spesielt de på el-poweret. kobler du helt fra og til "resetter" du strømmen til hovedkort og LCDpaneler.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en bred enighet om hva som forårsaker VB på LCD projektorer?
    Er det et optisk fenomen eller et elektronisk for eksempel?
    Hvordan ser man forkjell på det interferens stripemønsteret man kan få på grunn av frekvensen og polaritet på inngangssignalet, i PT-AE500 brukermanualen kalles det DOT CLOCK og CLOCK PHASE.

Synes det høres rart ut at det å benytte standby eller strøm av og på skulle gjøre noe forskjell på VB. Bra i alle fall hvis 10 minutters drift fjerner problemet
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Panasonic AE700. Standbymodus og VB

Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Har, etter å ha lest en del inlegg her, også irritert meg litt på at min AE700 har ganske markant VB de 10 første min etter at jeg har slått den på. Men etter et tips om at jeg burde slå PJ helt av så er VB nå helt borte når jeg slår den på igjen. Er det noen som kan svare meg på om det sliter på noen deler i PJ om den står i standbymodus og hva kan være grunnen til at VB blir så framtredende når PJ har stått standby?
    Så du fant noe å irritere deg over til slutt, Plasmaboy... :wink:

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det virket for deg, Plasmaboy.

Det er vel ingen som vet hvorfor dette skjer, kanskje ikke ingeniørene til Panasonic engang(da hadde de vel fikset denne "bug'en"). Jeg har lest diverse synsere som spekulerer om krypstøm etc....

Poenget er at det virker. Ved å slå av projektoren med powerknappen bak, er projektoren VB-fri fra første øyeblikk. Den lille ulempen med å slå av projektoren mekanisk, er en bagatell sammenliknet med et bilde skjemmet av VB.

Geir

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en bred enighet om hva som forårsaker VB på LCD projektorer?
    Er det et optisk fenomen eller et elektronisk for eksempel?
    Jeg er helt overbevist om at det er et elektronisk fenomen.

Hvordan ser man forkjell på det interferens stripemønsteret man kan få på grunn av frekvensen og polaritet på inngangssignalet,
    Dette arter seg ikke på samme måte som VB etter hva jeg har hørt.. Jeg har vel egentlig heller ikke lagt merke til den typen støy du nevner.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en Ask Impression A4 LCD projektor en gang som jeg kobblet til en Maite dvd spiller via VGA, det ga et bilde med vertikale striper, noe som ut i fra beskrivelser av VB lignet på VB.

Bildet ble bedre med bruk av S-vhs og HK dvd25 , men det sier vel kansje mest om projektoren.....

Dersom det bare er et elektronisk fenomen, synes jeg det er litt rart at det stadig nevnes neste generasjons LCD paneler når VB problemstillingen kommer opp.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •