Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  16
Like Like:  17
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 203
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mye er blitt sagt om prosjektorens gaming egenskaper derav dens input lag (ca 130ms).
    Jeg spiller ofte (50/50 kontra film) FIFA og skytespill sammen med venner offline og lurer rett og slett på hvor merkbart dette vil bli for meg..?
    De fleste sier det er ulevelig mens noen sier de ikke merker det.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    313
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet, og kan ikke skjønne at noen klarer og spille på slike projektorer, online eller offline. Isåfall på skytespill! Skulle tro at vi snart på såpass dyre projektorer vil få Gaming Mode som standard.. Mange som spiller og er glad i sport, og det er dumt at disse ikke blir "prioritert".

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart merkbart. Spiller man mye så er nok ikke JVC projektorer tingen. Med ca140 ms
    For god Gaming opplevelse må den under 30ms
    Sist endret av didrik nilsen; 09-18-2016 kl 10:27

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gjort seg en formening X5000 vs Epson EH-TW9300 ennå?
    Ser dette er nevnt av andre, men kan ikke finne noen "straigh-up" svar.

Jeg kjører Dreamscreen 120" v3 curvet i batcave 4m kastelenge.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,810
    Takk & like
    Nevnt
    29 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X5000 er i en annen liga med seks ganger høyere kontrast, og dermed også et skikkelig sortnivå. Epson har DCI p3 fargefilter, men er også håpløst utdatert med tanke på kalibrering. X5000 kan lett kalibreres til grading-nivå, TW9300 er ikke i nærheten av å kunne brukes til grading pga ulineær gråskala/gamma.

Den kurvede duken er et solid minus uansett hvilken projektor du velger, men X5000 har i det minste en pincushion kompensering som fungerer som en form for avansert keystone korrigering (reduserer selvsagt oppløsningen)

6. Takk Bullet takket for denne posten
    Liker Bullet har likt denne posten
    Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    X5000 er i en annen liga med seks ganger høyere kontrast, og dermed også et skikkelig sortnivå. Epson har DCI p3 fargefilter, men er også håpløst utdatert med tanke på kalibrering. X5000 kan lett kalibreres til grading-nivå, TW9300 er ikke i nærheten av å kunne brukes til grading pga ulineær gråskala/gamma.

Den kurvede duken er et solid minus uansett hvilken projektor du velger, men X5000 har i det minste en pincushion kompensering som fungerer som en form for avansert keystone korrigering (reduserer selvsagt oppløsningen)
    Takker!!!

Den kurvede duken ble kjøpt fordi jeg liker stort lerret og sitter i et lite rom hvor vi da har vel 1:1 avstand bare....jadda jada. Så tenkte at kurvet ville hjelpe på de problemene man vil få med kort sitteavstand (perspektiv vinkler etc.). Når jeg kjøpte det, så var ikke 4K noe relevant. Det er relevant nå og fremover...så blir nok et flatt V6 nest år en gang (men er ikke sikker på størrelsen ennå). Spesielt med X5000 i hus snart....
    Sist endret av Bullet; 10-24-2016 kl 16:51

8. Liker Gorm har likt denne posten
    Newcomer Kohe321 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2016
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at JVCs e-shift mekanisme begynner å bråke mer etter 100+ timers bruk? Mener å huske å ha lest dette et sted. Hvis det stemmer, så jevner vel volumet seg ut på et akseptabelt nivå etter en stund? Går utifra at lyden som øker ikke er tegn på friksjon eller lignende som vil redusere levetiden til mekanismen?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,821
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Byttet RS400 (X5000) til en LS10000 i egen kino etter rundt 200 timers drift og la ikke merke til noe høyere frekvens på støyen og har heller aldri hørt noe til E-shiften på JVCene som er svært stillegående rent generelt.

11. Liker Kohe321 har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,810
    Takk & like
    Nevnt
    29 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den endrer ikke frekvens, men duringen fra "vibratoren" som driver e-shift linseelementet øker i intensitet etter hvert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

13. Liker Kohe321 har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått x5000 , men får ikke bilde. Kjører den via Yamaha CX-a5100. Prøvd å koble direkte inn på prosjektoren med pcen men det står bare: hdmi-no input . Gjelder begge inngangene . Noe jeg har oversett her?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,509
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test med en annen kabel fra pc til projektor, bare for å være sikker.
    Det er så alt for ofte kabelen som er feilkilden når folk ikke får bilde.
    Selv om det er en dyr kabel, kvalitet og what not.
    Har vært der selv også et par ganger. Skifter ut noe utstyr, og så får jeg ikke bilde, selv om det var bilde med tidligere utstyr i samme kabel.
    Det finnes sikkert små forskjeller i hvor svakt/sterkt signal enhetene sender i kabel, og hvor svakt/sterkt signal enhetene godtar for å formidle bilde/lyd.
    Og ved utskifting av en enhet, kan det hende at nye enheten faller på andre siden av grensen for signal det kan jobbes med

16. Liker Kohe321 har likt denne posten
    Newcomer Kohe321 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2016
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Den endrer ikke frekvens, men duringen fra "vibratoren" som driver e-shift linseelementet øker i intensitet etter hvert.
    Akkurat. Går utifra at denne duringen til slutt stopper å øke i intensitet og lander på et volumnivå som ikke er alt for høylytt? Kan ihvertfall si at etter snart 700 timer med e-shift på med LS10000 så er lydnivået fremdeles helt det samme. Sitter nesten direkte under projektoren i hjemmekinoen så dette er ganske viktig.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ville være veldig interessert i en laserbasert JVC med e-shift, noe som ikke virker helt urealistisk at kommer i 2017/18, men akkurat dette kan muligens bli et lite ankepunkt om volumet fra e-shiften til slutt blir merkbart og plagsomt etter noen hundre timers bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Har vært der selv også et par ganger. Skifter ut noe utstyr, og så får jeg ikke bilde, selv om det var bilde med tidligere utstyr i samme kabel.
    Det finnes sikkert små forskjeller i hvor svakt/sterkt signal enhetene sender i kabel, og hvor svakt/sterkt signal enhetene godtar for å formidle bilde/lyd.
    Og ved utskifting av en enhet, kan det hende at nye enheten faller på andre siden av grensen for signal det kan jobbes med
    Jeg har prøvd 2 forskjellige nå. Jeg kjøpte en komplett pakke fra avshop med anbefalt kabel. Jeg har koblet kabelen med enden merket output ut fra hdmi out på prosessoren og andre enden merket input inn på prosjektoren

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,810
    Takk & like
    Nevnt
    29 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kohe321 Vis post
    Akkurat. Går utifra at denne duringen til slutt stopper å øke i intensitet og lander på et volumnivå som ikke er alt for høylytt? Kan ihvertfall si at etter snart 700 timer med e-shift på med LS10000 så er lydnivået fremdeles helt det samme. Sitter nesten direkte under projektoren i hjemmekinoen så dette er ganske viktig.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ville være veldig interessert i en laserbasert JVC med e-shift, noe som ikke virker helt urealistisk at kommer i 2017/18, men akkurat dette kan muligens bli et lite ankepunkt om volumet fra e-shiften til slutt blir merkbart og plagsomt etter noen hundre timers bruk.
    JVC og Epson bruker e-shift løsning fra samme produsent, så vil tro det fungerer akkurat som på din LS10000
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,472
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larstroxler Vis post
    Jeg har prøvd 2 forskjellige nå. Jeg kjøpte en komplett pakke fra avshop med anbefalt kabel. Jeg har koblet kabelen med enden merket output ut fra hdmi out på prosessoren og andre enden merket input inn på prosjektoren
    Prøv å velg innput siden av HDMI kablel på utgangen fra prosessoren og ut siden på inngangen på projektoren. Hvis denne kabelen har en innebyggd forsterker som er avhengig av riktig kilde side, kan det hende det er det som er problemet her.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Prøv å velg innput siden av HDMI kablel på utgangen fra prosessoren og ut siden på inngangen på projektoren. Hvis denne kabelen har en innebyggd forsterker som er avhengig av riktig kilde side, kan det hende det er det som er problemet her.
    Aha. Skal prøve på det når jeg kommer hjem. Takk for tips. Men burde den allikevel fungert når jeg koblet direkte på PJen?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,472
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde fungere ja (dvs. hvis kabelen ikke er retningsbestemt og koblet feil vei) , men kan tenkes at PCen og Projektoren ikke finner hverandre med en gang, eller at det tar litt tid før de får gjennomført godkjenningen av signalet.

Ville testet en direkte kobblet BD spiller eller en annen HDMI kilde for å se om det kan være noe galt med HDMI inngangene på projektoren.
    Sist endret av ask4me2; 12-01-2016 kl 12:38
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Det burde fungere ja (dvs. hvis kabelen ikke er retningsbestemt og koblet feil vei) , men kan tenkes at PCen og Projektoren ikke finner hverandre med en gang, eller at det tar litt tid før de får gjennomført godkjenningen av signalet.

Ville testet en direkte kobblet BD spiller eller en annen HDMI kilde for å se om det kan være noe galt med HDMI inngangene på projektoren.
    Løp hjem fra jobb og snudde den kabelen. Nå fungerer det knall! Input på kabelen i prosessor og output i PJen.
    Takk for hjelpen

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,509
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larstroxler Vis post
    Løp hjem fra jobb og snudde den kabelen. Nå fungerer det knall! Input på kabelen i prosessor og output i PJen.
    Takk for hjelpen
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Har vært der selv også et par ganger.
    Ser du? Da var det kabelen som var feilkilden da.
    Hadde du hatt en "dum" kabel å teste med, hadde du funnet ut dette raskere. (Med dum mener jeg en helt enkel en som virker begge veier.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt sant, men jeg prøvde med en "dum" kabel fra pcen og rett i PJen uten hell. Jeg tror kanskje det hadde ordnet seg visst jeg startet pcen på nytt noe jeg ikke gjorde. Men igjen takk!

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 01-19-2016, 21:30
  2. Offisiell tråd for Sony VPL-VW1000 4K Projektor
    By ARTY in forum Digitale projektorer
    Svar: 141
    Siste melding: 03-14-2012, 12:01
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.
    By phonar in forum Høyttalere
    Svar: 244
    Siste melding: 08-12-2011, 14:51