Sony Hw55 power on problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  2
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Hw55 power on problemer

Hei,

Har problemer med at prosjektoren min ikke vil på.
    Sovnet med den på igår kveld og så gikk den i standby. Og så slo jeg den av når jeg sto opp.
    Men idag når jeg prøver å slå den på så skjer det ingenting utenom det grønne led lyset som blinker som ved vanlig start. Bare at nå etter et par sekunder så går den rett av til rød led lys.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
    Har allerede tatt av og på strømmen.

Takk på forhånd for svar.
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den grønne dioden blinker ikke ved normal oppstart. Hvor mange grønne blink er det før projektoren skrus seg av (den røde tenner)?

Her er et utdrag fra manualen:
    Sony Hw55 power on problemer-hw55-manual-68-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Den grønne dioden blinker ikke ved normal oppstart. Hvor mange grønne blink er det før projektoren skrus seg av (den røde tenner)?

Her er et utdrag fra manualen:
    Sony Hw55 power on problemer-hw55-manual-68-jpg
    Hei,

Fikk endelig satt opp min projektor i går. Den fungerte fint i rundt 30 minutter før den plutselig svart.
    Når jeg nå forsøker å skru på projektoren så blinker den grønt 3 ganger før den blinker rødt 6 ganger. Etter dette blinker den bare om og om igjen rødt 6 ganger til neste gang jeg skrur den på.
    Projektoren er kalibrert på forhånd av deg Gorm så det vio jo si at den har fungert fint i rundt 40 timer.

Har forsøkt å bytte ut strømkabel samt plugge den inn i et annet støpsel.
    Hva kan være galt og hva kan gjøres?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står i utdraget fra manualen du akkurat quotet at 6 blink betyr en elektrisk feil, og at du må ta kontakt med Sony support. Om det er snakk om en helt ny projektor, ville jeg tatt kontakt med selger. Fungerte den ikke lengre enn 30 min, ville jeg kanskje hevdet at den er DOA? Da gjelder jo litt andre regler (omlevering, i stedet for at den skal sendes til service).

5. Takk Multis takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg fryktet. Flyttet til Kristiansand i helgen så er heller ikke i nærheten av avshop lenger.
    Må vel ringe de på mandag.
    Takk for svar Gorm.
    Hadde bare gledet meg til å se første film i går

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var du jammen heldig med :-)
    Erstatnings-projektoren jeg har fått i oppdrag å kalibrere (er akkurat ferdig), er antakelig den beste HW55 jeg noen gang har kalibrert. Da mener jeg altså beste bilde fra fabrikk, og med den høyeste native-kontrasten jeg noen gang har målt på en HW55. Så med en gang jeg skrudde den på, at den hadde bedre bildedynamikk enn gjennomsnittet, og fikk dette bekreftet via kontrastmåling. Så nå kan du glede deg

8. Takk Multis takket for denne posten
    Liker Ak, Multis har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gleder jeg meg stort

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Nå har jeg brukt min siden jeg fikk den nye og i dag når jeg skrudde den på og den hadde stått på i 15 minutter så skjedde samme feil igjen. 6 røde blink. Hva er sjansen for dette? Kan det være noe annet som er galt? Huset er helt nytt så alt elektrisk er nytt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg du bør sjekke spenningen i strømuttaket du kobler til projektoren i. Begge disse projektorene har jo fungert fint både til "innbrenning" og kalibrering. Da med flere oppstarter og nedslukkinger.

Sjansen for å få to projektorer med feil, når feilraten på disse er på promille-nivå, har jeg liten tro på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er jo at på samme sikring så er det jo koblet opp alt av HIFI utstyr samt NAS og andre enheter. Veldig rart at det bare er projektoren som tar kvelden.
    Sitter med en HW65 i eske som jeg fikk av Sony Prime support og lurer på om om jeg vil koble den opp, eller få sjekket strømuttaket først.
    Har ikke noe utstyr til å teste dette selv med så må eventuelt vente til uka.
    Utrolig kjipt når vi hadde besøk denne helgen og hadde planer om filmer, fotball og spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg du bør sjekke spenningen i strømuttaket du kobler til projektoren i. Begge disse projektorene har jo fungert fint både til "innbrenning" og kalibrering. Da med flere oppstarter og nedslukkinger.

Sjansen for å få to projektorer med feil, når feilraten på disse er på promille-nivå, har jeg liten tro på.
    Hei Gorm.

Vet du hva slags spenning disse skal tåle?
    Er de veldig følsomme? Er hw65noe bedre?
    Rart om det skulle være spenningsfeil om ikke noe annet utstyr tar kvelden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Aner ikke, men det står sikkert i spec. Har aldri opplevd at noen projektor har detektert feil på strømnettet, så det må i tilfellet være en seriøs feil hos deg?
    - Kan ikke tenke meg at det er noe som helst forskjell på projektorene i så måte.
    - Har du det andre utstyret koblet til samme kontakt bak i rommet?

Enig i at det virker rart, men det er enda merkeligere om du skal få to ødelagte projektorer etter hverandre, med samme feil, og begge fungerer fint i kalibrering-sammenheng. Ergo oppstår feilen under transport hjem til deg på begge to? Sannsynligheten er vel lik null?

Kan du ikke sjekke med projektoren koblet til et annet uttak/strømkurs, og gjerne med HDMI-kabler frakoblet (for å eliminere jordingsfeil via HDMI til receiver).

15. Takk Multis takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Rart at det må være en eventuell seriøs feil hos meg, når det ikke påvirker noe annet jeg har.
    - Har ikke noe annet HiFi utstyr koblet på samme stikk, da stikk til projektor er over vinduet.
    - Snakket med elektriker som har satt opp systemet og han sier at det umulig kan være strømnettet. Han kommer innom på Mandag for å dobbeltsjekke med strømmåler.
    - Kan det ha vært en produksjons-svakhet på den siste serien som AvShop fikk inn?

Blinker bare 6 ganger rødt nå uansett hvor jeg plugger den inn og hva som står i. Forsøkt uten HDMI/Nettverk og på andre strømkurser.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært en svakhet med projektorene, så hadde det vært enkelt å google dette problemet? Når jeg gjør det, finner jeg bare noen få saker verden over. Jeg har aldri hørt om noen andre tilfeller her til lands? Når det gjelder HW55, så er vel alle de som har vært solgt i Norge det siste året fra samme "parti/serie".

Er forøvrig den "gamle" projektoren sendt i retur? I så tilfelle kunne det vært interessant å få testet den. Hvis du har sendt den til AVshop, så kan jeg jo stikke innom dem og høre om jeg kan få kikke på den.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å finne ut hvor problemet ligger er jo såre enkelt.. Ta den med til nabo'n å koble opp der. Årsaken til problemet er kansje ikke like enkelt å finne ut, men da har du hvertfall svaret på hvor problemet ligger. Får du samme feil hos nabo'n så a)sier det seg nesten selv.. Hvis ikke b) se a.. Og la elektrikeren begynne å se på c)hva er årsaken til at dette skjer..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært en svakhet med projektorene, så hadde det vært enkelt å google dette problemet? Når jeg gjør det, finner jeg bare noen få saker verden over. Jeg har aldri hørt om noen andre tilfeller her til lands? Når det gjelder HW55, så er vel alle de som har vært solgt i Norge det siste året fra samme "parti/serie".

Er forøvrig den "gamle" projektoren sendt i retur? I så tilfelle kunne det vært interessant å få testet den. Hvis du har sendt den til AVshop, så kan jeg jo stikke innom dem og høre om jeg kan få kikke på den.
    Hei Gorm,
    Ikke vet jeg hva som kan være årsaken.
    Jeg har forsøkt som sagt å koble den til alle steder i huset nå med samme resultat. Den har jo fungert i over 3 uker uten noe problemer.
    Elektrikeren kommer innom i morgen tidlig for å sjekke punktet for å se om det er noe unormal spenning der, men med tanke på at hele det elektriske anlegget er helt nytt og jeg ikke har problemer med noe annet utstyr i hele huset så virker dette også rart.

Den første defekte projektoren er sendt til Sony Prime Support i utlandet. Hva som skjer med denne vet jeg ikke enda, da jeg ikke har snakket med AvShop. Om de vil ha den inn for feilsøking og eventuelt sende den til Sony selv eller om jeg må gjøre alt igjen får jeg vel vite i morgen.
    Det kjipe er ikke at den eventuelt er defekt, men alt kaoset rundt kalibrering som må gjøres da jeg nå bor i Kr.sand og ikke Oslo lenger.
    Sitter jo med en splitter ny ukalibrert HW65 som jeg fikk i retur fra Sony og som jeg ikke har rukket å sende opp til Avshop enda.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei,

Referer litt til det du nevner Gorm, om at det er marginalt med feil på disse Hw55. Jeg har levert tilbake to stykk, den jeg laget denne posten om, var min andre Hw55.
    På den første så datt bilde ut og inn ganske ofte, det skjedde og med den andre Hw55, men så tok jo den til slutt kvelden.
    Jeg fikk høre fra Hifi-Klubben om at det aldri var feil på disse projektorene, hver gang jeg leverte de inn og spurte rundt dette. Men når jeg fikk pengene igjen, så fikk jeg beskjed om at de hadde hatt så mange feil med Sony Hw55 og det var derfor fikk jeg pengene igjen. Hovedsaklig så var det den hvite versjonen som jeg hadde av Hw55 som de hadde hatt mye feil på.
    Men til slutt så fikk jeg pengene igjen og kjøpte meg en Hw65, den fungerer perfekt og aldri opplevd en feil/problem med denne. I tillegg så er den bedre på detaljer, bevegelse og lys, så woop!!
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Lignende tråder

1. Sony VPL-HW55
    By Gorm in forum Digitale projektorer
    Svar: 130
    Siste melding: 04-30-2017, 11:39
  2. Plassering av Sony VPL-HW55
    By mamruoc in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 08-28-2015, 11:59
  3. Sony HW40 Vs HW55
    By Marky Mark in forum Digitale projektorer
    Svar: 27